Hvor meget lægger I til side?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2023

Anonym

Jeg har ca 26.000 udbetalt om måneden plus børnepenge.  

14.000 går til faste udgifter, 500 kr på børneopsparing (2 stk), og ca 5000 kr på almindelig opsparing.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2023

A38

Vi sætter 24000 på budgetkontoen, 8000 på husholdningskontoen og 4000 på opsparingskontoen. Opsparingskontoen holder ferier, gaver, ting til børnene, renoveringer og sådan. Så har vi selv hver cirka 10000 tilbage til “legepenge”, som vi kalder det. Dem bruger vi på private ting, tøj og sko, byture, ferier også. Jeg skal begynde at investere mine penge, men der er jeg ikke nået til endnu. Vi burde også smide flere af dem ind på fællesopsparingen, da vores “legepenge” og opsparingen egentligt er til samme formål.

Anmeld Citér

23. maj 2023

Anonym

Anonym skriver:

Hold da op, det var da en dejlig masse penge at have mellem hænderne  

Nu siger du at I har udgifter for 45.000 og resten går til opsparing: hvad med udgifter til mad? Hvorfra går de penge?  

Vi føler os også priviligerede. 
Alle udgifter afholdes inden for rammen af de 45.000 (så det er både budgetposter og månedligt forbrug som mad, benzin, ting til børnene, restaurantbesøg osv.). 

Anmeld Citér

23. maj 2023

Anonym

Hold da op, det var da en dejlig masse penge at have mellem hænderne  

Nu siger du at I har udgifter for 45.000 og resten går til opsparing: hvad med udgifter til mad? Hvorfra går de penge?  

Jeg havde svaret en gang

Anmeld Citér

23. maj 2023

Anonym

Vi har 35.000 udbetalt ca (uden børnepenge).

Vi lægger 600 til børneopsparing 

Og så går resten til regninger og mad. 

Vi shopper for det meste lidt tøj og noget hver måned (ca). 

Som regel bruger vi alt den måned, men vi skruer så også forbruget op, alt efter hvor mange penge vi har tilbage. Så lever vi bare lidt mere "luksus" de sidste par dage, eller køber det, vi har lyst til. På den måde får vi brugt alt. 

Når vi skal på ferie trækker vi dem bare ud af budgettet kort op til at vi skal af sted, som regel. Men vi holder også kun indlandsferier med en lille på snart 2 plus nogle større børn

Anmeld Citér

23. maj 2023

Anonym

Vi har 60.000 kr. udbetalt (Ekskl. børnepenge). 
Børnepengene sættes på en seperat ‘børnedriftskonto’ og dækker fx sko, frisør, kontingent for sport mm til børnene. 

Vi sætter 40.000 kr. ind på budgetkontoen hver måned. Disse penge dækker også børneopsparing, benzin og mad. 
Vi har hver 2000 kr. i ‘lommepenge’ hver måned og de resterende penge sættes på vores opsparing. 

Anmeld Citér

23. maj 2023

Oddi

Profilbillede for Oddi

Vi har ca 36.000kr udbetalt hver måned tilsammen. 
Udgifter for 20.000kr ( her ligger også fast 100kr til hvert barns opsparing)

Opsparing overfører vi fast 6.000kr til. 
Og så er der 10.000kr tilbage til mad, gaver, benzin ( ca 2500 om måneden) osv. 

Anmeld Citér

24. maj 2023

nille

Profilbillede for nille

Jeg har lidt over 37.000 udbetalt pr mdr, nogle måneder lidt mere.

har udgifter for 14.000, sparer fast 6.200 kr op og så ca. 17.000 kr tilbage til mad mv. når mdr er omme, overfører jeg ikke hvad der er tilbage til min opsparing.

Anmeld Citér

25. maj 2023

Meheju

Profilbillede for Meheju

Hold da helt op, mange af jer har nogle mega høje beløb udbetalt.

Vi har ca sammenlagt 25.000 udbetalt for en tid, og har et fast beløb til budgettet for sammenlagt  12.000 kr.

Vi skylder ikke noget på hverken eget hus eller biler.

Vi bruger ca 3-4000 på mad 3 mennesker, måske nogle gange mindre. Det betaler jeg. Manden betaler hvis biler eller hus mangler noget/er i stykker

Vi lægger hver 100 kr på børneopsparing og 750,- hver på konfirmation konto.

Jeg lægger 2500,- til side til egen opsparing og resten jeg har tilbage bliver stående på konto eller der ryger lidt lommepenge på tøj og diverse.

Anmeld Citér

4. juni 2023

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia

Ingen penge. 
Jeg har ca 23000 udbetalt. Enlig mor. Bor latterlig dyrt så mine børn kunne være tæt på deres far. Gæld efter forlist ægteskab, nystartet liv og ny bil. Så ja. De fleste måneder er det fra hånden til munden og hvis der er store udgifter så er det er et problem. Mine børn mangler ikke noget. Køber genbrugstøj, laver madplaner osv. vi spiser bare aldrig ude, køber is i byen eller laver spontane indkøb. Jeg arbejder ved siden af mit almindelige arbejde også. Så når mine børn er hos deres far, har jeg arbejdsweekend. Suk. 3 år endnu…

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.