Ikke let situation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2023

Anonym trådstarter

Pb18 skriver:

En sterilisation er en operation, som, ligesom andre operationer, giver risiko for komplikationer. Derudover er der ret lang ventetid på at blive steriliseret, så det er altså ikke lige "bare". 

De har jo beskyttet sig, men uheld sker. Søsteren får hverken nemmere eller sværere ved at blive gravid af at TS får en abort,så jeg synes godt nok at dit indlæg er hårdt.

Til TS: stort kram til dig, det er en hård situation at stå i og jeg håber at du har nogle du kan snakke om det med. 

Mange tak for din besked. Den varmer.

Vi har faktisk talt om sterilisation - var ikke klar over, der er lang ventetid på det. Så det er en god information at have.

Du har ret - hvad der sker for mig gør det hverken lettere eller sværere for min søster. Men forstår godt hendes sorg over sin egen situation. Så hun er ikke helt rationel. Og det er ok. Jeg ønsker mig bare, at vi finder ud af det sammen. 

Jeg har heldigvis andre, jeg kan tale med

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2023

1518

Anonym skriver:

Mange tak for din besked. Den varmer.

Vi har faktisk talt om sterilisation - var ikke klar over, der er lang ventetid på det. Så det er en god information at have.

Du har ret - hvad der sker for mig gør det hverken lettere eller sværere for min søster. Men forstår godt hendes sorg over sin egen situation. Så hun er ikke helt rationel. Og det er ok. Jeg ønsker mig bare, at vi finder ud af det sammen. 

Jeg har heldigvis andre, jeg kan tale med

Jeg blev steriliseret i december - under 3 måneder efter jeg blev henvist, så jeg synes ikke, der er voldsom lang ventetid.

Anmeld Citér

14. april 2023

Anonym trådstarter

1518 skriver:

Jeg blev steriliseret i december - under 3 måneder efter jeg blev henvist, så jeg synes ikke, der er voldsom lang ventetid.

Super - tak for informationen

Anmeld Citér

14. april 2023

Hanspige

1518 skriver:

Kommer nok an på hvor man bor, jeg har ventet i et år indtil videre.. 

Anmeld Citér

14. april 2023

1518

Hanspige skriver:

Kommer nok an på hvor man bor, jeg har ventet i et år indtil videre.. 

Det har du med garanti ret i. Jeg bor i Region Nordjylland. 

Anmeld Citér

14. april 2023

Anonym

Anonym skriver:

Hvis du er så sikker på at I ikke skal have flere, var det så ikke en ide at en af jer blev steriliseret, så I ikke risikerer uheld ?

Jeg forstår godt din søster (selvom jeg ikke selv har stået i det samme). Det må være hårdt at kæmpe for at få et barn og så opleve at andre bare trækker en abort

Så jeg synes faktisk det er ret egoistisk at fortælle hende det og forvente trøst/støtte af hende 

Der er meget få det bare “trækker en abort”. Hvad bilder du dig egentlig ind? . Det er da lige så sårbart at skulle have en abort man ikke havde regnet med og havde beskyttet sig imod som at være i fertilitetsbehandling. Jøsses altså - bare fordi man er i behandling skal alle bare gå på æggeskaller. 
De er begge i en hård situation og hun skal rumme ts situations lige så meget som omvendt. 

Hilsen en som var i behandling i 6 år og fik to børn ud af set. Samtlige veninder fik børn før os.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.