Råd til af med bleen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.910 visninger
16 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. april 2023

Anonym trådstarter

Håber virkelig i kan hjælpe mig.

Min dreng på 4 år, havde ellers næsten smidt bleen, dog ville han kun lave stort i en ble.

Efter han har været syg med høj feber opkast og diarré, hvor han var for skidt til at gå på toilettet, som er ved at være 3 uger siden, vil han helst ikke på toilettet, han bliver helt ulykkelig hvis han ikke får en ble på, synes jo han er for stor til at bruge ble, og han har jo vist han godt kunne.

Gode råd modtages, bestikkelse virker heller ikke her

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2023

BG17

Profilbillede for BG17

Jeg ville lade ham bruge bleen, og så prøve igen senere  

Anmeld Citér

30. april 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Min dreng på 4 år, havde ellers næsten smidt bleen, dog ville han kun lave stort i en ble.

Efter han har været syg med høj feber opkast og diarré, hvor han var for skidt til at gå på toilettet, som er ved at være 3 uger siden, vil han helst ikke på toilettet, han bliver helt ulykkelig hvis han ikke får en ble på, synes jo han er for stor til at bruge ble, og han har jo vist han godt kunne.

Hvis det giver han en tryghed, så lad ham få den på igen og prøv igen om nogle uger. Det nytter jo ikke noget hvis han er bange. Og hvorfor er han for gammel? Han er kun 4. 

Anmeld Citér

30. april 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Lad ham bruge bleen hvis den giver ham tryghed. 
Og når han ligefrem bliver ulykkelig over ikke at få den på. Så lyder han ikke klar til at smide den igen. 

min søn fik også tilbagefald på bleen. Så havde han et års tid med ble igen også smed han den. Han bruger stadig om natten dog selvom han snart er 8 år. Men det er trygt for ham. 

Anmeld Citér

30. april 2023

Soonmom

Hvis I har taget bleen, har I taget bleen, så skal den ikke på igen, heller ikke ved sygdom, du tager jo heller ikke ble på når du har diarre. Det er jo klart at han ikke kan finde ud af det så

Anmeld Citér

30. april 2023

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Hvis I har taget bleen, har I taget bleen, så skal den ikke på igen, heller ikke ved sygdom, du tager jo heller ikke ble på når du har diarre. Det er jo klart at han ikke kan finde ud af det så

Han har hele tiden haft ble på om natten, så der er ingen forskel, om han havde ble på om natten da han var syg, eller når han er rask, han nåede bare ikke på toilettet som han plejer, de enkelte gange hvor han har skulle tisse, da han blev vildt dårlig når han rejste sig.

Anmeld Citér

30. april 2023

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Hvis det giver han en tryghed, så lad ham få den på igen og prøv igen om nogle uger. Det nytter jo ikke noget hvis han er bange. Og hvorfor er han for gammel? Han er kun 4. 

Min den store smed bleen da han var 3 år.

Han er den eneste i sin gruppe i børnehaven, som der bruger ble, ved godt børn ikke skal sammenlignes, og hver udvikler sig i sit tempo, men hvis du så søger råd på nettet, er det jo et problem, hvis dit barn stadig bruger ble som 4 årig

Anmeld Citér

30. april 2023

BAE

Profilbillede for BAE

Min den store smed bleen da han var 3 år.

Han er den eneste i sin gruppe i børnehaven, som der bruger ble, ved godt børn ikke skal sammenlignes, og hver udvikler sig i sit tempo, men hvis du så søger råd på nettet, er det jo et problem, hvis dit barn stadig bruger ble som 4 årig

Du søger råd, fordi du synes han er for gammel til at bruge ble. (den har jo ikke været helt af) 

Ja man skal ikke samligne. Så giv ham et par uger mere og lige så stille prøv toilettet igen. ��

Anmeld Citér

30. april 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Soonmom skriver:

Han havde NÆSTEN smidt bleen og lavede jo stadigvæk stort i bleen, så de har jo ikke giver ham den på igen efter måneder uden ble. 

Anmeld Citér

30. april 2023

Soonmom

BAE skriver:

Han havde NÆSTEN smidt bleen og lavede jo stadigvæk stort i bleen, så de har jo ikke giver ham den på igen efter måneder uden ble. 

Mener også at man ikke bør give ble på ved stort, men gør den fortrolige med toilettet i stedet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.