Træt med træt på!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.570 visninger
13 svar
13 synes godt om
24. april 2023

LEEV

Nu kan jeg snart ikke mere. Min datter på 6 mdr har altid sovet rigtig dårligt, men nu kan jeg snart ikke mere. Der er ingen mulighed for søvn hverken dag eller nat. Hver nat vågner hun flere gange og skal have mælk og midt på natten vågbee hun og pludre og kan ikke sove igen. I ca 2 timer hvor hun herefter vælter at stå op kl 5!! Nå jeg så tænker jeg kan sove om dagen, kan jeg tro nej. Så sover hun max 45 min! Jeg er så træt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2023

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Manglende søvn er noget af det hårdeste. Du trænger til aflastning NU. Hvor er far? Kan han ikke tage en nat, så du kan få sovet igennem?  Og gerne i et rum, hvorfra du ikke kan høre baby. Eller kan du få baby passet en halv dag, så du kan få sovet? 

Når tingene er allerhårdest så husk at alting kun er en fase. Nogle faser er bare længere end andre. Hos os begyndte baby at sove bedre, da hun blev 3 måneder. Tænk, pludselig sov hun 6 timer i træk om natten. Det var ren luksus dengang. 

Anmeld Citér

24. april 2023

Kir

Puh, ved hvordan du har det! Min søn sov også helt forfærdeligt det første år. Han sov også kun 40 min lure og vågnede hveranden time og skulle ammes. Oveni så har han også været umulig at få til at falde i søvn i dagtimerne. Så jeg var fuldstændig smadret. Det er meget normalt (åbenbart) at de efter 30-40 min skal hjælpes ind i næste søvnfase. Jeg kunne nogen gange få ham til at sove videre ved at gå ud og vugge barnevognen når han begyndte at ligge og røre på sig (inden han vågnede rigtigt). Ellers har white noise app også været rigtig godt.

Og så malkede jeg ud så far kunne klare nogle af måltiderne så jeg kunne sove, det var en stor hjælp.

Jeg har også fulgt Søvnplejersken på Instagram, hun har bl.a. skrevet en bog om udfordringer med søvn i løbet af de første år. Der er mange gode tips at hente.

Anmeld Citér

24. april 2023

fehår

Samsover I? Min mellemste sov så forfærdeligt, og samsovning fiksede det ikke, men det gav lidt mere ro. Hun er snart 4, og hendes søvn er stadig helt ad Helvedes til, hvis vi ikke samsover.

Og stort kram herfra

Anmeld Citér

24. april 2023

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Fuldammer du / giver kun mme eller får hun også grød. Hvis hun kun får mælk ville jeg nok starte op på noget grød fro at se om det kunne være sult ����‍♀️

manglende søvn er jo tortur

Anmeld Citér

24. april 2023

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

Min veninde havde fantastisk god gavn af tyngedyne 

Anmeld Citér

24. april 2023

fehår

Anonymvic skriver:

Min veninde havde fantastisk god gavn af tyngedyne 

Tyngdedyne er ikke egnet til så små børn. Vi brugte en til vores første, inden jeg fandt ud af det.

Anmeld Citér

24. april 2023

Aalborgtosen

Et barn på 6 måneder kan lige så stille blive vænnet af med at blive ammet om natten. Men hvad der gjorde den største forskel for os, var søvntræning med gråd. Det er benhårdt i starten, men allerede efter en uge begyndte han at sove i længere tid ad gangen.

Anmeld Citér

24. april 2023

Savanna

Profilbillede for Savanna

Husk det er en fase og alle kneb gælder for at få hverdagen til at hænge sammen.

At foreslå søvntræning af et barn på 6 mdr er til gengæld helt væk. Det er helt normalt at de stadig vågner om natten og har brug for mælk/tryghed

Anmeld Citér

24. april 2023

Aalborgtosen

Husk det er en fase og alle kneb gælder for at få hverdagen til at hænge sammen.

At foreslå søvntræning af et barn på 6 mdr er til gengæld helt væk. Det er helt normalt at de stadig vågner om natten og har brug for mælk/tryghed

Man kan søvntræne et barn fra de er 4 måneder. Om man synes, det er rigtigt at gøre eller ej, er en anden sag. Her hjalp det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.