Anonym skriver:
Kære medmødre
Jeg er så bekymret og her til aften ramte det mig hårdere end lige forventet.
Mit barn skal starte i skole den 1. maj.
Vi havde første besøgsdag på skolen i dag, og det gik egentlig fint. Min dreng har nogle udfordringer, og vi er i gang med at få indstillet ham til psykiatrien gennem PPR for udredning af ADHD. Vi har haft et ekstra møde med skolen med vores krav/forventninger for, at han kan få en god skolestart og de virkede til at kunne imødekomme dette.
Mine tanker går her til aften på, at han skal starte alene. Ingen andre fra børnehaven skal starte i samme skole, og det skær mig lige i hjertet at han er “alene”. Han har svært ved selv at skabe relationer til børn og voksne, og vi har informeret skolen om, at han skal have hjælp til dette. Alligevel bekymre det mig, om der mon virkelig er nogen der for ham, når jeg ikke kan være der.
I dag på besøgsdagen fik de en lille opgave med at klippe noget ud, og bagefter fik de selv lov til at udforske. Men det var jo sammen med mig, ingen pædagoger/lærere henvendte sig til os. Jeg prøvede at snakke med de andre børn når de var samme sted som os, men de fleste børn var i flokke og havde ligesom den tryghed i hinanden.
Jeg bliver usikker her til aften, om det er det rigtige valg, burde han hellere starte på den skole hvor mange af dem fra børnehaven også skal gå. Eller bliver det mon godt med tiden, får han mon nye venner og vil han blive ligeså glad for dem, som han har nu
Jeg håber måske på at hører fra andre, som har været i samme situation, og som kan genkende denne bekymring.
Jeg har tre børn, hvor den mindste netop startede i skole her 1. April - på en skole hvor hans søskende ikke går, og ej heller mange fra børnehaven. Beslutningen herom, er taget af praktiske årsager.
min erfaring (fra de to andre) er at man hurtigt finder nye venner og faktisk er mine store slet ikle venner med dem fra børnehaven mere. Eller jo - men ikke bedste-bedste venner.
min mindste søn er ekstrem glad alleeede og har allerede fundet nye bekendtskaber. Så jeg vil 100% give det en chance hvis jeg var dig.