Sclerose

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2023

Anonym trådstarter

HilliHallo skriver:

Min mor fik sin diagnose i sine slut 30'er. Har aldrig sagt ja tak til medicin, men ændrede sin kost 180grader og hun motionere fast 1-2 gange om dagen. Dertil drikker hun urtete (brændelethe laver hun fx selv). Hun har haft perioder med attak, men ellers holder hun sygdommen i skak og har et fuldstændig normalt liv. Hvor hendes omgivelser kan glemme hun har sygdommen. 

Tak for dit svar 

Det vil jeg undersøge 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min mor fik diagnosen for snart 10 år siden. Hun oplevede klassiske stress symptomer (kognitive udfordringer) og troede egentlig det måske var pga et dor stort arbejdspres og noget begyndende overgangsalder. Men ifbm en scanning af ryg og nakke opdagede de desværre nogle tegn. Efter længere udredning fik hun diagnosen og påbegyndte straks medicin. Hun arbejder på nedsat tid og det er rigtig godt for hende. Hun bliver meget hurtigt udtrættet. Hun har ingen fysiske symptomer, det er stort set kun kognitivt. 
De fleste ville dog aldrig opdage hun var syg, det er faktisk kun de allernærmeste der ved det. 
Min moster (der ikke lever mere) havde det også. Hun oplevede primært fysiske symptomer. Derudover har min onkel også en immunsygdom, så kender frygten for at det skal ramme. 

Kan du huske hvad hende primært tegn var? 

Anmeld Citér

20. maj 2023

Anonym

Kan du huske hvad hende primært tegn var? 

Min mosters? Det var føleforstyrrelser, spasmer og lammelse i benene

Anmeld Citér

23. maj 2023

Mt_2020

Min mand fik konstateret multiple sclerose som 29 årig. Det blev kun opdaget der, fordi han fik "syns" forstyrrelse da vi kørte bil og lægen vi ringede til var bekymret for en apopleksi. Men det viste sig at hans ene øje ikke kunne dreje sig ud til højre side og derfor stoppede i en ligeud retning.

Min mand for piller og for dem udleveret hver 3 måned på sygehuset, hvor han også snakker med sygeplejersken. Bliver scannet 1 gang om året og har også læge samtale der.

Han arbejder nat ca 50-60 timer om ugen. Det er så overhovedet ikke sundt, og hans læge er også efter ham med det. Men hos ham er det trætheden som er det værste, og han har det som om han aldrig for sovet igennem. 

Anmeld Citér

28. maj 2023

Anonym

Er du under udredning? Eller er der nogen der kan dele erfaringer med det? 
Jeg har desværre rigtig mange symptomer på sclerose og ee pt i kontakt med egen læge. Jeg har fået taget mange blodprøver, blodtryk og ekg og alt er normalt. Nu afventer jeg en tid i næste uge hvor vi så skal aftale hvad næste træk er. 
Min mor har sclerose, det har hun haft i mange år. Hun kan ikke huske hvordan hun blev udredt. 

Anmeld Citér

28. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Er du under udredning? Eller er der nogen der kan dele erfaringer med det? 
Jeg har desværre rigtig mange symptomer på sclerose og ee pt i kontakt med egen læge. Jeg har fået taget mange blodprøver, blodtryk og ekg og alt er normalt. Nu afventer jeg en tid i næste uge hvor vi så skal aftale hvad næste træk er. 
Min mor har sclerose, det har hun haft i mange år. Hun kan ikke huske hvordan hun blev udredt. 

Nej intet

Nu prøver jeg efter snak med lægen, vitaminer og osteopat at løsne min nakke op måske kunde det være “det”

Jeg prøver ikke tænkte så meget på det lige nu…

Men mine symptomer er meget den vej

har tid igen om nogen uger så prøver vi snakke om det - min læge igennem Top danmark anbefalede jeg bliver henviste til en privat neurolog for en snak, om jeg skal undersøges eller det bare er “stress” psykisk

Anmeld Citér

30. maj 2023

HendeDer!

Profilbillede for HendeDer!

Godt du har en tid hos lægen..

Jeg fik diagnosen som 31 årig for 5 år siden

Jeg får medicin, har fleksjob, kan ikke så meget som før, men jeg har det godt

Anmeld Citér

17. januar 2024

Mentaltoverskudigen

I min mor og fars side har de begge sclerose 

- Det har altid været den sygdom jeg har frygtet mest, fordi den så jeg ofte konsekvenserne af.

Nu sidste i mine 30 erne får jeg mange mærkelig forstyrrelser

Sovende fødder - sovende tunge, sovende ansigt, føle forstyrrelser og mange flere 

Har en tid ved lægen om en måned!

- Jer der har sclerose  lever i okay med sygdommen?

medicin skulle være rigtigt gode at hjælpe imod sygdommen har jeg læste  

En af mine venner er ved at udvikle sclerose, og det er simpelthen en så forfærdelig sygdom. 

Hvis du nogensinde har brug for at tale med en psykolog, ved jeg at min ven har haft virkeligt meget gavn af LINK SLETTET AF MODERATOR 
Jeg ønsker dig alt det bedste, og håber for alt i verden at du aldrig udvikler sclerose!

Anmeld Citér

17. januar 2024

Anonym

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.