25% for lille i uge 32

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.962 visninger
15 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. juni 2023

Anonym trådstarter

Hej. 

I min sidste graviditet var min datter 15% for lille og kom ud med en fødselsvægt på 2700g og nu er lillesøster desværre minus 25% og vejer omkring 1500g her i uge 32+2 - de sagde hun nok kommer til at være mindre end storesøster. 

Er der andre herinde som har været oppe på minus 25% og hvad vejet jeres ved fødsel? 

Er godt klar over det ikke kan samlinges, men blev lige lidt nyss alligevel

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2023

123321

Profilbillede for 123321

Min søster fødte hendes nummer to som vejede 2000gram i uge 37, hvor de satte hende i gang fordi hun ikke tog nok på og moderkagen forkalkede, men alt var godt med hende bare lille. Min søsters første vejede 2500 og der blev hun også sat i gang af samme årsag. 

Godt de følger dig, så passer de rigtig godt på jer begge

Anmeld Citér

30. juni 2023

Anonym trådstarter

123321 skriver:

Min søster fødte hendes nummer to som vejede 2000gram i uge 37, hvor de satte hende i gang fordi hun ikke tog nok på og moderkagen forkalkede, men alt var godt med hende bare lille. Min søsters første vejede 2500 og der blev hun også sat i gang af samme årsag. 

Godt de følger dig, så passer de rigtig godt på jer begge

Hvor er det dejligt at læse selvom 2000g godt nok ikke er meget - var de så indlagt et stykke tid? 

& ja, det er super dejligt at der bliver holdt lidt øje med hende, selvom det nogle gange kan gøre en lidt mere bekymret

Anmeld Citér

30. juni 2023

Anonym

Vores pige blev i uge 27 skannet til 30% for lille.

Hun er født 30+4 og endte med at være 48% for lille

Vi var indlagt i 14 uger i alt - 2 uge på Riget, 5 uger på Hillerød og 7 uger hjemmeindlagt med 2 ugentlige kontroller på neonatal…samt diverse ture pga sonden, hun rev ud

Det skal siges, at jeg er type 2 diabetiker pg endte med SSF, så hun blev taget akut pga dykkende hjertekurve og dalende vækst.

Anmeld Citér

30. juni 2023

Fru.Broen

Profilbillede for Fru.Broen

Min søn er født den 27/4, 38+2 og var omkring 25% for lille. Han vejede 2200 gr ved fødsel.

Jonas fra 2012

Lillebror fra 2023 

Anmeld Citér

30. juni 2023

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Vores den mellemste blev målt til at følge normalen men da jeg fødte ugen efter termin var han kun 2800g...

han følger sin egen kurve i vækst og er sund og rask bortset fra børneeksem og feberkramper.. (som han er ved at vokse fra da han bliver 5 år om lidt)

da moderkagen kom ud sagde de at den var i stykker og død i et område..

Anmeld Citér

30. juni 2023

Anonym

Begge mine piger var ca. 20% for små. Storesøster blev født 3 uger før termin og vejede 2700g og lillesøster 1,5 uge efter termin og vejede 2800g. Storesøster er i dag større end hendes jævnaldrende og lillesøster er mindre end jævnaldrende ��men de er sunde og raske 

Begge piger har sagtens kunne amme selv og vi har ikke været indlagt. 

Anmeld Citér

30. juni 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vores pige blev i uge 27 skannet til 30% for lille.

Hun er født 30+4 og endte med at være 48% for lille

Vi var indlagt i 14 uger i alt - 2 uge på Riget, 5 uger på Hillerød og 7 uger hjemmeindlagt med 2 ugentlige kontroller på neonatal…samt diverse ture pga sonden, hun rev ud

Det skal siges, at jeg er type 2 diabetiker pg endte med SSF, så hun blev taget akut pga dykkende hjertekurve og dalende vækst.

Sikke en start i har haft  det må ha’ været en hård omgang for jer alle

Besluttede de at hun skulle ud i uge 30? Fordi hun blev skønnet til 30% for lille? Eller gik det igang selv? 

Tak for at dele

Anmeld Citér

30. juni 2023

Anonym trådstarter

Fru.Broen skriver:

Min søn er født den 27/4, 38+2 og var omkring 25% for lille. Han vejede 2200 gr ved fødsel.

Årh lillemand kom i hjem med det samme? Eller var i indlagt noget tid? Nu han var under 2500

Anmeld Citér

1. juli 2023

Anonym

Sikke en start i har haft  det må ha’ været en hård omgang for jer alle

Besluttede de at hun skulle ud i uge 30? Fordi hun blev skønnet til 30% for lille? Eller gik det igang selv? 

Tak for at dele

Tak Ja det var en noget hård start på forældrelivet, og ikke det, vi havde regnet med.

Jeg fik desværre svær svangerskabsforgiftning, så da hendes hjerte rytme pludselig dykkede i samme omgang, blev beslutningen om akut kejsersnit taget.

Ud kom en lille bitte pige på 36 cm og 917g

Vi havde heldigvis et “roligt” forløb på både Riget og Hillerød. Hendes force var hendes alder. Hun lå kun med CPAP i 5 dage, kom ud af kuvøsen efter 10 dage og har intet medicin fået andet end lungemodning og så næring (de første dage på Riget) samt vitaminer og kosttilskud Hun skulle bare have ro til at gro

I dag næsten 4 år efter er hun stadig en bette én på omkring 12,5 kilo og ca 1 meters penge I børnehaven buldrer hun derudaf, snakker som et vandfald og er helt alderssvarende…bortset fra hendes størrelse Hun bruger str. 92/98 i tøj og 24/25 i sko

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.