Jeg ved ikke hvad jeg vil med denne tråd ud over at komme af med mine tanker...
Jeg blev i mandags færdiguddannet med en kandidat fra universitetet. Omkring mig stod glade og stolte familier med champange, kransekage, flag og blomster til de dimitterende.
Uden for min dør stod der ... INGEN!
Min familie havde valgt ikke at komme. Jeg ringede stolt til min mor for at fortælle, at jeg havde været oppe til min sidste eksamen. Hendes respondent var når så skal du jo bare finde et arbejde. . . Tak mor! Hun sagde ikke tillykke.
Min far havde glemt at jeg blev færdig.. Det har ellers ikke været en hemmelighed
Og når ja, han havde lige travlt med noget andet, så han havde ikke lige tid til at gratulere mig.
Da jeg ringede til min søster brugte hun 15 minutter på at fortælle om hende selv, da jeg fik brudt ind og sagt jeg ringer egentlig fordi jeg har været til eksamen, var hendes respondent når, er du så færdig nu.
Hvor svært kan det være at sige tillykke og bruge 2 minutter på at spørge hvordan man har det eller hvordan det gik.
Ingen fra min familie kommer til min dimission. De "kan" ikke.
Jeg føler mig så svigtet! Jeg ville ønske jeg kunne sige at det var et enestående tilfælde, desværre er det ALTID sådan.
Da min søster dimitterede fra universitetet kom mine forældre, og de havde endda taget bedsteforældre og oldeforældre med!
Jeg ved ikke hvordan jeg skal forholde mig til alt det her. Jeg har flere gange italesat den forskelsbehandling der er mellem mig og min søster. Men de slår det alle ned, som om det er noget, der kun foregår i mit hoved.
Jeg har heldigvis en stor og støttende omgangskreds af venner, som tager med til min dimission, og så holder jeg kandidatfest efterfølgende for vennerne.
Hvad ville I gøre hvis I var mig?