Positiv test. Men tydelig nok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.419 visninger
20 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. juni 2023

Anonym trådstarter

Jeg har været igennem aborter og ektopisk graviditet. Tester i dag positivt, ca to uger efter ægløsning. Mit spørgsmål er om den burde være mere tydelig nu? Kan det indikere jeg ikke har nok hcg? Jeg har kun testet en gang… er meget bekymret. Kan ikke mærke nogle egentlige symptomer. Kun lidt ømhed ved brysterne. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg har været igennem aborter og ektopisk graviditet. Tester i dag positivt, ca to uger efter ægløsning. Mit spørgsmål er om den burde være mere tydelig nu? Kan det indikere jeg ikke har nok hcg? Jeg har kun testet en gang… er meget bekymret. Kan ikke mærke nogle egentlige symptomer. Kun lidt ømhed ved brysterne. 

Tydeligheden af en graviditetstest afgør ikke om det er en sund graviditet eller en der ender ulykkeligt. Den måler ganske simpelt bare om du har hcg i blodet og det har du. Så su er gravid. 
tillykke  

Kan sige at sin test er langt mere tydelig end min var. Og jeg var gået 2 uger over tid før jeg kunne få en svag positiv test og jeg har en sund og rask søn nu

Anmeld Citér

15. juni 2023

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Er enig med anomor. 
testen viser KUN at DU har HCG i kroppen. Hvad der så sker med graviditet efter det kan testen ikke fortælle dig.

Og testen ser meget indtørret ud. Kom der en streg indenfor tid?

Anmeld Citér

15. juni 2023

Anonym trådstarter

Love Angel skriver:

Er enig med anomor. 
testen viser KUN at DU har HCG i kroppen. Hvad der så sker med graviditet efter det kan testen ikke fortælle dig.

Og testen ser meget indtørret ud. Kom der en streg indenfor tid?

Tak  Ja det gjorde der. Hvad mener du med indtørret?  

Anmeld Citér

15. juni 2023

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Tydeligheden af en graviditetstest afgør ikke om det er en sund graviditet eller en der ender ulykkeligt. Den måler ganske simpelt bare om du har hcg i blodet og det har du. Så su er gravid. 
tillykke  

Kan sige at sin test er langt mere tydelig end min var. Og jeg var gået 2 uger over tid før jeg kunne få en svag positiv test og jeg har en sund og rask søn nu

Tak jeg ser frem til at få en tidlig skanning så er der måske lidt mere glæde! Jeg er kun nervøs. 

Anmeld Citér

15. juni 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Tak jeg ser frem til at få en tidlig skanning så er der måske lidt mere glæde! Jeg er kun nervøs. 

Jeg har aldrig selv været fortaler for tidlig scanninger. Det er falsk tryghed i mine øjne.  

men krydser fingre for at den bliver siddende

Anmeld Citér

15. juni 2023

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Tak  Ja det gjorde der. Hvad mener du med indtørret?  

Hvis der kom en streg indenfor tid så det super.

og det jeg mener med indtørret, er fordi hvis ikke man aflæser den indenfor tid og lader testen være i nogle timer. Så gælder den ikke.  Der nogle der aflæser testen indenfor tid og når de ikke kunne se en streg, så smider de den ud også kommer de tilbage og samler den op igen efter nogle timer.  Ja det forstår jeg heller ikke hvorfor.

og forresten tillykke med graviditet. Håber for dig at alt gå som det skal.

Anmeld Citér

15. juni 2023

Anonym

En streg er en streg, du er hverken lidt eller meget gravid men gravid tydeligheden har intet at sige og det samme med en udvikling. Jeg har haft udvikling og meget kraftige streger hvor graviditeten var gået til to gange

Anmeld Citér

15. juni 2023

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Jeg har aldrig selv været fortaler for tidlig scanninger. Det er falsk tryghed i mine øjne.  

men krydser fingre for at den bliver siddende

Tak! Nu er det vist et krav at få lavet tidlig skanning når man har været gravid udenfor livmoderen. Men er det falsk tryghed fordi der “alligevel” kan gå galt? Jeg har tænkt lidt på risikoen for infektion - altså om d overhovedet er smart at gå til tryghedskanninger fra det perspektiv. Men kan dog godt følge at folk kan have et behov for det

Anmeld Citér

15. juni 2023

Anonym trådstarter

Love Angel skriver:

Hvis der kom en streg indenfor tid så det super.

og det jeg mener med indtørret, er fordi hvis ikke man aflæser den indenfor tid og lader testen være i nogle timer. Så gælder den ikke.  Der nogle der aflæser testen indenfor tid og når de ikke kunne se en streg, så smider de den ud også kommer de tilbage og samler den op igen efter nogle timer.  Ja det forstår jeg heller ikke hvorfor.

og forresten tillykke med graviditet. Håber for dig at alt gå som det skal.

Ah på den måde �� Tusinde tak! Jeg krydser fingre for det holder 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.