Blefri om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

725 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. maj 2023

Kreamor

Profilbillede for Kreamor

Hej

Min datter er 4,5. Hun er fuldstændig normal, sund, rask og kan alt det hun skal kunne nu. Men hun kan simpelthen ikke smide natbleen. Vi snakker om det uden nogen former pres overhovedet. Hun drikker ikke efter aftensmad og tisser inden hun bliver puttet.

Er der nogen der har et godt råd til at komme af med den ble? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2023

Anonym

Vi tog bare natbleen..vi har haft en del uheld både i sengen og på vej ud til toilettet i starten men hun sov bare på et engangstisseunderlag, så var det nemt at skifte om natten..man kan nemlig købe nogle med klister på bagsiden så de sidder fast på lagenet

Hun var 2,5 og vi tog bleen fuldstændig af en omgang

Så…mit bedste råd er: spring ud i det, sig pyt ved uheld og find nogle løsninger der gør det nemt ved uheld i løbet af natten, tis af som det sidste inden godnat og som det første om morgenen…I kan også sætte hende på toilettet om aftenen inden I selv går i seng

Held og lykke

Anmeld Citér

10. maj 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Vi har egentlig bare snuppet bleen af én omgang og ligesom bestemt, at nu var det det. Ved min ældste omkring 2,5 år, så det ikke kolliderede med ankomst af baby. Med yngste lige før 3 år så vi slap for bleer på en længere rejse. Den ældste lærte det hurtigt og har kun haft enkelte uheld igennem årene. Yngsten tisser vi stadig af inden vi selv går i seng…

Anmeld Citér

10. maj 2023

Anonym

Nattisseri er hormonelt styret og nogle børn er bare senere klar end andre. 

Min pige har lige smidt sin her, da hun var 4,5år. Dagbleen har været smidt siden hun var 3 år. Vi aftalte at prøve efter 5 tørre natbleer. I starten var der mange uheld, men nu kører det. Vi er dog opmærksomme på at hun får tisset godt af. 

Vi snakkede med sundhedsplejersken inden, som sagde, at hvis de stadig brugte den som 7 års skulle vi snakke med lægen. Så, ingen stress, det skal nok komme. Det er helt normalt men jeg forstår din frustration, for man hører bare om alle dem, der for længst har smidt den. Men der er altså også mange, som stadig bruger den. De går måske dog lidt mere stille med dørene 

Anmeld Citér

11. maj 2023

Putteputte

Profilbillede for Putteputte

Jeg har tre børn. De første to var blefri om natten ved 3 års alderen. Nummer 3 tisser stadig om natten og bruger ble, da han ikke vågner af det. Han er lige blevet 5

Anmeld Citér

11. maj 2023

Nenime

Vores store pige har lige smidt natbleen for et par uger siden, hun blev 5 i december. 
Hun har været blefri om dagen i 2,5 år, men med helt fyldte bleer om natten. Vi har bare ventet tålmodigt på at kroppen var klar (sådan talte vi om det med hende), og fra den ene dag til den anden tissede hun ikke mere om natten, og har ingen uheld haft. 

Anmeld Citér

11. maj 2023

Anonym

Som en anden skriver er nattisseri hormonelt styret og nogle er senere om det end andre. 

min søn smed dagbleen omkring de 4 år. Han bliver 8 år og bruger stadig natble. Han tisser ikke hver nat. Det sker måske et par gange om måneden. Men tager vi bleen af ham så tisser han. 

Anmeld Citér

11. maj 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

Vores datter er 4 år og et par måneder og bruger også stadig natble. Og jeg kan ikke se hun kommer af med den lige foreløbigt. Selvom hun tisser inden sengetid, er der stadig meget tis i bleen om morgenen. 
Det er sjældent der er en tør natble.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.