Jeg er lige nysgerrig.
Jeg har efterhånden set mange dejlige konfirmationsbilleder på Facebook og Instagram 
Det fik mig til at tænke på til jer hvis børn er blevet konfirmeret eller skal konfirmeres om hvad grunden er til, at de gerne vil konfirmeres?
Er det pga. festen, pengene, opmærksomheden osv?
Eller er det fordi de tror på Gud og gerne vil leve i den kristne tro?
Jeg er godt klar over, at jeg nok ommer til at provokere nogle, men det er slet ikke min hensigt overhovedet! Jeg er bare nysgerrig.
Jeg selv er ateist. Jeg tror dog på, at der er mere mellem himmel og jord, men ikke på selve Gud, Jesus og Biblen.
Jeg selv er konfirmeret og når jeg tænker tilbage så var det nok pga. at man kom i flot kjole, fik gaver og penge. Alle andre fra min klasse blev konfirmeret, så det skulle jeg da også. Men troen på Gud var der ikke.
Jeg har 2 børn. Min datter vil gerne konfirmeres, og det skal hun om 2 år. Vores søn går kun i 1 klasse, så der er god tid endnu.
Vi har på ingen måder presset eller forsøgt overbevise vores datter om hverken for eller imod konfirmation. Det er hendes valg og ønske og selv hvis hun ikke ønskede det havde vi selvfølge respekteret det.
Så hvad er jeres tanker og holdninger??
Anmeld
Citér