Hvor meget lægger I til side?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.061 visninger
21 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. maj 2023

Anonym trådstarter

Hej med jer, jeg er lidt nysgerrig:

Hvor meget har I udbetalt hver måned (både par og enlige) og hvor meget lægger I til side hver måned - og er der noget I sparer op til? 

Selv lægger vi til side på en 

- børnekonto til indkøb af større ting til børn (nye sko/garderobe)

- ferie

- gaver 

- alm opsparing

- aldersopsparing 

- budgetkonto 

Fordi vi lægger til side til så mange konti, synes jeg sjældent vi kan spare op til f.eks. en længere/dyrere ferie. 

Selv har vi 36.000 udbetalt, faste udgifter på budgetten for 18.000 (som er skåret ind til benet, men forsikringer, børnepasning, huslån + forbrug til dét samt rengøring tæller voldsomt op).

På forhånd tak  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2023

Anonym

Vi får 32.500kr udbetalt 

Og ligger 12.000kr til side til opsparing 

500kr til fødselsdag, konfirmation og andet sjov til børnene 

200kr til børneopsparing

De måneder vi betaler på huslån ligger vi mindre til side, vi kunne sagtens ligge mere til side men vil ikke leve på en sten. Vi er igang med at renovere huset og håber på at kunne sælge om 3-4 år når børnene er lidt ældre og så vil vi gerne bygge selv. Også har vi snakket om at købe en båd hvis vi ikke bygger selv.

Anmeld Citér

22. maj 2023

Anonym

Anonym skriver:

Hvor meget har I udbetalt hver måned (både par og enlige) og hvor meget lægger I til side hver måned - og er der noget I sparer op til? 

- ferie

- gaver 

- alm opsparing

- aldersopsparing 

- budgetkonto 

Fordi vi lægger til side til så mange konti, synes jeg sjældent vi kan spare op til f.eks. en længere/dyrere ferie. 

Selv har vi 36.000 udbetalt, faste udgifter på budgetten for 18.000 (som er skåret ind til benet, men forsikringer, børnepasning, huslån + forbrug til dét samt rengøring tæller voldsomt op).

På forhånd tak  

Vi får ca 47.000 udbetalt. Og har udgifter for 30.000. herunder er der sat 400 af til aldersopsparing pr måned og 250 til børneopsparing. De resterende 17.000 går til opsparing, gaver, mm��

Anmeld Citér

22. maj 2023

Anonym

Vi har ikke fælles økonomi men splejser om tingene løbende. 
jeg har selv ca. 36000 udbetalt hver måned og betaler 13000 til faste omkostninger. 
De fleste måneder sparer jeg 10.000 kr. op på en reserve/opsparingskonto. 
Jeg når oftest ikke at bruge alle pengene på min lønkonto, så den fungerer også som en slags opsparing.
Min mand tjener en smule mindre end mig pr. Måned, men han har til gengæld en større formue stående.
 Vi har hver især skudt lige meget i vores hus. 
Jeg har en god pensionsordning via mit arbejde, så sparer ikke op ved siden af. 
Børnene har en konto til børneopsparing, men den sætter kun farfar et beløb ind på ind imellem.
Vi forventer at vi kan hjælpe vores børn videre i livet uden en børneopsparing, når den tid kommer. 
Jeg havde selv kun ca. 10.000 på min, og dem brugte jeg på en sadel til en hest. Og mine forældre hjalp mig ikke derudover, - kun med et lille lån til indskud til kollegieværelse. Jeg har lært meget af ikke at have penge mellem hænderne fra starten og at være en fattig studerende  

Anmeld Citér

22. maj 2023

Anonym

Vi har 55.000 kr udbetalt til sammen, børnepenge og min årlige bonus fraregnet. 

Vi indbetaler til sammen 30.000 kr til vores budgetkonto (lån og faste udgifter). Den går dog ikke i nul, så der har vi også en form for opsparing. Vores børn får 100 kr om måneden på en børneopsparing. Ellers har vi ikke konti til bestemte ting, men tager fra lønkontoen til ferier mm. Vi ville gerne organisere lidt bedre for at have overblik over hvad pengene egentlig går til, men vi har fint overskud hver måned

Anmeld Citér

22. maj 2023

Anonym

Vi får lidt over 65.000 kr. udbetalt (fraregnet børnepenge og bonus). Vi har udgifter for 45.000 kr. om måneden. Resten er til opsparing. 
Bonus bliver brugt på hus eller ferie. 

Anmeld Citér

22. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi får lidt over 65.000 kr. udbetalt (fraregnet børnepenge og bonus). Vi har udgifter for 45.000 kr. om måneden. Resten er til opsparing. 
Bonus bliver brugt på hus eller ferie. 

Hold da op, det var da en dejlig masse penge at have mellem hænderne  

Nu siger du at I har udgifter for 45.000 og resten går til opsparing: hvad med udgifter til mad? Hvorfra går de penge?  

Anmeld Citér

23. maj 2023

Anonym

Vi får cirka udbetalt 43000 til sammen, som ryger direkte ind på en fælleskonto..herfra bliver de fordelt: 30.000 til budgetkonto, 100kr per børneopsparing og cirka 5-6000 på mad og diverse, den konto dækker alt..resten går på opsparingen

Anmeld Citér

23. maj 2023

Anonym

Anonym skriver:

- ferie

- gaver 

- alm opsparing

- aldersopsparing 

- budgetkonto 

På forhånd tak  

Jeg får 15.000 ca udbetalt. 
Har meget lave udgifter og et rådighedsbeløb på 8000 kr om måneden. Lægger derfor ca 3000 til side hver måned 

Anmeld Citér

23. maj 2023

Anonym

Vi har ca 100.000 i udbetaling pr måned. 

Halvdelen går til forbrug og faste udgifter. 

Den anden halvdel bliver delt i 2 .

Den ene del går til alderspension.  Da vi ikke tror der er pension til folk der har arbejdet, og har kunnet spare op . Når den tid kommer. 

Den sidste del opspares til ny bil rejser vedligehold af hus og sommerhus osv..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.