25% for lille i uge 32

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2023

Fru.Broen

Profilbillede for Fru.Broen
Anonym skriver:

Årh lillemand kom i hjem med det samme? Eller var i indlagt noget tid? Nu han var under 2500

Vi røg på neonatal, han fik lagt en sonde og røg i kuvøse. Det var lidt op og ned de første 5 dage, da han havde mange saturations fald, nogle så længe at han blev grå, og lægerne kunne ikke finde ud af hvorfor. Det viste sig at han havde refluks, og når mavesyren stod op i halsen så lukkede strube hovedet af, lige som det skal, men åbnede så ikke op igen. Vi kom på tidligt hjemme ophold efter 13 dage, han havde sonde i 4 uger i alt, da han skulle havde taget nok på så vi kunne friamme.

Han trives og følger sin egen kurve, udover at han døjer rigtig meget med refluks stadigvæk. 

Jonas fra 2012

Lillebror fra 2023 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2023

1518

Min den ældste vejede 3.110 gram ved fødslen (12 dage over tid). Jeg kan ikke huske hvor meget for lille hun var i procent, men det var vist et sted mellem 20 og 25. Hun er i dag knapt 8, vokser som hun skal, er på størrelse med sine jævnaldrende, har aldrig haft motoriske udfordringer og er rigtig godt med i skolen. 

Anmeld Citér

1. juli 2023

Fnuggi86

Profilbillede for Fnuggi86

Min var 21% for lille. 

Han kom ud i uge 34, pga jeg fik svær svangerskabsforgiftning med hellp. 

Han vejede 1775g og 43cm. Vi blev udskrevet 14 dage efter, med en vægt på 1910gram. 

Anmeld Citér

1. juli 2023

Annemette07

Anonym skriver:

Hej. 

I min sidste graviditet var min datter 15% for lille og kom ud med en fødselsvægt på 2700g og nu er lillesøster desværre minus 25% og vejer omkring 1500g her i uge 32+2 - de sagde hun nok kommer til at være mindre end storesøster. 

Er der andre herinde som har været oppe på minus 25% og hvad vejet jeres ved fødsel? 

Er godt klar over det ikke kan samlinges, men blev lige lidt nyss alligevel

Ja, vores dreng blev skønnet til 25 % for lille, men blev født i uge 38 med en vægt på 2708 gram. Skanningerne viser heldigvis +/- 10 % forkert i forhold til den rigtig vægt, så man kan håbe det også er forkert hos dig ��

Anmeld Citér

2. juli 2023

Anonym

1518 skriver:

Min den ældste vejede 3.110 gram ved fødslen (12 dage over tid). Jeg kan ikke huske hvor meget for lille hun var i procent, men det var vist et sted mellem 20 og 25. Hun er i dag knapt 8, vokser som hun skal, er på størrelse med sine jævnaldrende, har aldrig haft motoriske udfordringer og er rigtig godt med i skolen. 

Er over 3 kg virkelig for lille ? Selvom du er gået over tid er det da helt normalt. Jeg fødte en på 2.820 gram 10 dage over tid - det var der ingen der sagde et ord om. Men bare at han var helt som han skulle være og et ord om at være for lille.

Anmeld Citér

3. juli 2023

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen
Anonym skriver:

Er over 3 kg virkelig for lille ? Selvom du er gået over tid er det da helt normalt. Jeg fødte en på 2.820 gram 10 dage over tid - det var der ingen der sagde et ord om. Men bare at han var helt som han skulle være og et ord om at være for lille.

Over 3 kg. er ikke for lille. 

Men ts spørger jo om, der er andre, der har fået baby vurderet omkring de 25% for lille og hvad fødselsvægten så var på. Og det bliver der svaret på her. Og det viser jo netop, at selvom der er skønnet, at baby er for lille, så kan der komme en fin størrelse baby ud. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.