Træt med træt på!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2023

Pb18

Min datter var på samme måde. Det er afsindigt hårdt, jeg føler virkelig med dig. Vi fandt aldrig en mirakelkur, men det blev langsomt bedre. Det eneste der gav en god lur var en tur til babysvømning.

Dog er hun bare ikke god til at sove, selv her hvor hun er 4,5 år. Vi har prøvet søvncoach, tyngdepose og jeg ved ikke hvad. For mig har det hjulpet lidt bare at acceptere det. Hun er selvfølgelig ikke vågen i flere timer om natten længere, men hun vågner som oftest flere gange hver nat. Det er sådan det er. Og når familiemedlemmer mm siger at det da ikke kan være rigtigt, må vi jo bare sige, at sådan er hun.

Men få far til at tage lidt over. Når hun vågner kl 5 så giv hende mad og få så far og baby til at gå ind i den modsatte ende af huset. Og så har du fred til fx kl 8 (i weekenden). 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2023

fehår

Om søvntræning med gråd, komplet med kilder, statistikker og mange gode grunde til at lade være: https://www.sundhedsplejersken.nu/artikel/soevntraening-med-graad/ 

Anmeld Citér

24. april 2023

Kir

Jeg vil også sige at jeg vil fraråde søvn træning, det er uhensigtsmæssigt og kan være direkte skadeligt for dit barn. 

Anmeld Citér

26. april 2023

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Jeg har også været helt nede pga søvnmangel i denne barsel. Da det var værst gik jeg ind og sov når min kæreste kom hjem fra arbejde

Her blev det bedre omkring de 7 måneder, muligvis grundet opstart af grød. Jeg har dog stadig et barn der vågner min 3 gange om natten, men hun sover nogle sammenhængende timer nu. Det er tåleligt nu hvor jeg er på barsel. Vi samsover og det hjælper meget at jeg ikke skal op for at amme hver gang

Du kan evt prøve om du kan skære en lur fra om dagen. Mit barn sov konsekvent kun 30 min de første 7 måneder hvilket gav mange korte lure og et barn der aldrig var rigtig udhvilet. Men det har virkelig hjulpet at prøve at trække lurene så de bliver længere og bedre. Jeg læste et sted at det især kunne hjælpe at trække vågentiden inden den første lur om morgenen 

Held og lykke. Det er helt uoverskueligt hårdt når man er så træt!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.