Pasning af baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.492 visninger
13 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. april 2023

Anonym trådstarter

Min mand og jeg er inviteret til bryllup (uden baby) til sommer.. Til den tid er vores pige 8 måneder.. Det er halvanden times kørsel væk, og der er mulighed for overnatning.. Min mor har tilbudt at komme og passe baby .. Ville I sige det er for meget for hende at blive passet næsten 24 timer? 

Hvor gammel var jeres baby, da han eller hun blev passet første gang i sådan rimelig lang tid? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Min mand og jeg er inviteret til bryllup (uden baby) til sommer.. Til den tid er vores pige 8 måneder.. Det er halvanden times kørsel væk, og der er mulighed for overnatning.. Min mor har tilbudt at komme og passe baby .. Ville I sige det er for meget for hende at blive passet næsten 24 timer? 

Hvor gammel var jeres baby, da han eller hun blev passet første gang i sådan rimelig lang tid? 

Ikke hvis jeres pige er tryg ved mormor, så nej. 

Så hvis I er trygge, så tag afsted og lad datteren hygge med mormor. 

Anmeld Citér

4. april 2023

Tollose

Da min søn var 4 måneder var vi til bryllup med overnatning. Vi havde min svigerinde med, som passede ham på værelset mens vi var til middag og fest. Jeg gik så op og ammede når der var brug for det.

Det fungerede så fint. Det lyder som samme mulighed I har, og du er jo hele tiden i nærheden, hvis der skulle være noget. Men du skal selvfølgelig følge din mavefornemmelse

Anmeld Citér

4. april 2023

Bettybom

Vores første blev passet hos mormor - vi sku nemlig også til bryllup. 
det gik som smurt

(vores var flaskebarn ) 

Anmeld Citér

4. april 2023

Krøltop

Vores overnattede første gang da han var 4 mnd. hos bedsterne

Anmeld Citér

4. april 2023

Anonym

Vores datter blev passet første gang hos mormor da hun var 7 måneder og det var i halvandet døgn en time væk. Siden er hun også blevet passet af farmor med overnatning. Vi skal snart til bryllup hvor hun vil være 10 måneder og der bliver hun passet fra lørdag morgen til søndag eftermiddag hos farmor en time væk.

Jeg har altid været tryg ved at lade hende blive passet, og hun hygger sig sådan med bedsteforældrene. Jeg synes du skal følge din mavefornemmelse, det er nok svært at sætte alder på generelt hvornår man kan lade sin baby blive passet.

I kan jo lade mormor have hende med overnatning et par gange inden brylluppet, så alle er trygge :-)

Anmeld Citér

4. april 2023

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

I har jo den fordel at I allerede nu ved hvornår det skal være. Så I kan begynde at “træne” ved at lade mormor passe jævnligt. Og øge tiden lidt. også besøg uden pasning self, så mormor ikke kun passer, men også besøger. 

Anmeld Citér

4. april 2023

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Jeg vil sige det kommer an på barnet. Jeg ville ikke selv gøre det da vores pige næsten kun har ville være ved mig. Hun er derudover ammebarn og meget afhængig af mig til trøst og putning. Hun er 8 mdr nu Jeg ville dog ikke have nogle betænkeligheder ved det hvis barnet har det godt med mormor og du evt lige har testet at hun kan putte baby 

Anmeld Citér

4. april 2023

Oddi

Profilbillede for Oddi

Tænker det kommer an på barnet og relationen til mormor. 
Er barnet fx flaskebarn og vant til at flere forskellige giver mad er det nok nemmere end hvis barnet fx er ammebarn og aldrig har fået/ville tage en flaske før. 

Men nu har I tid til at øve. Så igang med flaske ( hvis I ikke allerede er) og så få mormor på banen ift at allerede nu passe baby hende et par timer, give flaske, putte til lur osv så jeres barn bliver tryg ved mormor og mormor lærer jeres rutiner/babys vaner at kende. 

Anmeld Citér

4. april 2023

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Vores ældste blev passet hjemme hos os selv fra lørdag til søndag af mine forældre, da hun var knap 5 mdr. Hun var flaskebarn, så det gjorde det noget nemmere.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.