Ble om natten 4,5 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.809 visninger
19 svar
16 synes godt om
1. april 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Har noget jeg gerne vil vende med jer. Min dreng bruger ble om natten. Han er 4 år og 6 mdr. er renlig om dagen og har aldrig uheld. Vi tisser af inden han sover og følger råd med at ikke drikke for meget om aftenen. Men bleen er dyngvåd om morgenen.

Er ikke vild med at vække ham når han sover for at tisse. En sundhedsplejerske sagde at man bare sku tage bleen af om natten og så sku han nok lære på den “hårde måde” at det er ubehageligt at vågne i tis og selv lære at sige til og mærke efter. 

Men hvad kan man ellers gøre? Hvis der er noget.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2023

EKAB

Profilbillede for EKAB

Hvad er problemet da i, at han har ble på? 
han har jo tydeligt stadig brug for den.

Anmeld Citér

1. april 2023

Agma

Profilbillede for Agma

Haster det meget eller er det et ønske han selv har? Så vidt jeg ved er det hormonelt betinget hvornår man sådan rent fysiologisk er i stand til at holde sig hele natten så det der med at lære det på den hårde måde tror jeg ikke man kommer så langt med. 
Vi kan godt bære vores børn ud at tisse imens de halv sover og så få dem lagt igen uden at de vågner rigtigt op hvis de for eksempel har glemt at tisse af inden natten engang i mellem. Måske kunne i gøre det inden i selv går i seng og så om han så kan holde sig til om morgenen. Men altså. Hvis man ikke kan, så kan man jo ikke og så tror jeg ikke man skal forcere det. Så et lidt mærkeligt råd fra sundhedsplejersken

Anmeld Citér

1. april 2023

Minime2018

For min skyld er det ligemeget, vil bare ikke være en “dårlig mor” og gøre noget forkert.

Anmeld Citér

1. april 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Minime2018 skriver:

For min skyld er det ligemeget, vil bare ikke være en “dårlig mor” og gøre noget forkert.

Der skal heldigvis en del mere til end en ble der sidder lidt længe  Han lyder jo ikke til at være klar? Vi snuppede natbleen sammen med den om dagen da min søn var lidt under 3, men siden da har vi taget ham ud og tisse når vi selv går i seng, således at han kan drikke rigeligt med vand til aftensmaden. Han vågner kun kvart og det fungerer fint

Anmeld Citér

1. april 2023

Minime2018

StortOgSmåt skriver:

Der skal heldigvis en del mere til end en ble der sidder lidt længe  Han lyder jo ikke til at være klar? Vi snuppede natbleen sammen med den om dagen da min søn var lidt under 3, men siden da har vi taget ham ud og tisse når vi selv går i seng, således at han kan drikke rigeligt med vand til aftensmaden. Han vågner kun kvart og det fungerer fint

Ku være jeg skulle give det der natvækning et forsøg alligevel. Nok mere mig der har lidt sove traumer da han først nu er begyndt at sove godt. Søvnen har været et helvede med 1000 opvågninger hver nat, så har ikke haft mod på at vække ham for at tisse - mest nok pga mig selv der ENDELIG selv får en god nats søvn  

Anmeld Citér

1. april 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Har noget jeg gerne vil vende med jer. Min dreng bruger ble om natten. Han er 4 år og 6 mdr. er renlig om dagen og har aldrig uheld. Vi tisser af inden han sover og følger råd med at ikke drikke for meget om aftenen. Men bleen er dyngvåd om morgenen.

Er ikke vild med at vække ham når han sover for at tisse. En sundhedsplejerske sagde at man bare sku tage bleen af om natten og så sku han nok lære på den “hårde måde” at det er ubehageligt at vågne i tis og selv

Anmeld Citér

1. april 2023

Maricella

Profilbillede for Maricella
Minime2018 skriver:

Ku være jeg skulle give det der natvækning et forsøg alligevel. Nok mere mig der har lidt sove traumer da han først nu er begyndt at sove godt. Søvnen har været et helvede med 1000 opvågninger hver nat, så har ikke haft mod på at vække ham for at tisse - mest nok pga mig selv der ENDELIG selv får en god nats søvn  

Min ældste sov elendigt de mange første år. Men lige præcis det der med at blive taget på toilettet om natten har aldrig vækket.. underligt nok �� selv hvis vi har snakket sammen imens, så sov hun tungt i det sekund hun ramte puden. Jeg løftede hende bare op og ud på toilet, sagde"du er på toilet, du må gerne tisse" og så bar jeg i seng igen

Anmeld Citér

1. april 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Ved vores store tog vi bleen af da han havde haft tør natble i 14 dage. Vi lagde mærke til at han ofte tissede lige når han stod op, så hvis vi ikke var hurtige nok, ville bleen jo blive våd her, selv om han havde været tør hele natten. 

Vores mellemste er blefri om dagen og de fleste nætter har han en tør ble.

Jeg tror ikke man kan lære det 'på den hårde måde'. Det er jo ikke noget han gør bevidst, men det er kroppen der skal være moden nok til det. Jeg tror bare I ville få en masse nederlag for ham hvis han ofte vågner op i tis. 

Man er da ikke en dårlig forælder fordi ens barn sover med ble? Det skal jo nok komme en dag Jeg har ikke praktiseret det med at tage dem på toilet halvt sovende

Anmeld Citér

1. april 2023

Putteputte

Profilbillede for Putteputte

Vores er 5 og sover stadig med natble. Han tisser stadig om natten uden at vågne. Jeg kan godt tage ham ud om natten på toilettet men han finde på at tisse kl 6 i bleen og uret ringer 6;30, så vi forsætter med bleen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.