Signal stærke børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.398 visninger
18 svar
22 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. maj 2023

Anonym trådstarter

Hvordan jeg ved det er”sommer vejr” 

Is? - Glade børn?  - Solens varme?  - Naturen der springer ud? 

Næ, du! 

Lorte 6 episk nedsmeltning siden i går, hyle, og skrig,  oveni de hysterisk anfald pga. solcream ��

Havde ALDRIG forstillet mig jeg vilde HADE sommeren med børn, men med to SS børn suger de alt glæden ved sommeren, fordi deres nedsmeltninger fylder så meget ��‍��������

SS = Signal Stærk 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Får du hjælp til hvordan du hjælper dine børn bedst? Mange kommuner har tilbud med forældrepilotkurser hvor man får måder og værktøjer til at hjælpe barnet. Jo tidligere man lærer gode vaner jo nemmere bliver det for barnet på sigt. 

Anmeld Citér

14. maj 2023

Anonym trådstarter

Minime2018 skriver:

Får du hjælp til hvordan du hjælper dine børn bedst? Mange kommuner har tilbud med forældrepilotkurser hvor man får måder og værktøjer til at hjælpe barnet. Jo tidligere man lærer gode vaner jo nemmere bliver det for barnet på sigt. 

JEG har bedt om PPR - Vi var 3 gange de mente bare vores børn er SS intet der kræver ekstra -

De er “nemme” børn i skolerne, og børnehave, alle nedsmeltninger er hjemme - men der er ikke noget, at gøre. - de tager alt med sommeren mere ind, og de har det så skidt med sol cream - 

Vi har kørte uden sol cream og kun UV tøj, men vores søn tog hele tiden hans af og blev voldsomt solbrændt det var forfærdeligt det gøre jeg ikke igen 

Anmeld Citér

14. maj 2023

Anonym

Jeg ved ikke om fu leder efter råd, men jeg ser lidt solcreme i samme kaliber som tandbørstning. Der er intet valg. Det er en opgave der hedder, at det skal børnene have på. Jeg har også stået med meget skrigende børn og så har jeg forsøgt meget pædagogisk at forklare dem vigtigheden og til sidst er jeg blevet så træt at jeg simpelthen har holdt dem fast, hvilket jeg også har gjort under tandbørstning. Jeg har ingen problemer med at give dem solcreme på idag. Og dog kan der stadig godt være enkelte dage, hvor de ikke vil, men det skal de bare have. 
det er møg hårdt at holde dem fast når de hyler og skriger, men hellere et barn der er sur i 10 min. End et barn der bliver solskoldet og med dertilhørende risiko. 

Anmeld Citér

14. maj 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

JEG har bedt om PPR - Vi var 3 gange de mente bare vores børn er SS intet der kræver ekstra -

De er “nemme” børn i skolerne, og børnehave, alle nedsmeltninger er hjemme - men der er ikke noget, at gøre. - de tager alt med sommeren mere ind, og de har det så skidt med sol cream - 

Vi har kørte uden sol cream og kun UV tøj, men vores søn tog hele tiden hans af og blev voldsomt solbrændt det var forfærdeligt det gøre jeg ikke igen 

Men det her er “bare” familierådgivning. Og kurser til forældre. Hos os hedder det forældrepiloterne men kan hedde noget andet i andre kommuner. Tænker ikke at dine børn har brug for ekstra indsats fra daginstitution, men at man som forældre kan blive opmærksomme på hvordan man kan hjælpe sine sensitive eller motorisk udfordrede børn. (Og få et kig til hvordan ens adfærd som forældre påvirker børnene )

Anmeld Citér

14. maj 2023

Tip!

Kan det hjælpe at købe en sol creme der bare skal sprays på? 
Det kan være det at sol creme kan være en klistret oplevelse at få på. Det kan afhjælpes med en anden type solcreme. 
og som en anden skriver - det er ikke et valg de har, det er noget de skal. Bum..

Anmeld Citér

15. maj 2023

Anonym

Tip! skriver:

Det kan være det at sol creme kan være en klistret oplevelse at få på. Det kan afhjælpes med en anden type solcreme. 
og som en anden skriver - det er ikke et valg de har, det er noget de skal. Bum..

Enig. Vi har en skumsolcreme fra Evy, den er et hit fordi den er sjov i skumform 

Anmeld Citér

15. maj 2023

Anonym trådstarter

Tip! skriver:

Vi bruger med spray -

Har jeg prøvet alt - 

Anmeld Citér

15. maj 2023

Anonym

Kørt barn har mange navne, og jeg kender godt udtrykket SS, men det er ikke noget, vi bruger i faglig sammenhæng. Det drejer sig vel egentlig om, at dit barn er sensorisk sensitiv? Jeg kan i så fald anbefale kontakt til en fysioterapeut. Jeg er selv på psykolog i PPR og har god erfaring med at samarbejde med fysserne om "de børn".

Derudover har jeg selv et barn, der er meget sensorisk sensitiv og har fået hjælp af fysioterapeut (det kan også være ergo). Noget at det vi har fået anbefalet stimulering af muskel-ledsansen, fordi det beroliger hele nervesystemet og dermed også beroliger de øvrige overreagerende sanser. Der findes mange konkrete forslag til, hvordan man kan gøre det, online. 

Anmeld Citér

15. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kørt barn har mange navne, og jeg kender godt udtrykket SS, men det er ikke noget, vi bruger i faglig sammenhæng. Det drejer sig vel egentlig om, at dit barn er sensorisk sensitiv? Jeg kan i så fald anbefale kontakt til en fysioterapeut. Jeg er selv på psykolog i PPR og har god erfaring med at samarbejde med fysserne om "de børn".

Derudover har jeg selv et barn, der er meget sensorisk sensitiv og har fået hjælp af fysioterapeut (det kan også være ergo). Noget at det vi har fået anbefalet stimulering af muskel-ledsansen, fordi det beroliger hele nervesystemet og dermed også beroliger de øvrige overreagerende sanser. Der findes mange konkrete forslag til, hvordan man kan gøre det, online. 

Tak for dit svar 

- Må jeg kigge på 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.