Hvem tager over?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2023

Anonym

Mit barn blev født under corona - så måske lidt anderledes, da min mand arbejdede hjemme. Jeg havde alle nætter og også dagen. Men kl. ca 15 gik far en lang tur med baby så jeg havde et par timer for mig selv. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2023

Soonmom

Altså vi har aldrig sovet lur midt på dagen nogen af os, men så er han nok gået i gang med noget praktisk

Anmeld Citér

21. april 2023

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Far arbejder, mor er på barsel med baby. Når far kommer hjem - lur eller hjælper han til med baby? 

Hvordan er/var det hos jer? 

Mvh

Min mand har under alle 3 barsel været butiks chef. Heri meget lange arbejdsdage, nogen dagen åben lukke vagt.

Derfor har jeg altid sørget for alt i forhold til baby, og større søskende, let indkøb, madlavning, bad, putning, bringe og hente til institution, rengøring.

For os var det bare hverdagen. Når far havde fri dage fra arbejde, var tidligt hjemme engang imellem så hjalp han med at trille en barnevognstur på legepladsen med de store, rengøring, madlavning, handle.

Det har for os altid fungeret. Men jeg vil så også sige, far har de sidste 2 år valgt nyt erhverv så nu er han hjemme alle dage kl 16 hvilket både jeg og børn nyder, selv om de er blevet store nu (15, 12, 7 år)

Anmeld Citér

21. april 2023

RB90

Hvis det er noget der sker sjældent og der er en grund - fair nok. Men ellers nej tak til at min mand tog en lur jævnligt når han kom hjem! Så må man hjælpe til som familie og deles om det  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.