Stoppet næse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.538 visninger
15 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. maj 2023

Kreamor

Profilbillede for Kreamor

Hej

Jeg er i uge 25, og min næse er fuldstændig stoppet! Særligt aften og nat. Men generelt hele dagen, med mindre jeg er udenfor. Det her stået på i ca 3 uger nu, og jeg er ved at blive vanvittig. Jeg tager otrivin max 2 gange om dagen. Helst kun aften/nat, ellers får jeg absolut ingen søvn. Men min læge er ikke glad for det! Saltvandsspray er prøvet uden succes. Jeg har købt en som skulle være mindre skadelig, men også uden den store effekt.. jeg lufter ud hele tiden og sidder nærmest op og sover.. så har i et par gode råd? ����

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2023

AnoMor

Hej

Jeg er i uge 25, og min næse er fuldstændig stoppet! Særligt aften og nat. Men generelt hele dagen, med mindre jeg er udenfor. Det her stået på i ca 3 uger nu, og jeg er ved at blive vanvittig. Jeg tager otrivin max 2 gange om dagen. Helst kun aften/nat, ellers får jeg absolut ingen søvn. Men min læge er ikke glad for det! Saltvandsspray er prøvet uden succes. Jeg har købt en som skulle være mindre skadelig, men også uden den store effekt.. jeg lufter ud hele tiden og sidder nærmest op og sover.. så har i et par gode råd? ����

Årh det er også træls. Men ja for meget næsespray er ikke godt når man er gravid. Men du kan prøve med et dampbad. Kog noget vand og put nogle kamilledråber eller kamillete i. Et viskestykke eller håndklæde over hovedet ogsp hovedet indover dampen. Det skulle efter sigende være effektivt  

man kan også få noget der hedder rød solhat som er et naturprodukt. Men ved ikke hvordan det er med graviditet. Så det må du lige snakke med lægen om eller prøve at google

Anmeld Citér

5. maj 2023

Pb18

Har du prøvet et næseskyllehorn? Det havde jeg rigtig god gavn af, da jeg havde samme problem.

Otrivin er ikke godt længere tid, gravid eller ej, da næsen vænner sig til det og man bliver derfor "afhængig". 

Anmeld Citér

5. maj 2023

My1234

Jeg tilslutter mig næseskyllehornet. Det kan være ubehageligt i starten, men det virker

Anmeld Citér

5. maj 2023

Tidra22

Vil også anbefale et “dampbad” til hovedet, enten med kamillete eller mynteolie i vandet. Det virker godt, men man skal sidde der lidt tid og lidt flere intervaller. Sammen med næsesprayen “viruseptin” kom jeg igennem en hård uge med forkølelse og feber

Anmeld Citér

5. maj 2023

Krøltop

Næseskylleflske fra apoteket - flo.

Anmeld Citér

5. maj 2023

Anonym

Det der kan ske ved at bruge for meget otrivin er at det kan nedsætte blodgennemstrømningen til moderkagen og livmoderen, men der er bare ikke rigtig nogen der ved hvad der er “for meget”.
Men man ved til gengæld at hvis du bruger det i for mange dage (tror nok det er lige omkring 1,5 uge) så bliver din slimhinde i næsen irriteret og hæver op så det bliver sværere at få luft hvilket jo ikke er det du ønsker.

Siden næsespray ikke virker tænker jeg på om du har en allergi for noget. Evt. En plante udenfor dit vindue når nu du lufter så meget ud, eller måske støv som samler sig indenfor? Så kunne det jo være at det skulle behandles med antihistaminer i stedet for, hvis man kan bruge dem som gravid. 

Anmeld Citér

5. maj 2023

Anonym

Ville ikke tage næsepray da det kan skade baby og især hvis det er hver dag. Jeg levede med stoppet næse i 8 måneder, selvom det var træls men intet hjalp mig

Anmeld Citér

5. maj 2023

Tidra22

Anonym skriver:

Ville ikke tage næsepray da det kan skade baby og især hvis det er hver dag. Jeg levede med stoppet næse i 8 måneder, selvom det var træls men intet hjalp mig

Der findes næsespray som man godt må bruge som gravid:-) Blandt andet den jeg nævner. 

Anmeld Citér

5. maj 2023

Krøltop

Pebermynte olie i dampbad og håndklæde over.. efterfulgt af flo skylning af næsen (salt til oplæsning i vand købes sammen med flaske på apoteket.)

Og du kan altså sagtens bruge næsespray to gange om dagen uden at det skader dit barn. Det er i hvert fald, hvad adskillige læger sagde til mig. Men måske er det allergi du har..?  Er du snottet eller bare lukket?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.