Hvor forskellige er jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.645 visninger
16 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. juli 2023

Anonym trådstarter

Jeg har 4 uger til termin og venter min nummer 2. 
Jeg tænker meget over, hvordan lillebror mon er og bliver  

Jeg ved godt at alle søskende er forskellige, men hvordan oplevede I at få nummer 2? Var det et barn med en helt ny overraskende adfærd, eller gentog historien sig lidt fra det første barn?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2023

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Det eneste lille søster har til fælles med storebror, er at de begge havde kolik….

Ellers er de som nat og dag! På alle måder

Anmeld Citér

4. juli 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Jeg har 4 uger til termin og venter min nummer 2. 
Jeg tænker meget over, hvordan lillebror mon er og bliver  

Jeg ved godt at alle søskende er forskellige, men hvordan oplevede I at få nummer 2? Var det et barn med en helt ny overraskende adfærd, eller gentog historien sig lidt fra det første barn?

Vores datter på 4 år er nysgerrig, har et hidsigt temperament, meget omsorgsfuld, følsom, indadvendt, kræsen, bliver hurtigt distræt, lidt doven og har altid været meget imod søvn (hvor hun bl.a. som 2 årige begyndte at skippe lure herhjemme).. 

Vores søn på 2 år er også nysgerrig, har også et hidsigt temperament, er også meget omsorgsfuld.. Men til gengæld er han følelsesmæssigt robust, mega udadvendt og siger hej til alle, elsker næsten al mad og SKAL smage på alt, er fokuseret og glad for at hjælpe, og så har han altid haft et godt sovehjerte (dog kræver han ikke meget søvn, men når han sover, så kan der springe en bombe ved siden af ham, og han sover stadig 2-3 timer til middag som regel)..

Så hos os går nogle få ting igen.. Men som udgangspunkt er de vidt forskellige.. Datteren har også gennemsnitshøjde (til den lave side), men er så en tynd pige.. Sønnen har også en gennemsnitshøjde (til den lidt høje side), men er kraftigt bygget.. Så selvom der er 2,7 års forskel på dem, så bruger de næsten samme størrelse tøj

Anmeld Citér

4. juli 2023

Anonym

3 drenge og de er alle total forskellige. Både i personlighed, madvaner, legevaner og temperament. De har hellere ikke det store tilfælles af interesser, men kan godt lave ting sammen i ny og næ.  Det eneste de har tilfælles er de er meget intelligente. 

Anmeld Citér

4. juli 2023

fehår

3 piger her. De er alle langt fremme i skoene, larmende, kreative, nysgerrige, og ja, vilde. Men ellers er de fuldstændigt forskellige og vidunderlige på hver deres måde.

Anmeld Citér

4. juli 2023

CKJ

Profilbillede for CKJ

Tre børn her: 

nummer et: helt rolig, hviler i sig selv, gives a shit hvad andre tænker og siger og gør. Han er 13 og læser hellere om verdens opstandelse og 2. Verdenskrig end og følge alle andre 

nummer to: har den vildeste energi! Går til gymnastik tre gange om ugen og kan ikke sidde stille. Hviler egentlig også i selv, men er mere følsom i sindet.  Hun er 10

nummer 3 : han er fem og er et genialt mix af begge sine søskende. Det er ret sjovt

Anmeld Citér

4. juli 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11

Som babyer var de ret ens. Men ikke med tiden som de har udviklet deres personligheder storebror er følsom, tænksom og usikker. Lillesøster er viljefast, impulsiv og fremme i skoene. 

Anmeld Citér

4. juli 2023

Anonym

De to store er forskelligt køn, og forskellige på mange måder. Den store er sådan en distræt legedreng, som kan blive helt væk i sin egen verden. Han er også en nørd - elsker at læse og få ny viden. Er slet ikke præstationsorienteret - tegner fx de mærkeligste, temneligt dårlige tegninger, fordi han bare leger mens han tegner - så kommer der pludselig en kæmpe blæksprutte, hvis lange arme laver kruseduller over det ellers nydelige piratskib. 

Lillesøster har stort kontrolbehov, er højtråbende, har en finger med i alting - og meget præstationsorienteret. Bruger fx 6 ark papir, før hun er tilfreds med sin tegning. Observerer sine venner og ved præcis, hvad der er sejt, og hvad der ikke er.

Fælles er, at de begge er rigtig gode til at lege. De kan fordybe sig meget længe i en leg, hvis de lige finder hinanden. De elsker også begge at være ude og opleve noget.

Som babyer var storebror noget mere urolig end lillesøster - noget som ganske har ændret sig nu…

Så har vi en lillebror - han er ikke så gammel, men minder mest om sin søster indtil videre. 
Synes det har været tre forskellige oplevelser, men størst forskel på nr et og to. Det har dog nok mere med mig end med børnene at gøre. 

Anmeld Citér

4. juli 2023

HilliHallo

De to ældste, drenge, er son dag og nat. 

Den ene sov godt om natten, den anden sov godt om dagen. Den ene elsker slik, den anden elsker frugt/grønt. Den ene er kreativ, den anden legende. Den ene drikker mælk, den anden drikker vand. Den ene mild, kærlig, empatisk. Den anden egoistisk, videnbegærlig og snakkende. Den ene sover i lys den anden i mørke. Den ene elsker at kramme, den anden bryder sig ikke om det. 

Grundlæggende; når den ene siger A siger den anden B. 

Tredje barn minder mest om sin ældste bror.

De har alle tre været vidt forskellige som babyer.  

Anmeld Citér

4. juli 2023

Anonym

Mine to drenge er som dag og nat. 

Den ældste er en lille politibetjent og diplomat. Han er kreativ og intelligent. Han er energisk og snakker hele tiden. Han går meget op i hvad andre tænker om ham. Han er kærlig og elsker at kramme. 

Den yngste er omvendt, han er totalt ligeglad med hvad andre tænker om ham, og han går sine helt egne veje. Han er mere fintfølende og kan ikke klare hvis der er en enkelt dråbe vand på tøjet. Han er fantasifuld og opfindsom, et fjollehoved og meget lattermild. Han står aldrig stille og løber altid frem for at gå. 

Lillesøster er stadig baby, men minder mest om den ældste indtil videre

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.