Uplanlagt gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

827 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. april 2023

Anonym trådstarter

Jeg aner slet ikke hvor jeg skal starte eller slutte, eller hvad jeg vil med dette indlæg.

Sagen er den at jeg har en datter på snart 2,5 år. For 1 år siden, gik hendes far og jeg fra hinanden. En af grundene var bl.a. at jeg gerne ville have et barn mere og han på ingen måder overhovedet, ønskede sig et barn mere. Vi har dog et godt forhold til hinanden, respektere hinanden og snakker godt sammen.

Jeg forelskede mig så i yngre fyr i december. Sådan virkelig forelsket i ham som menneske og alt hvad han står for og indeholder. Det var heldigvis gensidigt. Jeg går på VUC og er 35 år, han er blot 23 (24 år om lidt) men moden af sin alder og vi har kendt hinanden i et godt stykke tid, inden mine følelser gik op for mig.

Jeg har været ærlig fra start om jeg ønskede et barn mere, han har været ærlig om han ikke troede han skulle have børn, men at det bestemt ikke var udelukket. Bare ikke nu.

Ja og så stod jeg altså med en positiv test i mandags. Jeg er gravid. Den stakkels unge mand var i lettere chok og jeg var selv hylet helt ud af den.

For hvad gør vi dog nu? Vælger vi at beholde baby, til trods for nyt forhold, midt i uddannelse, stram økonomi mv. Men med et ønske om at få baby på et tidspunkt ud i fremtiden.

Eller vælger vi barnet fra, selvom vi faktisk HAR økonomien, muligheden og kærlighed nok til en lille ny.

Etisk føler vi begge det er det klogeste at beholde, men der er virkelig også en enorm nervøsitet over det. Ikke over kærligheden eller økonomien, men bare nervøsitet ala lettere panik.

Vi har heldigvis noget tid til at tænke, men planen var faktisk en samtale med lægen mht abort idag, men han har lige skrevet til mig, at han ikke er klar til vi fjerner det.

Jeg tror vi ender med at 3 bliver til 4 til december, men hvor er det hele da lidt noget rod.

Trængte vist bare til at komme ud med mine tanker, for er ikke klar til at inddrage familie og venner endnu.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2023

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Forsigtigt tillykke. Det skal nok gå alt sammen.

Giv det en uges tid, inden I tager en beslutning. Men du vil gerne have et barn mere, han vil nok også gerne have børn, men længere ude i fremtiden. Det er så prisen for at involvere sig med en ældre kvinde, der optimalt ikke skal vente årevis på en ny graviditet, haha Og I har hinanden og økonomien til en baby plus I nu har  adskillige måneder til at få det praktiske på plads. 

Lad os høre, hvordan det går. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.