Konfirmationsgave, hvad har du givet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.711 visninger
22 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. maj 2023

Anonym trådstarter

Vi nærmer os en tid hvor vi snart skal holde konfirmation for vores barn, men vi er meget i tvivl med gavens str., kontra hvad vi selv fik som teenager. 

Må jeg hører jeres gaver/gaveideer?

Vi har en idé, men det er rart med inspiration

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2023

Anonym

2. maj 2023

Anonym

Vi har holdt første konfirmation sidste år og gav for 5000kr. i gave.

Vi har 3 børn mere der skal konfirmeres, hvis de altså vil.

Vi var meget i tvivl om gavens størrelse og kunne godt høre at der var markant stor forskel på hvad de andre havde fået. Nogle en rejse, andre 10.000-20.000kr. og en tredje en aktie. 
Men altså vi gav det vi fandt rimeligt og som vores økonomi kan bære, så jeg valgte med vilje ikke at forhøre mig hvad andre gav, for jeg hverken kan eller vil ligge under for hvad andre gør.

Anmeld Citér

2. maj 2023

Ammelia

Profilbillede for Ammelia

Han får en sølvhalskæde til 900kr og så 3200kr

Anmeld Citér

2. maj 2023

Anonym

Min søn fik et armani guld ur med indgravering til 10.000.

Men vi havde også sparet sammen længe. 

Jeg syntes i skal give hvad i lyster. Nu ved jeg ikke hvad i har at gøre med men hvis i har 2000kr skal i jo ikke bruge 5000kr 

Er sikker på jeres barn bliver glad uanset hvad.

Og tillykke

Anmeld Citér

2. maj 2023

Cvbn

Min den ældste fik en iPad pro + Apple pencil. Den næste i rækken får en iPhone 14. 
Så altså en gave til 6-7000 ca. 

Vores børn er heldigvis gode til ikke at sammenligne med andre - de ved godt, at vi ikke har så mange penge, som mange af deres venner, så de vil aldrig få noget ud af det

Anmeld Citér

2. maj 2023

Anonym

Cvbn skriver:

Min den ældste fik en iPad pro + Apple pencil. Den næste i rækken får en iPhone 14. 
Så altså en gave til 6-7000 ca. 

Vores børn er heldigvis gode til ikke at sammenligne med andre - de ved godt, at vi ikke har så mange penge, som mange af deres venner, så de vil aldrig få noget ud af det

Det er da en voldsomt fin og dyr gave . Vi gav 1000 kr., da vi ikke mener det er gaven/pengene det kommer an på. 

Anmeld Citér

2. maj 2023

Anonym

Er på SU med 4 børn og vi giver gave og penge for 1700 plus fest for 20.ooo

Anmeld Citér

2. maj 2023

Linlin2022

Min ældste søn fik en 10 dages tur til New York af sin far (hans far har kun ham) og en 4 dages tur til London af mig (jeg har to mere)

Anmeld Citér

2. maj 2023

Tip!

Min søn har et ønske af gave til hans konfirmation - en ny cykelhjelm  så det får han. 
Han får også andre - rigtig gode gaver af familie og han mangler intet. Jeg vil hellere give ham en oplevelse end en materialistisk ting. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.