At slippe tanken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Se på det med realistiske øjne. Det ville være hamrende egoistisk af jer at få et barn mere, når hans børn er i plejefamilie.

Få dem hjem først og så genovervej et barn mere.

Jeg ved udmærket godt at det ville være egoistisk at få flere, men bare fordi jeg/vi logisk kan se at vi ikke skal have flere børn, så betyder det ikke at jeg drømmer om flere.

Det var dér mit problem ligger, og derfor jeg spurgte hvordan man stopper de tanker/drømme. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2023

Anonym

Anonym skriver:

Jeg ved udmærket godt at det ville være egoistisk at få flere, men bare fordi jeg/vi logisk kan se at vi ikke skal have flere børn, så betyder det ikke at jeg drømmer om flere.

Det var dér mit problem ligger, og derfor jeg spurgte hvordan man stopper de tanker/drømme. 

Man kan ikke styre sine tanker - de vil komme, de her tanker om at få et lille barn mere. Men de vil også passere, hvis I ikke dyrker dem. Så når de kommer - så kan du forsøge at sige ‘hej’ til tanken, acceptere at den er der, og så flytte dit fokus.

En tanke er bare en ‘hjerneprut’ - den er ikke nødvendigvis sand. At du har mange tanker og drømme om at få et barn med din nuværende kæreste, betyder ikke, at det er det, det er det rigtige. Det betyder bare, at du tænker meget på det. 

Det lyder som om, du har taget en beslutning om, at du ikke skal have flere børn. Jeg tænker, det lyder som den helt rigtige beslutning. Så hver gang dine tanker kredser om at få et nyt lille barn - så sig hej til de tanker: ‘nå, nu er de der igen’… og så mind dig selv om din beslutning, og flyt fokus til noget andet - opvask, filmen i fjernsynet eller hvad du nu har gang i.

Tankerne kan være lidt irriterende og måske gøre dig ked af det - men det skader dig ikke, at de er der, så hvis du kan acceptere dem og lade dem være i fred, så vil de efterhånden fylde mindre.

Og forhåbentlig er din kæreste med i din beslutning. Så jeg synes, du godt kan sige til ham, at det ikke er særlig fedt at han snakker om babyer, når han er fuld… 

Anmeld Citér

5. juli 2023

Kontrast

Jeg er lidt forvirret, hvis børnene bor ved deres fædre er de jo ikke anbragt i pleje?

Nå men det jeg gør for at slippe tankerne, er at jeg tænker på hvor forbandet hårdt arbejde det er at starte forfra med en baby. Søvnløse nætter, skrigeri, Ingen (eller i hvert fald begrænset) frihed og spontanitet, vasketøj, al personlig pleje af en baby, der ingenting kan selv. Og så prøver jeg at tænke på, hvad der er rart ved at have et større barn.

Anmeld Citér

6. juli 2023

Anonym trådstarter

Kontrast skriver:

Jeg er lidt forvirret, hvis børnene bor ved deres fædre er de jo ikke anbragt i pleje?

Nå men det jeg gør for at slippe tankerne, er at jeg tænker på hvor forbandet hårdt arbejde det er at starte forfra med en baby. Søvnløse nætter, skrigeri, Ingen (eller i hvert fald begrænset) frihed og spontanitet, vasketøj, al personlig pleje af en baby, der ingenting kan selv. Og så prøver jeg at tænke på, hvad der er rart ved at have et større barn.

Mine bor hos deres fædre, hans er i pleje.

Anmeld Citér

6. juli 2023

Anonym trådstarter

Tak til alle der har skrevet.

Jeg må bare acceptere at tankerne er der, og så skubbe det til side når de er der.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.