Flaskebarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Minime2018 skriver:

Vi startede med de nemme nan på brikker som vi også fik på hospitalet. Men efter et ar uger skiftede vi til pulver, Blå Allomin og supplerede med en flaske Grøn Gllomin om dagen.  Men dette kun fordi han var lidt plaget af hård mave. Prøvede også andre mærker, men tålte ikke Baby&Me. Så vi holdt os til Allomin. Men husk at man ikke bare må skifte i tide og utide, snak med Sundhedsplejerske om det når baby er kommet til. Vigtigt at holde øje med  afføring for at se hvordan mavsen tager det.

Vi havde nok 6 store flasker og 6 små. Og mikroovn til at lave dem i - det kunne vi ikke undvære. Flaskevarmere tog alt for lang tid. 

De små flasker blev erstattet af store i takt med han voksede.  

På tur brugte vi de færdigblandede brikker. 

Han var desværre plaget af hård mave, og vi brugte en smule movicol efter aftale med læge, indtil han blev et års tid. 

Ps, lyt ikke til skeptikere, de skal passe deres egen butik. Min svigermor kommenterer stadig her 5 år efter at "se hvor dygtig min datter er, hun kan amme", "neeej, se, hende der sidder der ammer så fint", "ja det er nok fordi du ikke ammede, at han er syg med halsbetændelse" etc.etc.. Du godeste altså

Ej altså svigermor bør virkelig lukke munden. Hold da lige op. Kender det lidt selv. Jeg ammede. Men da vi så prøvede en flaske siger svigermor "Endelig noget rigtigt mad"!!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2023

Linlin2022

Mit andet barn blev 100% flaskebarn efter to uger. 
vi brugte advent flasker og startede med at købe 3 små og 3 mellem. Og så en sterilisator til mikroovnen - den var guld værd! 
Det er snart 13 år siden så jeg kan ikke huske hvilke mærke mme.

min søde bedstemor investerede i øvrigt i en mikroovn udelukkende for at det skulle være nemt for os at lave en flaske til ham når vi var på besøg.

Anmeld Citér

26. juni 2023

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Begge mine var - efter mit ønske - flaskebørn. Ved den yngste havde vi omkring 10-12 flasker for ikke at være nødt til at rense flasker flere gange dagligt. Vi havde både MAM og Avent, men da hun var ca. 3 uger, kunne hun pludselig ikke bruge sutterne til Avent, så vi gik over til kun at bruge MAM. Et godt råd er at købe en Avent sterilisator til mikroen - så går rengøringen som en leg

Jeg kan dog ikke huske, hvilken type modermælkserstatning, vi brugte - måske NAN Sensilac...

Anmeld Citér

28. juni 2023

MorJ

Nu er der bestilt baby brezza og mam sutteflasker og vi er klar til lillebror melder sin ankomst  

I er guld værd herinde

Anmeld Citér

29. juni 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
MorJ skriver:

Nu er der bestilt baby brezza og mam sutteflasker og vi er klar til lillebror melder sin ankomst  

I er guld værd herinde

Du har glemt sterilisator til mirkoovnen SÅ meget nemmere at rense flasker. 

Anmeld Citér

1. juli 2023

MorJ

Minime2018 skriver:

Du har glemt sterilisator til mirkoovnen SÅ meget nemmere at rense flasker. 

De mam sutteflasker er selvsterilierende i mikroovn

Anmeld Citér

2. juli 2023

Pimer

Hvor er det dejligt at læse, at der er andre, som heller ikke har lyst til at være en del af ammebanden

Anmeld Citér

2. juli 2023

Girafmor

Har både ammet, og givet flaske - og folk skal bare passe deres egen butik. De aner ikke noget om hvorfor man ikke ammer!

Det er heldigvis blevet bedre, det håber jeg også du kommer til at opleve. Synes folk er bedre til ikke at blande sig på den negative måde (selvfølgelig er der undtagelser).

Vi brugte avent flasker til den ældste, og MAM til den yngste, og havde købt nok 10+ flasker - vi kunne godt have nøjedes med 6.

Jeg kan bedst lide at have de små til når de er yngre, og så de store når de bliver 4-5 måneder. Her er vi aldrig kommet op over 150 ml på et måltid, men mine har også været helt på med mad meget tidligt, så når først det blev introduceret, gad de ikke rigtig flaske mere. Kender de der har sværget til de store flasker på 180 ml.

Vi brugte Baby and me til den yngste, og det fungerede fint med maven. Vi havde lidt problemer med allomin til den ældste, men det er jo individuelt

Held og lykke med det hele

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.