Babyi2021 skriver:
Gav i vand og rugbrød om natten? :-)
For har tænkt at hvis det gik helt helt galt kunne man prøve med lidt grød, men så starter jeg måske en ny dum vane
?
Men mange tak for din besked det er rart at vide, jeg synes jo det vildt hårdt at skulle stoppe og også lidt svært at være i. Vi bliver jo presset på mangel på søvn og det kan mærkes i at det så er lidt hårde at skulle stoppe
Ja nogle gange gjorde vi - simpelthen for at komme ud af de regulære meltdowns som vi havde i de første nætter - og også har haft periodevist længe efter amningen var slut.
Det fungerede nok mere som en afledning fra soveværelsets ammevaner, end det var pga reel sult.
Men det blev heldigvis aldrig en ny vane - det var mest af alt noget med at gå ud af rummet/sengen og finde ro et andet sted indtil min datter lige så stille havde accepteret den nye situation.
For min datter blev virkelig (som i virkelig!) vred og ulykkelig nogle af de første nætter. Men ude i køkkenet kunne vi bedre finde ro sammen over en lille skive rugbrød og en snak om stjerner, natten og søvn. Søvnen var jo alligevel afbrudt på det tidspunkt, så det nyttede ikke noget at blive inde i sengen og forsøge at putte igen, før der var ro i det lille menneskes følelser igen.
Jeg forstår virkelig godt, at du synes det er svært. Det var mega hårdt for os også! Det lyder så nemt, når jeg og andre der giver råd er på den anden side og for længst er færdig med at amme. Jeg forstår dig fuldt ud - jeg havde virkelig et meget ammeglad barn med et meget stort temperament men vi kom igennem det. Det er bare ikke spor nemt mens man står midt i det og selv er klar til at stoppe før ens barn fravælger det.
Jeg vil til en hver tid stoppe igen når den tid kommer med mit barn nummer to, hvis jeg selv bliver touched out/ ammetræt før ham. Trods meltdowns,gråd og vrede var det dengang den helt rette beslutning at holde fast. For det gav mere overskud til mig bagefter - og dermed mere overskud til at være den mor jeg gerne vil være (også selvom der stadig var opvågninger og ustabil søvn - men det blev også bedre med tiden - og jeg havde bedre overskud til det, fordi min krop blev min egen igen)
Anmeld
Citér