Æglæsningstest hjælp til nybegynder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.361 visninger
18 svar
2 synes godt om
30. juni 2023

Snorkel

Hej med jer. Jeg er nysgerrig angående æglæsningstest, som er en helt ny verden for mig.. Hvad er jeres andres oplevelser med dem, har det virket, fanger i ægløsning med dem? Derudover er jeg nysgerrig på om den ret pludseligt fra den ene dag til den anden skifter fra utydelig til positiv, eller om der sker en gradvis optrapning i stregen indtil den der positiv? Håber nogen vil byde ind med erfaringer :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2023

Snorkel

Her fx billede fra i dag hvor jeg ifølge kalender burde være mellem 2-4 dage fra ægløsning. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

30. juni 2023

123nn

Profilbillede for 123nn

Jeg har læst at det er bedst at teste mellem kl 10 og 20 og man skal have holdt sig i 4 timer før man tester. Det virker fint for mig og jeg fanger den hver gang jeg har testet. Jeg kan se en udvikling i stregen hver dag og hvis den er næsten positiv tester jeg senere på dagen. 
pøj pøj med det

Anmeld Citér

30. juni 2023

Darling

Jeg har altid fundet min ægløsning i alle de cyklusser vi har brugt dem, hvilken desværre endte med at være pænt mange.. 

Min cyklus er på 28 dage, jeg tester allerede fra dag 9 mellem klokken 10 og 20. Når jeg er tæt på æl har jeg testet to gange om dagen hvor jeg har holdt mig i 4 timer eller drukket minimalt

Anmeld Citér

30. juni 2023

__anonym

Profilbillede for __anonym

Jeg har brugt Babyplans æl-teste (strimmel) i ca. 3 år. Mine cyklusser er lange og uregelmæssige, men har formået at fange den hver gang. 

Ligesom de andre, tester jeg mellem kl. 10 og kl. 20. Jeg holder mig minimum 4 timer, og stopper med at indtage væske 2 timer inden jeg tester så urinen er koncentreret. 

Mine teste kan gradvist blive tydeligere (selvom nogle mener det ikke har betydning), men oplever også at teststregen er meget svag for så at blive positiv dagen efter. 

Jeg supplere med en af Clearblues digitale æl-teste, for så er jeg ikke i tvivl om resultatet når jeg tager en strimmel. Så når jeg mener den er positiv, tager jeg lige en digital  

Det er lykkedes os 5 gange i alt at blive gravid (4 graviditeter har vi desværre mistet), og 1 barn

Al held og lykke

Anmeld Citér

30. juni 2023

Snorkel

Darling skriver:

Jeg har altid fundet min ægløsning i alle de cyklusser vi har brugt dem, hvilken desværre endte med at være pænt mange.. 

Min cyklus er på 28 dage, jeg tester allerede fra dag 9 mellem klokken 10 og 20. Når jeg er tæt på æl har jeg testet to gange om dagen hvor jeg har holdt mig i 4 timer eller drukket minimalt

Hvordan ved du om du er tæt på ÆL? 

Anmeld Citér

30. juni 2023

Darling

Snorkel skriver:

Hvordan ved du om du er tæt på ÆL? 

Når stregen er så tydelig at det næsten er svært at se forskel på en positiv og negativ test 

Anmeld Citér

30. juni 2023

Snorkel

Darling skriver:

Når stregen er så tydelig at det næsten er svært at se forskel på en positiv og negativ test 

Aaaah okay, på den måde :-) 

Anmeld Citér

1. juli 2023

Snorkel

Darling skriver:

Altså nu ser den sådan her ud i dag? Jeg forstår ingenting

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

1. juli 2023

Darling

Snorkel skriver:

Altså nu ser den sådan her ud i dag? Jeg forstår ingenting

Hvad dag er du på i din cyklus og hvor lang er din cyklus?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.