Uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.230 visninger
31 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. juni 2023

Anonym trådstarter

Hej 
Er der nogen der kan hjælpe mig
Jeg har nogle spørgsmål angående uddannelsesklip jeg har desværre ikke flere tilbage kan man godt få flere til en ny uddannelse?
Jeg er 28 år gammel 

Og jeg vil gerne ind på en uddannelse man kan ikke fordi jeg ikke har flere klip tilbage ved i hvordan man skal gøre? 

Mvh

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2023

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Hej 
Jeg har nogle spørgsmål angående uddannelsesklip jeg har desværre ikke flere tilbage kan man godt få flere til en ny uddannelse?
Jeg er 28 år gammel 

Og jeg vil gerne ind på en uddannelse man kan ikke fordi jeg ikke har flere klip tilbage ved i hvordan man skal gøre? 

Mvh

Klip er jo “bare” til SU. Så hvis du ikke har flere klip, kan du som udgangspunkt ikke få SU. Du kan dog godt tage en ny uddannelse, men afhængigt af uddannelsen, kommer du muligvis “bag i køen”. Dvs at du kun bliver optaget, hvis der er ledige pladser.

Anmeld Citér

4. juni 2023

123nn

Profilbillede for 123nn

Hvis du har brugt de klip du har tilrådighed skal du tage uddannelsen uden su.

Alt efter hvad din nuværende uddannelse er kan man jo ofte rette den i den retning man gerne vil, så man slipper for at starte forfra.

En anden mulighed er at starte i en elevstilling

Anmeld Citér

4. juni 2023

Mooommi

Profilbillede for Mooommi
Anonym skriver:

Hej 
Jeg er 28 år gammel 

Mvh

Kontakt en su vejleder, min veninde fik lov at få flere klip

Anmeld Citér

4. juni 2023

Baby.mamma

Hvis du ER igang med en uddannelse, og kan se, at du løber tør for klip FØR din uddannelse er færdig, så kan du søge om slut-klip. Det er SU du kan få til resten af din uddannelsestid, hvis de alm. klip er opbrugt. Du skal dog betale dem tilbage. 

Men hvis du derimod ikke er på SU og igang med en uddannelse, som er færdig inden for overskuelig tid, ja, så er løbet kørt. Der er et SU-loft, og du kan derfor ikke få mere SU.

Siden du har opbrugt alt din SU, hvad har du så opnået af uddannelsesmæssig baggrund indtil nu? Det er jo alligevel 6 år eller sådan noget, du har fået SU?

Anmeld Citér

4. juni 2023

Anonym trådstarter

Baby.mamma skriver:

Hvis du ER igang med en uddannelse, og kan se, at du løber tør for klip FØR din uddannelse er færdig, så kan du søge om slut-klip. Det er SU du kan få til resten af din uddannelsestid, hvis de alm. klip er opbrugt. Du skal dog betale dem tilbage. 

Men hvis du derimod ikke er på SU og igang med en uddannelse, som er færdig inden for overskuelig tid, ja, så er løbet kørt. Der er et SU-loft, og du kan derfor ikke få mere SU.

Siden du har opbrugt alt din SU, hvad har du så opnået af uddannelsesmæssig baggrund indtil nu? Det er jo alligevel 6 år eller sådan noget, du har fået SU?

Jeg har været hos en uddannelse på sosu 

desværre blev jeg sygemeldt og hopper ud efter 4 måneder og det var ved Coronatiden de brugt to klips jeg ved ikke hvorfor ? 
så har jeg været på rengøringsassistent men det gik ikke så godt og jeg stoppede . Jeg er lige blevet færdig med 10.klasse på vuc . Så jeg vidste ikke at jeg ikke havde flere klip tilbage Og vil gerne på Eud men kan ikke fordi jeg ikke har flere klips tilbage 

Anmeld Citér

4. juni 2023

Anonym trådstarter

Mooommi skriver:

Kontakt en su vejleder, min veninde fik lov at få flere klip

Jeg har snakket med en hun sagde man kan får det gennem Jobcenteret . Fik hun også su?

Anmeld Citér

4. juni 2023

Anonym trådstarter

Panther skriver:

Klip er jo “bare” til SU. Så hvis du ikke har flere klip, kan du som udgangspunkt ikke få SU. Du kan dog godt tage en ny uddannelse, men afhængigt af uddannelsen, kommer du muligvis “bag i køen”. Dvs at du kun bliver optaget, hvis der er ledige pladser.

Jeg vil gerne på EUD 

Anmeld Citér

4. juni 2023

Anonym trådstarter

Er der nogle som kan sige hvad det her er ? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

4. juni 2023

Baby.mamma

Anonym skriver:

Jeg har været hos en uddannelse på sosu 

desværre blev jeg sygemeldt og hopper ud efter 4 måneder og det var ved Coronatiden de brugt to klips jeg ved ikke hvorfor ? 
så har jeg været på rengøringsassistent men det gik ikke så godt og jeg stoppede . Jeg er lige blevet færdig med 10.klasse på vuc . Så jeg vidste ikke at jeg ikke havde flere klip tilbage Og vil gerne på Eud men kan ikke fordi jeg ikke har flere klips tilbage 

Men, 4 mdr på sosu

Hvor længe gik du på rengøringsassistent?

Du kan så SU til videregående uddannelser i 5 år og 10 mdr, næsten 6 år.

Og 10 kl. er jo en ungdomsuddannelse. Af ungdomsuddannelser kan du få SU til 5 stk, som ikke tæller med i ovenstående knap 6 års SU.

Det giver ikke mening. Har du glemt noget?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.