Hvor meget fik dine børn samlet til konfirmation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.897 visninger
12 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. maj 2023

Anonym trådstarter

Jeg så lige en artikel om en, som fik 43000 kroner og var helt

Det inspirerede denne her tråd. Så hvor meget fik jeres børn i alt til deres konfirmationer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2023

Anonym

I kontanter? 15000 i alt men med gaver var han nok op på de 40-45 tusind kroner.

Men min mands familie er også meget velhavende og han fik mange dyre gaver. Bla guld smykker, iPhone, pc Mac

Hvis ikke så havde han slet ikke fået alt det. Jeg havde kun råd til sko som han ønskede som kostede 2000kr.

Anmeld Citér

3. maj 2023

Anonym

Jeg var til et familiemedlems konfirmation, og selv om det var en lille fest, så fik han nok også gaver for over 30.000 - han fik en MacBook af sine forældre og så fik han store pengegaver fra begge siders bedsteforældre. + det løse fra alle os andre. Men pengegaverne var nok mere ment som en hjælp til en opsparing end bare som penge til at købe tøj og McD for

Det er mit indtryk at en del bedsteforældre giver de der temmelig store pengegaver for st hjælpe børnebørn på vej - hvis de har råd. Og så kan gavebeløbet jo let komme til at se voldsomt ud. 

Anmeld Citér

3. maj 2023

CKJ

Profilbillede for CKJ

Fuuuuck mand - det kommer aldrig til at ske i vores lille familie. Hvis vores børn er heldige får de måske 15.000 i alt…..  shiiiiit mand. Det stikker helt af, det konfirmation der i min verden

Anmeld Citér

3. maj 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Vi deltog i en konfirmation for uger tilbage, en rimelig privilegeret øvre/middelklassefamilie. Gaverne var vel for en 20.000-30.000 og festen har nok kostet lidt mere end det. Jeg synes, at det er mange penge - og vi er ellers meget pænt stillet økonomisk. Jeg aner ikke om mine børn skulle få lyst til at blive konfirmeret - men det vil næppe blive i den størrelse. Det ville et bryllup eller andet heller ikke. Jeg bryder mig ikke om at lære dem at bruge mange penge, eller have brug for så mange dyre ting. Lidt gammeldags sagt, har de i mine øjne gavn af at lære at “nøjes med lidt mindre”. De må gerne opleve glæden ved færre og mindre ting - og de skal på mange måder klare sig uden min finansielle hjælp fremover og så længe de overhovedet selv kan. De får fx af samme grund heller ikke nogen børneopsparring…. 

Anmeld Citér

3. maj 2023

Cvbn

Ja det er godtnok vildt, men familier er også bare vildt forskellige  Min den ældste fik 10.000 kr. Det synes hun var ret vildt og hun købte en fed computer og har gemt resten af pengene. Hendes veninde fik omkring 50.000 og det er hun da også glad for �� 

Anmeld Citér

4. maj 2023

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Jeg tror skam, at de kr. 43.000,- den dreng fik er helt normalt, i hvert fald ikke usædvanligt. Jeg synes dog, det er lidt svært kun at sammenligne ud fra beløbsstørrelse. Det kommer jo også helt an på, hvor mange gæster, der er med til konfirmationen og om der er bedsteforældre stadigvæk. Det er klart, at en konfirmand får flere gaver og penge, hvis der er 50 gæster end hvis der er 15 gæster og lever bedsteforældrene stadig, så er det mit indtryk, at de gerne giver en pæn stor gave/beløb, hvis de har mulighed for det. 

Mon ikke også mange får den computer de alligevel 'skulle' have til skolebrug netop til konfirmationen. Det har jeg i hvert fald oplevet. 

Anmeld Citér

4. maj 2023

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Jeg så lige en artikel om en, som fik 43000 kroner og var helt

Det inspirerede denne her tråd. Så hvor meget fik jeres børn i alt til deres konfirmationer?

Altså. Nu kan jeg ikke blive chokeret over hvad andre får i gaver. For det handler jo også tit og ofte om prioritering. 
personligt bor jeg småt men godt,  men til gengæld rejser vi meget og kan give større gaver. Vi har fået kommentarer på at andre synes vi bruger store beløb til rejser og gaver. Men det er jo så sjovt nok kommentarer fra nogen der bor i store huse og som nok har sat sig for dyrt.  
 mange bedsteforældre bor måske også i huse med en kæmpe friværdi og har derfor mulighed for at forkæle børnebørnene med større pengegaver. 
Og er det bedre at få en fest til 25.000 kr og kun få 15.000 kr i gave i forhold til at få en en fest til 5.000 kr også få 35.000 kr i gave ? 
derfor synes jeg lidt det er svært at blive chokeret over beløbet, når man ikke ved hvad det generelle billede er. 

Jeg fik selv for 15.000 i gave i 90’erne i alt. Og vores børn ender nok med minimum det dobbelte. 

Anmeld Citér

4. maj 2023

Anonym trådstarter

321 skriver:

Altså. Nu kan jeg ikke blive chokeret over hvad andre får i gaver. For det handler jo også tit og ofte om prioritering. 
personligt bor jeg småt men godt,  men til gengæld rejser vi meget og kan give større gaver. Vi har fået kommentarer på at andre synes vi bruger store beløb til rejser og gaver. Men det er jo så sjovt nok kommentarer fra nogen der bor i store huse og som nok har sat sig for dyrt.  
 mange bedsteforældre bor måske også i huse med en kæmpe friværdi og har derfor mulighed for at forkæle børnebørnene med større pengegaver. 
Og er det bedre at få en fest til 25.000 kr og kun få 15.000 kr i gave i forhold til at få en en fest til 5.000 kr også få 35.000 kr i gave ? 
derfor synes jeg lidt det er svært at blive chokeret over beløbet, når man ikke ved hvad det generelle billede er. 

Jeg fik selv for 15.000 i gave i 90’erne i alt. Og vores børn ender nok med minimum det dobbelte. 

Jeg tror, du lægger lidt meget i en smiley

Ingen i min familie tror på Gud, så konfirmation er fremmed for mig. Jeg blev overrasket over beløbet, da det virker som rigtig mange penge for en på den alder at stå med. Derfor nysgerrigheden, intet andet.

Anmeld Citér

4. maj 2023

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Min søn fik ca. 25.000 kr. i kontanter. Vi gav ham en Mac Book. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.