Delesommerhus med svigerfamilien

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2023

Anonym

Anonym skriver:

For et par år siden overførte min svigermor ejerskabet af sit sommerhus til sine 2 børn. Min svigerinde har altid været husets egentlige ejer og bruger, men mine svigerforældre har brugt det lidt mere de seneste år. Vi har det nærmest aldrig, fordi vi ikke bor i nærheden. Men nu har vi små børn og vil måske gerne have det en enkelt uge eller to i sommerferien. Mere har vi ikke behov for. Vi har siden overdragelsen delt regninger til renovation og forsikring, men vi har ingen indflydelse på huset, dets indhold eller bare plads på skabshylderne. Det var vi egentligt okay med, så længe de så havde udgifterne og holdt huset, som jo egentligt altid har været deres. Men vi er ordensmennesker og de er rodehoveder. Dvs. ting bliver væk, ødelagt osv. Så nu står vi et sted, hvor vi skal beslutte, om vi skal tage mere ansvar for huset og dermed også kræve mere brugsret og indflydelse.. eller om vi skal presse på for, at de køber os ud.

Jeg tror ikke, min svigerinde har råd til at købe os ud, men jeg gider omvendt ikke have regninger for noget jeg næsten ikke bruger, ikke kan passe på lige fod og som jeg egentligt bare er blevet overdraget som en arveskattefidus.

Ideen var sådan set, at det stadig var min svigermors hus i alle andre henseender, end på papiret. Det fungere bare ikke i praksis, fordi det er min svigerinde, der bruger huset flittigt og tager flere regninger, som hun så mener vi skal deles om, fordi vi har huset 5 dage i år.

Puh længere skriv. What to do? Kom ud af det hurtigst muligt og hvordan????. Eller tag ansvar og kræv mere... Jeg ser sort bare når skurene er rodede. Jeg er bange for, at de bare kommer til at ødelægge og smide vores ting væk.

Jeg står i en lignede situation. Hvis jeg pludselig skal betale for andres forbrug, vil jeg insisterer på at blive købt ud.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.