Ved at gå men hold op det gør ondt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.932 visninger
21 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. april 2023

Anonym trådstarter

Jeg vil gå fra min kæreste nu vi har ingen fælles børn. Jeg har 2 og han har 2 vi bor sammen.

Man kan ikke stole på ham han drikker for meget og lyver om han ikke vil drikke og kan ikke selv se når han er fuld.

Alligevel gør det så ondt helt ind i har det skidt det trykker i brystet og er urolig hele tiden kan ikke sove  det ville være nemmere bare at falde tilbage igen men jeg kan ikke mere.

Håber jeg er stærk nok til at gå denne gang hjælp mig hvordan gjorder i

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Kære du

Der er kun én person i det du skriver ovenfor, som kan få det til at lykkes: Det er dig! Og det går ikke væk ved at du håber - det går kun væk af at du handler. 

Dine børn vokser lige nu op i et hjem med misbrug, og det er dit ansvar at få dem væk fra det. Du kan tage en beslutning. Allerede i dag. Det kan ikke vente og det bliver ikke nemmere af at du trækker tiden.

Ring til Mødrehjælpen, de kan vejlede dig.

Alt det bedste

Anmeld Citér

24. april 2023

Anonym

Har du givet ham et ultimatum - enten søger han hjælp eller også skrider du? Det er nogen gange nok til, at personen vågner op.

Anmeld Citér

24. april 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har du givet ham et ultimatum - enten søger han hjælp eller også skrider du? Det er nogen gange nok til, at personen vågner op.

Ja det har jeg og han lover at stoppe lige ind til næste gang han falder i hele tiden 

Og så bruger han at jeg bare ikke kan tåle at jeg ikke kan styre ham. Den her uge er hans datter her så går det og lige så snart hun tager hjem mandag starter det forfra igen 

Anmeld Citér

24. april 2023

Anonym

Ja det har jeg og han lover at stoppe lige ind til næste gang han falder i hele tiden 

Og så bruger han at jeg bare ikke kan tåle at jeg ikke kan styre ham. Den her uge er hans datter her så går det og lige så snart hun tager hjem mandag starter det forfra igen 

Så kan du ikke gøre andet end at forlade ham. Det skal dine børn jo ikke være vidner til.

Ved hans børns mor, at han har et alkoholmisbrug?

Anmeld Citér

24. april 2023

Kontrast

Jeg tænker virkelig også, at hans børns mor er nødt til at høre om, hvordan det står til. Reelt sender hun jo sine børn til at bo halvdelen af deres liv hos en misbruger. 

Anmeld Citér

24. april 2023

Anonym

Gør det for dine børn!

Anmeld Citér

24. april 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Så kan du ikke gøre andet end at forlade ham. Det skal dine børn jo ikke være vidner til.

Ved hans børns mor, at han har et alkoholmisbrug?

Hun ved det godt dog ikke at han er faldet i igen. Han bliver ved at sige sådan bliver det ikke når jeg siger han drikker i hverdagen.

Så bruger han min barndom at jeg er vokset op ved en alkoholisk far det er derfor jeg reagere som jeg gør og det jo ikke er hans skyld.

For under et år siden fik jeg ham indlagt på p. På grund af en psykose  

Han har slået mig op af væggen løg om igår han ikke ville drikke da jeg sagde jeg fik mine børn hjem og så ville jeg sove et andet sted med dem når det var og så kom han dinglene hjem kl 21.30 pisse ubehagelig slog min mobil ud af min hånd og sagde han ikke var fuld at han kun havde drukket 3 øl da det er min brors hal de var i ved jeg han drak nærmere en halv kasse øl  og nu lyver han om at han aldrig har sagt han kun drak 3 jeg var pinlig ædru så det kan jeg jo godt huske

Anmeld Citér

24. april 2023

Kontrast

Hun ved det godt dog ikke at han er faldet i igen. Han bliver ved at sige sådan bliver det ikke når jeg siger han drikker i hverdagen.

Så bruger han min barndom at jeg er vokset op ved en alkoholisk far det er derfor jeg reagere som jeg gør og det jo ikke er hans skyld.

For under et år siden fik jeg ham indlagt på p. På grund af en psykose  

Han har slået mig op af væggen løg om igår han ikke ville drikke da jeg sagde jeg fik mine børn hjem og så ville jeg sove et andet sted med dem når det var og så kom han dinglene hjem kl 21.30 pisse ubehagelig slog min mobil ud af min hånd og sagde han ikke var fuld at han kun havde drukket 3 øl da det er min brors hal de var i ved jeg han drak nærmere en halv kasse øl  og nu lyver han om at han aldrig har sagt han kun drak 3 jeg var pinlig ædru så det kan jeg jo godt huske

Jeg tænker, at han viser alle de klassiske misbrugstegn, når han lyver om og forsøger at skjule hvor meget han drikker. Det er heller ikke et særligt godt tegn, at han bliver vred, når du konfronterer ham. Eller at han ikke er i stand til at lade være, når han faktisk lover det. Det sidste, tænker jeg er essentielt, han kan ikke længere stoppe på egen hånd. Han har brug for professionel hjælp. Måske jeres brud bliver det wake up call, han behøver for for at gå i behandling, det kan man ikke vide. Jeg håber for hans børns skyld, at han vil lægge sit liv om.

Nå ja en sidste ting: Når du har haft en far, der drak for meget, virker det som om, at I er et sindssygt dårligt match. Min ekskærestes far drak også og han havde (og har) et meget anspændt forhold til alkohol, hvilket nok er meget naturligt, men ikke foreneligt med en partner, som er glad for alkohol. 

Anmeld Citér

24. april 2023

Kontrast

Endnu en ting og så skal jeg nok holde mund Hvis din kæreste er tilbøjelig til at få psykoser, er der en stor sandsynlighed for, at han bruger alkohol som symptombehandling/selvmedicinering. Så meget mere grund til, at han kommer i behandling. Jeg får selv psykoser og skal være MEGET påpasselig med mit forbrug af alkohol, netop fordi jeg har en tendens til at "bruge det som medicin". Dog betyder det virkelig meget for mig at gå i terapi og arbejde med de tanker og følelser, der ligger til grund for, at jeg overhovedet har lyst til at drikke.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.