Disponibelt rum som børneværelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2023

drabo

Profilbillede for drabo

Altså hvis de er registreret som disponible rum, så er det fordi de ikke er godkendt til beboelse, men ja masser af folk har boet eller bor i disponible kælderværelser.

personligt ville jeg ikke, men det er helt sikkert op til den enkelte. Ville satse på at bruge værelserne i kælderen til ting som gæsteværelser, kontor, hobbyrum og andet.

Jeg tænker mest at en kælder der virker tør og god her i sommermånederne efter to måneders tørke måske ikke nødvendigvis er det om vinteren.

få styr på ting som om der er dræn osv hvilket øger chancerne for at kælderen forbliver god og tør.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2023

Anonym

Bare fordi de ikke er godkendt til beboelse betyder ikke at de ikke kan benyttes eller/og blive godkendt sol de er. Man får bare ikke godkendt til beboelse da det betyder man skal betale højere ejendomsskat

Anmeld Citér

3. juli 2023

Anonym

Jeg ville høre om min forsikring havde nogle forbehold i forhold til hvad de dækkede i disponible rum VS kvadratmeter godkendt til beboelse (uden at sige at vi planlagde at bruge det som værelser).

I Københavnsområdet virker det meget normalt. Da vi kiggede på hus talte mæglerne åbent om at det var ideelle værelser og vi så flere annoncer på huse til den store børnefamilie, men hvor der kun var et godkendt værelse. Som en anden skriver, så kan der være en del penge at spare ift beskatning.

Anmeld Citér

3. juli 2023

Anonym

Anonym skriver:

Bare fordi de ikke er godkendt til beboelse betyder ikke at de ikke kan benyttes eller/og blive godkendt sol de er. Man får bare ikke godkendt til beboelse da det betyder man skal betale højere ejendomsskat

Præcis. Vores gamle hus havde tre værelser i kælder/underetage som var godkendt til beboelse. Mægler forklarede at sælger lige havde fået det godkendt, da de så kunne sælge huset med mange flere kvadratmeter og dermed højere pris. Men ulempen for os som nye ejere var så, at vi skulle betale højete ejendomsskat. Så at et værelse ikke er godkendt betyder ikke at det ikke kan blive godkendt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.