Svar på ppv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.250 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. maj 2023

Anonym trådstarter

Er mor til en skøn dreng, som lige er fyldt 4 år.

Jeg bad i september 2022 om at få uarbejdet en ppv pga følgende:

Bagud sprogligt.

Ville ikke børnehave.

Trækker sig i børnehaven.

Skulle guides til at lege med de andre børn.

Bruger meget tid på at observere.

Ca en måned efter vendte det, mega glad for at gå i børnehave, nu leger han med de andre, og har fået 2 bedste venner, der er også kommet mere sprog, men han er stadig bagud, og han kan ikke farverne endnu, han er ikke farveblind, da han godt kan sortere vasketøj på tablet, efter hvilke farve vaskekurv tøjet skal i, han tegner stadig kruseduller når han tegner, jeg sammenligner selvfølgelig med min den ældste, og han kunne de ting som 4 årige. Hvad tænker i om de ting?

Først nu på onsdag får jeg svar på ppv, og blev frygtelig nervøs, da ppr psykologen ringede, først skal jeg til et møde med kun psykologen, næste uge skal børnehaven deltage Tænker når jeg skal have det advide alene først, så må det være dårligt nyt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2023

Haooy_3

Profilbillede for Haooy_3

Hej 

Jeg kan godt forstå din bekymring. Jeg har som sådan ikke erfaringer med ppv. Men har været til en del ppr møder. Det kan jo være regler der siger at forælder skal have tilbagemelding på en ppv uden der er andre med. Det vil jeg faktisk synes giver mening, og det er uanset om hvad den tilbagemelding er. Så jeg ville ikke være nervøs Men uanset så er det lækkert din dreng lyder til at trives og udvikle sig nu. 

Anmeld Citér

17. maj 2023

Anonym

Anonym skriver:

Er mor til en skøn dreng, som lige er fyldt 4 år.

Jeg bad i september 2022 om at få uarbejdet en ppv pga følgende:

Bagud sprogligt.

Ville ikke børnehave.

Trækker sig i børnehaven.

Skulle guides til at lege med de andre børn.

Bruger meget tid på at observere.

Ca en måned efter vendte det, mega glad for at gå i børnehave, nu leger han med de andre, og har fået 2 bedste venner, der er også kommet mere sprog, men han er stadig bagud, og han kan ikke farverne endnu, han er ikke farveblind, da han godt kan sortere vasketøj på tablet, efter hvilke farve vaskekurv tøjet skal i, han tegner stadig kruseduller når han tegner, jeg sammenligner selvfølgelig med min den ældste, og han kunne de ting som 4 årige. Hvad tænker i om de ting?

Først nu på onsdag får jeg svar på ppv, og blev frygtelig nervøs, da ppr psykologen ringede, først skal jeg til et møde med kun psykologen, næste uge skal børnehaven deltage Tænker når jeg skal have det advide alene først, så må det være dårligt nyt

I den kommune jeg arbejder i, skal forældrene have et tilbagemeldingsmøde på PPV’er, inden institution/skole inddrages. Det er helt normal procedure hos os  

Anmeld Citér

17. maj 2023

Anonym

Altså farveblindhed kan ikke kategoriseres sådan. 

Min mand er hamrende farveblind. 

Men problemet opstår, npr farverne er lige ved siden af hinanden. Han kan også godt sortere farver. 

men er der en rød og grøn lige op og ned af hinanden - så kan han ikke se forskellen. 

Han er testet hos øjenlægen og vores datters tests jævnligt, da hun har en sygdom. Farveblindhed er et spekter og ikke bare noget man kan sige ud fra at man kan sortere farver. Nogle farveblinde ser alt i brunt og andre ser i farverne skævvredet og andre ser dem ikke, hvis de er i særlige kombinationer. 

Og det er helt normalt at du parthøres i en PPV. Det skal de gøre jf. lovgivningen. Så du kan komme med inputs til psykologen - så det skal de faktisk  

Bare lige er input herfra. 

Anmeld Citér

17. maj 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

Det er heller ikke unormalt for 4 årlige at tegne kruseduller - det ser jeg hos mange i omgangskredsen.

Anmeld Citér

18. maj 2023

Soonmom

Jeg undre mig over at de er gået med til at bruge resurser på en ppv hvis det "bare" er det du beskriver. - Hvordan kan det være at du ønsker en PPV ?

I min kommune sidder man sammen med ppr, børnehave, talepædagog og i den dur (relevante samarbejdspartnere). Men muligt at proceduren er anderledes i andre kommuner 

Anmeld Citér

18. maj 2023

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Jeg undre mig over at de er gået med til at bruge resurser på en ppv hvis det "bare" er det du beskriver. - Hvordan kan det være at du ønsker en PPV ?

I min kommune sidder man sammen med ppr, børnehave, talepædagog og i den dur (relevante samarbejdspartnere). Men muligt at proceduren er anderledes i andre kommuner 

På daværende tidspunkt, da han blev indstillet til en ppv, da var han i mistrivsel i børnehaven, og talepædagogen var bekymret ligesom jeg, om det var mere end "bare bagud sprogligt og  mistrivsel i børnehaven", om det var en stor børnehaves rammer, der ikke passede til ham, på daværende tidspunkt var jeg så godt som sikker på, at han var autist, men nu er jeg virkelig itvivl, da han stortrives i de store rammer nu, også socialt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.