Test af fertilitet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.629 visninger
12 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. maj 2023

Anonym trådstarter

Hej,

kan man på nogen måde teste for fertilitet selvom man ikke direkte prøver at blive gravid?

Jeg er midt i 30’erne, og har i forvejen 2 børn som er 8 og 11 år. Dem blev jeg gravide med i stort set 1. forsøg begge gange. 

Jeg har fået en ny kæreste, siden deres far, som er en del yngre end mig og vi vil gerne have børn sammen. Vi ved begge at kvinders fertilitet falder med alderen, men mit spørgsmål går på, om man kan tjekke det ved lægen eller sådan noget? Bare så man evt. kunne se om det var noget man ikke burde vente længe med? 

Er der nogle af jer som har haft held med at blive gravide på trods af at være i midten/slutningen af 30’erne???

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2023

Mor2.0

Jeg har ikke noget svar på prøver omkring fertilitet.  

Men jeg fødte en uge inden jeg blev 40. Vi blev gravide i første hug. Det endte desværre i en MA, derefter tog det 7 måneder.  

Anmeld Citér

16. maj 2023

Anonym trådstarter

Mor2.0 skriver:

Jeg har ikke noget svar på prøver omkring fertilitet.  

Men jeg fødte en uge inden jeg blev 40. Vi blev gravide i første hug. Det endte desværre i en MA, derefter tog det 7 måneder.  

Det er jeg ked af at høre, men dog giver det håb om at det jo sagtens kan lade sig gøre Tak for svar!

Anmeld Citér

16. maj 2023

Anonym

Du kan jo tage til fertilitetsklinik, og betale for at få taget nogle blodprøver der kan fortælle noget om dit amh, som viser ægreserve og så hormoner til hvordan ægkvaliteten er, og så en scanning vil også kunne sige noget. 

Anmeld Citér

16. maj 2023

Babyi2021

Profilbillede for Babyi2021
Anonym skriver:

Du kan jo tage til fertilitetsklinik, og betale for at få taget nogle blodprøver der kan fortælle noget om dit amh, som viser ægreserve og så hormoner til hvordan ægkvaliteten er, og så en scanning vil også kunne sige noget. 

Ja okay, men synes det lyder lidt dyrt måske? Det ved jeg ikke. Men tror jeg vil vente lidt længere endnu med det

Anmeld Citér

17. maj 2023

Anonym

Babyi2021 skriver:

Ja okay, men synes det lyder lidt dyrt måske? Det ved jeg ikke. Men tror jeg vil vente lidt længere endnu med det

Men det var jo netop det, som du spurgte om. Og ja, du kan få taget blodprøver på en fertilitetsklinik. Og så dyrt er det heller ikke. På den klinik, vi var tilknyttet koster amh-testen 950 kr. og hormonanalysen 250 kr. 

Anmeld Citér

17. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men det var jo netop det, som du spurgte om. Og ja, du kan få taget blodprøver på en fertilitetsklinik. Og så dyrt er det heller ikke. På den klinik, vi var tilknyttet koster amh-testen 950 kr. og hormonanalysen 250 kr. 

Jeg tror muligvis du tænker det er mig der har svaret sig  

Men ja - det er klart en mulighed. Det vil jeg da overveje

Anmeld Citér

17. maj 2023

Anonym

Anonym skriver:

Hej,

kan man på nogen måde teste for fertilitet selvom man ikke direkte prøver at blive gravid?

Jeg er midt i 30’erne, og har i forvejen 2 børn som er 8 og 11 år. Dem blev jeg gravide med i stort set 1. forsøg begge gange. 

Jeg har fået en ny kæreste, siden deres far, som er en del yngre end mig og vi vil gerne have børn sammen. Vi ved begge at kvinders fertilitet falder med alderen, men mit spørgsmål går på, om man kan tjekke det ved lægen eller sådan noget? Bare så man evt. kunne se om det var noget man ikke burde vente længe med? 

Er der nogle af jer som har haft held med at blive gravide på trods af at være i midten/slutningen af 30’erne???

Mænds fertilitet falder også med alderen . Mange yngre mænd har problemer.

Jeg fik min datter da jeg var 40 og min mand 47. 

Blev uplanlagt gravid (på mini piller) da jeg var 43.

Anmeld Citér

17. maj 2023

Anonym

Anonym skriver:

Jeg tror muligvis du tænker det er mig der har svaret sig  

Men ja - det er klart en mulighed. Det vil jeg da overveje

UPS, ja - jeg så det som det var dig TS, der havde svaret det indlæg. Det var det jo så ikke. Beklager

Anmeld Citér

17. maj 2023

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

På Rigshospitalet og Herlev Hospital kan man få tjekket fertiliteten gratis på deres fertilitets klinik. Hvis i bor i nærheden af hovedstaden  det lykkes mig dog aldrig at komme igennem telefon køen. Din kæreste kan tjekkes ved en sædbank, det koster ca 500 kr 

Det tog mig 6 måneder at blive gravid da jeg var 36. Nu er jeg spændt på hvor lang tid det tager næste gang (er 38 nu)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.