Hvor forskellige er jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2023

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Jeg har 4 uger til termin og venter min nummer 2. 
Jeg tænker meget over, hvordan lillebror mon er og bliver  

Jeg ved godt at alle søskende er forskellige, men hvordan oplevede I at få nummer 2? Var det et barn med en helt ny overraskende adfærd, eller gentog historien sig lidt fra det første barn?

De er så forskellige og har så lidt til fælles som de kan.men synes det er skønt at se de rummer noget forskelligt begge to. 
hinandens bedste venner bliver de nok aldrig. Men de er skønne børn . 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2023

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

To drenge her.

Den ældste er følsom, præstationsorienteret, selvkritisk, vellidt, kan med alle, en pleaser i skolen, manipulerende til tider, lidt egoistisk, meget klog og nysgerrig, vidensbegærlig. En ledertype uden af gå forrest. Han var en virkeligt rolig og mild baby, sov meget og var nem. Sådan en der kan lege med alle i skolen.

Lillebror er en tornado, et virvar af opfindsomhed og følelser på én gang. Hidsig, kærlig, klog, larmende, charmerende, højlydt og fuld af “her kommer jeg ballade”. Typen du kan finde i bare tæer og blenumse i regnvejr i haven, igang med at lege med mudder. Han havde “kolik” og skreg de første 6 måneder og var en mega utilfreds baby. Han har ikke brug for meget søvn pr døgn og det generelt bare storebrors modsætning. Han har en mening om alt og den er generelt højlydt uanset om meningen er positiv eller negativ .

Jeg elsker begge to lige højt og de er fantastiske på hver deres finurlige måde

Anmeld Citér

4. juli 2023

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi har 2 piger, med næsten 4 års forskel, og på nogen punkter minder de om hinanden. På andre er det som om de er fra hver deres planeter!

Den ældste er petit, ligner sin far af udsende og logiske tankegang. Hun er super rolig, og hviler i sig selv. Spiser alt, og har nemt ved alt i skolen. Hun kan godt lide at planlægge og er teknisk dygtig. Hun bliver 15 til september.

Den yngste bliver 11 i dag. Hun er en lille tro kopi af mig, både af udsende og sind. Hun er også meget rolig, og hviler også i sig selv. Dog har hun noget mere temperament, og er hurtig til at "hæve" stemmen. Hun ka godt lide struktur og regler ska følges. Hun opdager med det samme, hvis nogen er kede af det, eller går for sig selv. Hun er en rigtig dagdrømmer. Hun har det svært i skolen, rent fagligt, og er lige blevet testet svært ordblind. Men hun er en kæmper, og indtil videre tager Hun alt, med rejst pande. Hun er rimelig glemsom. Hun er kræsen, i forhold til konsistensen, og ku leve af burger, pizza, pasta, og pommesfriter. 

Fælles for dem begge, er at de er vildt kreative. Elsker at tegne, male, spille spil, være sammen med vores familie. 

Den store er meget beskyttende overfor sin lillesøster, og er altid sød til at "forsvare" hende, hvis hun syntes vi forældre, er lidt strenge overfor hende, når der er noget hun lige har "glemt" at gøre. Og omvendt er den yngste, rigtig god til, at gøre den store "mere" vild og udadvendt. 

Syntes tit jeg tænker, at det er dejligt, hvor forskellige de er, og hvor vildt det er at se ens egne gener, skinde så tydeligt igennem. Vh Stine 

Anmeld Citér

5. juli 2023

lineog4

Har tre skønne børn her hjemme, og de er forskellige på alle mulige og umulige måder - deres fritidsinteresser er forskellige, deres udseende er forskellig, deres væremåde er forskellige osv. To af dem af uden tvivl meget ekstroverte, vil helst have mennesker omkring sig hele tiden, som små sov de i vores seng (små og små de blev ved længe), skal helst nusses tit, have krammere,  snakke alt igennem osv. Mens den sidste gerne vil have tid til sig selv, kun har ville sove i vores seng hvis han var syg, nyder sit eget selskab osv.

De to ældste har begge været til eksamen i år. Den ældste gik i panik et par dage før hver eksamen, jeg skulle læse alt, høre alt, hun ringede tusind gange på en dag om små finurligheder: kan man sige sådan. Lillebror han bad om hjælp en gang og det var alene om jeg ville læse den tekst han have opgivet og fortælle om jeg synes der var noget vigtigt. 

På helt samme måde da de var babyer, hun skulle vikles og vugges for at sove. Jeg forsøgte selvsagt det samme med ham lige til den dag, jeg var hjemme hos veninde, storesøster græd og jeg måtte lægge ham midt i vugge processen, vupti så sov han - tydeligt signal: lad mig være, giv mig rum og ro til mig selv. 

Trods alle forskellighederne, så er der også noget grundlæggende ens nemlig deres grundværdier, deres opmærksomhed på andre og lyst til at hjælpe. De er også alle tre åbne og ærlige, og min 15 årige fortalte mig glædestrålende, ar han nu havde snavet for første gang De tør også fortælle når de har lavet en fejl og forventer det bedste fra verdenen som respons. Så forskellige, men alligevel ens. 

Anmeld Citér

5. juli 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Mor-til-Alfred skriver:

To drenge her.

Den ældste er følsom, præstationsorienteret, selvkritisk, vellidt, kan med alle, en pleaser i skolen, manipulerende til tider, lidt egoistisk, meget klog og nysgerrig, vidensbegærlig. En ledertype uden af gå forrest. Han var en virkeligt rolig og mild baby, sov meget og var nem. Sådan en der kan lege med alle i skolen.

Lillebror er en tornado, et virvar af opfindsomhed og følelser på én gang. Hidsig, kærlig, klog, larmende, charmerende, højlydt og fuld af “her kommer jeg ballade”. Typen du kan finde i bare tæer og blenumse i regnvejr i haven, igang med at lege med mudder. Han havde “kolik” og skreg de første 6 måneder og var en mega utilfreds baby. Han har ikke brug for meget søvn pr døgn og det generelt bare storebrors modsætning. Han har en mening om alt og den er generelt højlydt uanset om meningen er positiv eller negativ .

Jeg elsker begge to lige højt og de er fantastiske på hver deres finurlige måde

Det er 1:1 beskrivelse af mine to drenge

Anmeld Citér

5. juli 2023

Anonym

Ej en dejlig tråd

jeg er mor til 2 piger med 7 års mellemrum. De ligner hinanden på en prik, det er så svært at se forskel på babybillederne af dem. 

Storesøster er utrolig følsom, hun har indlevelse og stor empati. Nogengange så føler hun lidt stort og det kan være svært at rumme det hele. Hun er fantastisk til sprog og ord, kunne tale rent inden hun blev 2 og fremmedsprog falder hende let. Hun er klumpet motorisk og nyder mere rolig leg. Hun er kreativ og har en god fantasi. Hun er perfektionist, og er bange for at lave fejl.
Med storesøster er jeg meget opmærksom på at hun skal bygges op og der skal være tid til at snakke ol følelser. Hun trives bedst med rolige og kreative lege hvor vi også gerne må tale om de store spørgsmål. 

Lillesøster er vild og hurtig motorisk, hun er fantastisk med hendes krop og mestre alt fysisk. Hun er ikke så god med ord og har heller ikke den stores tålmodighed. Hun er en bandit og prøver grænser af, men kan charme sig ud af det meste. Hun går ikke i skole endnu, men jeg er sikker på hun kommer til at synes det er vildt sjovt. Ikke pga lektier, men hun trives med udfordringer. Som forældre har vi nok været mere nød til at opdrage end med storesøster, men hun er hurtigt ovre et nej. Med lillesøster har vi primært været ude og lege, eller så rollelege. Rollelegene er mest med storesøster, ikke fordi hun er så vild med dem. Men hun er vild med sin søster. Faktisk har aldersforskellen betydet at vi aldrig har haft konflikt pigerne i mellem, de er hinandens bedste venner 

Anmeld Citér

5. juli 2023

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid
Lillehjerte skriver:

Det er 1:1 beskrivelse af mine to drenge

Haha det lyder herligt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.