Flaskebarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.108 visninger
17 svar
5 synes godt om
26. juni 2023

MorJ

Hej 

lillebror melder sin ankomst i næste mdr og skal have købt flasker, han skal være fuld flaskebarn. Hvor mange flasker køber man og hvor store? 
aner ikke hvad modermælkserstatning jeg skal købe. Vi har ikke allergi i familie. 

håber der er nogle søde kvinder der kan hjælpe. For har kun mødt modstand ved at amning bliver valgt fra

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2023

Nulle2020

Profilbillede for Nulle2020

Køb de store fra start

Vi har brugt mam anti kolik flasker og havde 6 til storesøster og købte så vi havde 18 til lillesøster, så skulle vi nemlig kun vaske og skolde hver tredje dag

Men man kan fint klare sig med 6

Jeg er blevet anbefalet at starte på Nan pro og derefter skifte til andet mærke ved behov..dog anbefaler Sundhedsstyrelsen vidst en bestemt MME den første uges tid, men det ved din sundhedsplejerske eller jordemoder sikkert meget mere om end mig

Jeg synes du er sej, at du tager det valg der passer bedst til dig og jeres familie

Anmeld Citér

26. juni 2023

Nelliespurv

Profilbillede for Nelliespurv
MorJ skriver:

Hej 

lillebror melder sin ankomst i næste mdr og skal have købt flasker, han skal være fuld flaskebarn. Hvor mange flasker køber man og hvor store? 
aner ikke hvad modermælkserstatning jeg skal købe. Vi har ikke allergi i familie. 

håber der er nogle søde kvinder der kan hjælpe. For har kun mødt modstand ved at amning bliver valgt fra

Hej med dig

jeg valgte ikke amningen fra men den valgte selv at stoppe så begge mine er flaskebarn 

jeg har 7 lige nu og det fungere fint, måske 8 ville være perfekt Jeg bruger Philips advent antikollisionssystem 

jeg bruger selv allomin 1 sensipro og en gang movicol da det er hårdt for maven

Anmeld Citér

26. juni 2023

123nn

Profilbillede for 123nn

Folk skal bare blande sig uden om. Det er helt op til en selv

jeg har ikke selv nogen erfaring med det, men ved der er en gruppe der hedder “flaskebørn med god samvittighed” på facebook, tænker også der er god inspiration derinde

Anmeld Citér

26. juni 2023

Sabrus

Vores dreng blev flaske barn efter 1 uge. Vi brugte mam antikolik flasker 150 ml mener jeg. Vi havde 6 flasker af de små, og 4 af de store som vi først tog i brug senere.

Vi blev anbefalet Nan sensilac da den er mere skånsom for maven, dog kom vi på allergi venligt da vores søn var dobbelt disponibel for allergi og astma. Efter de 6 måneder gik vi tilbage på Nan sensilac. 

Anmeld Citér

26. juni 2023

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Hej, vi brugte MAM anti kolik sutteflaske

Køb gerne 7-8 stykker

Vi brugte Nan Sensilac 1 (den kan man købe både netto, føtex, bilka og alle steder og det er rart når man pludselig løber tør)

Og så vil jeg sige vi har været SÅÅÅÅÅ glade for at vi købte en baby brezza - se den her:

https://babybrezza.dk/baby-brezza-formula-pro-advanced

Seriøst jeg kunne slet ikke have LEVET uden.. om natten står du bare op og 1 tryk, så er flasken klar i rette dosis og temeperatur.. verdens bedste investering. Så putter du selvfølgelig bare afkølet kogt vand i den og så klarer den resten

Du kan både købe den i elgiganten, babysam osv. og nogle gange kan man få den billigere hvis du bare holder lidt øje med prisen... 

Anmeld Citér

26. juni 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Vi har haft 10 til vores flaskebørn. I starten drikker de ofte og små portioner. Det er rart at have til en hel dag og kun skulle rengøre 1x daglig. Men efter noget tid går der jo længere imellem måltider, og så kan man klare sig med færre. 

Vi har haft både store og små. Så har vi lagt de små til side efterhånden som vi skal bruge færre og måltiderne bliver større. Jeg synes de er mere handy og fylder ikke så meget i tasken hvis man skal på tur. 

Vi har brugt allomin og suppleret med gul allomin pga mælkesyrebakterier.

Jeg har også brugt den der Facebookside for flaskebørn, men synes ærligt at man bliver lidt træt af den efter kort tid, da det er meget det samme der bliver slået op

Og husk, man får også sunde og raske børn på flaske, så glem hvad andre siger og hold fast i at det er det rigtige for jer

Anmeld Citér

26. juni 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Vi startede med de nemme nan på brikker som vi også fik på hospitalet. Men efter et ar uger skiftede vi til pulver, Blå Allomin og supplerede med en flaske Grøn Gllomin om dagen.  Men dette kun fordi han var lidt plaget af hård mave. Prøvede også andre mærker, men tålte ikke Baby&Me. Så vi holdt os til Allomin. Men husk at man ikke bare må skifte i tide og utide, snak med Sundhedsplejerske om det når baby er kommet til. Vigtigt at holde øje med  afføring for at se hvordan mavsen tager det.

Vi havde nok 6 store flasker og 6 små. Og mikroovn til at lave dem i - det kunne vi ikke undvære. Flaskevarmere tog alt for lang tid. 

De små flasker blev erstattet af store i takt med han voksede.  

På tur brugte vi de færdigblandede brikker. 

Han var desværre plaget af hård mave, og vi brugte en smule movicol efter aftale med læge, indtil han blev et års tid. 

Ps, lyt ikke til skeptikere, de skal passe deres egen butik. Min svigermor kommenterer stadig her 5 år efter at "se hvor dygtig min datter er, hun kan amme", "neeej, se, hende der sidder der ammer så fint", "ja det er nok fordi du ikke ammede, at han er syg med halsbetændelse" etc.etc.. Du godeste altså

Anmeld Citér

26. juni 2023

Tip!

Min søn fik både babs og suppleret med nan sensilac som helt spæd. Han fik mavekneb og kunne ikke komme af med afføring. 
Så skiftede jeg over til Grøn Allomin syrnet og der kom naturligt gang i maven. 
Min søn kom efter 10 uger over på fuld allomin - jeg kunne ikke mætte ham med egen mælk da jeg er mave opereret. 
Moderskabet sidder jo ikke i brysterne og det handler basic om at baby skal blive mæt. 
Jeg startede med små flasker og tog senere hen de store i brug - bruger dem fra medela. 

Anmeld Citér

26. juni 2023

MorJ

Tusind tak for alle jeres søde svar og rådgivning Det betyder mere end i aner for man føler sig virkelig udstillet. Men det er vores valg og det står vi fast ved. Igår snakkede vi med JM og hun var så sød og forstående omkring vores valg

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.