Flytte sammen , sammenbragt famille. Dele værelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.502 visninger
14 svar
28 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. april 2023

Anonym trådstarter

Håber nogen vil byde ind med holdninger

Min kæreste og jeg gennem 5 år snakker nu om at flytte sammen , vi har sammenbragt 5 børn . 

Han køre 7/7 ordning. Jeg mine børn er afsted hver anden weekend. Så langt så godt

Mine børn har alle dage haft eget værelse og hans deler værelse hjemme ved ham .

Ift til at flytte sammen kommer vi til at mangle et værelse hvis alle skal have deres eget . Og ved ikke helt om jeg kan tillade mig at foreslå hans forsætter med at dele værelse? Eftersom at det værelse så vil stå uberørt hver anden uge? Når vi i forvejen at i rum underskud , Hvad tænker i? har ikke fremlagt ideen for ham , da jeg simpelthen ikke kan finde ud af om det er for strengt af mig ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2023

Pb18

Jeg kan godt følge din tankegang. Dog vil jeg også sige at det afhænger af alderen på børnene samt deres køn (en pige og en dreng vil nok hurtigere have behov for hver deres end to af samme køn). Men uanset hvad bliver alle børnene jo ældre og så vil behovet for det ekstra værelse nok melde sig for alvor før eller siden

Anmeld Citér

19. april 2023

Anonym trådstarter

Pb18 skriver:

Jeg kan godt følge din tankegang. Dog vil jeg også sige at det afhænger af alderen på børnene samt deres køn (en pige og en dreng vil nok hurtigere have behov for hver deres end to af samme køn). Men uanset hvad bliver alle børnene jo ældre og så vil behovet for det ekstra værelse nok melde sig for alvor før eller siden

Mine er 12 ( pige )

9( pige) 

7 ( dreng )

Han har tvillinger af hvert sit køn på ligeledes 9 år

Anmeld Citér

19. april 2023

Krøltop

Jeg ville føle mig degraderet i familien…. Når de andre har et værelse. Og de har fra 9 og op brug for eget værelse. Så…. Ved ikke lige hvaf løsningen er. Men synes ikke deleværelse er en god ide. Det sender et dårligt signal. Og de børn vil så ende med helst at ville være hos mor. Så ja - det er strengt i mine øjne. 

Anmeld Citér

19. april 2023

Anonym trådstarter

Krøltop skriver:

Jeg ville føle mig degraderet i familien…. Når de andre har et værelse. Og de har fra 9 og op brug for eget værelse. Så…. Ved ikke lige hvaf løsningen er. Men synes ikke deleværelse er en god ide. Det sender et dårligt signal. Og de børn vil så ende med helst at ville være hos mor. Så ja - det er strengt i mine øjne. 

Også lidt det jeg " frygter " for selvfølgelig skal alle børnene føle sig lige meget hjemme . Er slet ikke min intention at nogen skal føle sig degraderet

Også derfor jeg oprettede tråden , for nemlig lige at få et evt andet perspektiv på problemet, inden jeg for åbnet munden

Anmeld Citér

19. april 2023

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven
Anonym skriver:

Også lidt det jeg " frygter " for selvfølgelig skal alle børnene føle sig lige meget hjemme . Er slet ikke min intention at nogen skal føle sig degraderet

Også derfor jeg oprettede tråden , for nemlig lige at få et evt andet perspektiv på problemet, inden jeg for åbnet munden

Et godt perspektiv du har. 
Jeg ville også føle mig degraderet hvis jeg skulle dele værelse med nogen og samtidigt ikke var lige så meget i jeres hjem som dine børn. 
er der mulighed for at dele et af værelserne op, så de bliver til 2 værelser? 

Anmeld Citér

19. april 2023

Anonym

Kan i måske samle børnene og høre dem hvad de selv kommer med af forslag hvis de nu skulle bestemme sammen/ blive enige? Og hvis det ikke løser sig kunne din kæreste og dig måske sove i stuen de år der går til nogle af dem flytter? 

Anmeld Citér

19. april 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Tænker også at de tvillinger gerne snart ville kunne gå ind på deres eget værelse. Have venner og veninder på besøg. Så jeg tror ikke et dele værelse ville være godt. 

Ja det er surt at de værelser står tomme, men synes også at det er vigtigt at de her to børn føler sig velkomne/en del af familie og ikke bare skal dele fordi de ikke er der så ofte som dine. 

Anmeld Citér

19. april 2023

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Tænker også at de tvillinger gerne snart ville kunne gå ind på deres eget værelse. Have venner og veninder på besøg. Så jeg tror ikke et dele værelse ville være godt. 

Ja det er surt at de værelser står tomme, men synes også at det er vigtigt at de her to børn føler sig velkomne/en del af familie og ikke bare skal dele fordi de ikke er der så ofte som dine. 

Jeg er egentlig  enig med dig.  Havdet vi haft flere kvm at gøre med , havde den ide aldrig fået grobund ved mig

Og som skrevet er mine intentioner ikke at min kærestes børn skal være 2 rangs børn i huset, jeg har aldrig boet med dine mine og vores børn, det en helt "ny verden " for mig.  Så synes jeg det er meget rart lige at kan lufte en tanke eller ide herinde, så jeg ikke ubevidst såre min kæreste/ eller fra start sætter en negativ opdeling af hver vores biologiske familier. 

Dele værelses ideen pakker jeg væk igen også må vi finde en fælles større bolig , så alle føler de har samme plads og vilkår

Anmeld Citér

19. april 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg er egentlig  enig med dig.  Havdet vi haft flere kvm at gøre med , havde den ide aldrig fået grobund ved mig

Og som skrevet er mine intentioner ikke at min kærestes børn skal være 2 rangs børn i huset, jeg har aldrig boet med dine mine og vores børn, det en helt "ny verden " for mig.  Så synes jeg det er meget rart lige at kan lufte en tanke eller ide herinde, så jeg ikke ubevidst såre min kæreste/ eller fra start sætter en negativ opdeling af hver vores biologiske familier. 

Dele værelses ideen pakker jeg væk igen også må vi finde en fælles større bolig , så alle føler de har samme plads og vilkår

Man kan også snakke med børnene.

Det kan jo være nogen af børnene har lyst til at have et fælles værelse.

Men snak med din kæreste, uden at have fokus på værelses opdeling, mere hvad han tænker 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.