Skal/ skal ikke- farmor og farfar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2009

Ayasmor

Jeg har stået i akkurat den samme situation.. Min datters farmor anede ikke at jeg overhovedet havde været gravid. Min datters far har heller ingen kontakt til min datter. Jeg bad ham gentagende gange om at fortælle det til hans mor, men uden held.. Til sidst skrev jeg til ham at jeg ville fortælle det, men ville lige give ham en sidste chance for selv at fortælle det. aftalen blev at han selv skulle fortælle det, og jeg ville sende et brev efter en mdr. På det tidspunkt var min datter 6 mdr. Jeg skrev et pænt brev hvori jeg forklarede situationene og om at jeg havde født endnu et barnebarn. Selvom faderen har taget et valg om ikke at have kontakt til sin datter, mener jeg ikke at han har ret til også at tage valget for sin mor, min datters farmor. Jeg var meget nervøs for hvordan de alle ville reagerer, og om det overhovedet ville være positivt. Men hvad havde jeg at miste?? min datter havde i forvejen intet forhold til sin faders side af familien, så hvad ville være det værste der kunne ske?? Tja det ville være en negativ respons på brevet, hvilket jo kun ville give samme situation som inden brevet. Jeg ville kunne se min datter i øjnene når hun bliver ældre, og ærligt fortælle hende at jeg gjorde mit bedste. Det skylder jeg hende da i det mindste. Det endte heldigvis rigtig godt. Og selvom farmor var meget overrasket, var hun også helt vildt lykkelig for nu at have 2 børnebørn. Oveni fik vi også kontakt til oldemor, som lige tilfældigvis var hos farmor den dag brevet og lidt billeder røg i postkassen. Så fra mit vedkommende var det en rigtig gos ide at få sendt brevet afsted.. Knus Sara

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2009

N&J

Jeg står med samme problemstilling.. men har indtil videre presset på for at Nikitas far selv får for fortalt det til hans mor, men indtil videre er der jo ikke rigtig sket noget i sagen, jeg har overvejet mange gange at kontakte hans mor for at fortælle at hun er blevet farmor, men syntes bare ikke det skal være mig.. helt ærligt han burde sku da selv have nosser nok til at fortælle det.. men har da også tænkt at kommer det fra mig så ved jeg da at det er sandheden og ikke noget halvopdigtet pis fra farmand.. jeg syntes det er en rigtig svær beslutning og følger med på sidelinien for at høre hvad du vælger, har selv besluttet mig for at give farmand til lige efter jul, har jeg ikke hørt noget derefter, så kan farmor få sandheden at vide lige inden det nye år begynder, men jeg har så lidt besvær med at finde hende, så har tænkt længe at jeg skulle en tur ned på kommunen for at høre folkeregisteret om adressen... men trækker sku i land hele tiden..  

Anmeld

2. november 2009

BetonSlotsPrinsesserne

Hvor er det skønt at vide man ikke er den enste der står i dette underlige problem..
Helt ærligt så aner jeg ikke noget om hvor mange der ved hvem min datters far er. For alle har jo gættet det, men fra min mund bliver der indtet sagt. Men så aner jeg jo tilgengæld heller ikke hvem og hvor mange min datters far har fortalt det til. For da jeg havde født, ja der havde han sq nosser nok til at ønske min far tillykke med den ny titel...
Og derfor ved jeg jo ikke om farmor ved noget.
Jeg kan heller ikke give min datters far flere chancer, for siden vi skulle i retten har jeg intet hørt fra ham. Så tror jeg vil skrive et langt brev, sende det med lidt billeder (eller endda nok uden) til farmor og så skrive en sms til min datters far om at nu har jeg sendt brev til hans forældre.. (så får jeg se om han reagere på den besked)

Anmeld

2. november 2009

N&J

Jeg syntes fakrisk at du skal sende nogle billeder med, tror farmor vil have meget lettere ved at forholde sig til situationen hvis der er "beviser" med, samtidig giver det hende en mulighed for at følge lidt med i din datters udvikling, som jo går så hurtigt mens de er små.. og så træffe sin beslutning derefter.. 

Knuz fra Jane

Anmeld

2. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Det syns jeg helt sikkert at du skal Så må han da bare være hvor han er

Anmeld

3. november 2009

Klumpe-dumpe

NikitasMoar skriver:

Jeg står med samme problemstilling.. men har indtil videre presset på for at Nikitas far selv får for fortalt det til hans mor, men indtil videre er der jo ikke rigtig sket noget i sagen, jeg har overvejet mange gange at kontakte hans mor for at fortælle at hun er blevet farmor, men syntes bare ikke det skal være mig.. helt ærligt han burde sku da selv have nosser nok til at fortælle det.. men har da også tænkt at kommer det fra mig så ved jeg da at det er sandheden og ikke noget halvopdigtet pis fra farmand.. jeg syntes det er en rigtig svær beslutning og følger med på sidelinien for at høre hvad du vælger, har selv besluttet mig for at give farmand til lige efter jul, har jeg ikke hørt noget derefter, så kan farmor få sandheden at vide lige inden det nye år begynder, men jeg har så lidt besvær med at finde hende, så har tænkt længe at jeg skulle en tur ned på kommunen for at høre folkeregisteret om adressen... men trækker sku i land hele tiden..  

Ih altså det lyder ligesom Maluccas far, en masse dårlig undskyldninger for ikke at fortælle sine forældre om Malucca.

Sids jeg skrev til ham at jeg overvejede at kontakte dem, fik jeg besked af ham om at lade være, da familien havde været gennem en meget tragisk periode. Såååå hmmm ja her får han også chancen til efter jul og så må vi sgu nosse os sammen til at gøre det.

Anmeld

3. november 2009

N&J

malucca09 skriver:

Ih altså det lyder ligesom Maluccas far, en masse dårlig undskyldninger for ikke at fortælle sine forældre om Malucca.

Sids jeg skrev til ham at jeg overvejede at kontakte dem, fik jeg besked af ham om at lade være, da familien havde været gennem en meget tragisk periode. Såååå hmmm ja her får han også chancen til efter jul og så må vi sgu nosse os sammen til at gøre det.

Det er en deal, efter jul og inden det nye år begynder, så starter vi på en frisk i det nye år..

Det der pisser mig mest af, er at han ikke bare får det sagt, den der med at det rigtige tidspunkt ikke rigtig dukker op, jamen hvad regner han med, at hun vender sig mod ham og siger nu er jeg klar til en kæmpe nyhed kom med den..  Jeg føler bare jeg står i venteposition ift til om hun på en eller anden måde vil være i Nikitas liv eller ikke.. så jeg ville bare ønske at han ville få de5t sagt.. men tror jeg sender nogle billeder på mail til ham og så skriver at de er til at han kan vise sin mor.. så må vi se om han fatter den..  mænd!!!!

Anmeld

3. november 2009

Klumpe-dumpe

NikitasMoar skriver:

Det er en deal, efter jul og inden det nye år begynder, så starter vi på en frisk i det nye år..

Det der pisser mig mest af, er at han ikke bare får det sagt, den der med at det rigtige tidspunkt ikke rigtig dukker op, jamen hvad regner han med, at hun vender sig mod ham og siger nu er jeg klar til en kæmpe nyhed kom med den..  Jeg føler bare jeg står i venteposition ift til om hun på en eller anden måde vil være i Nikitas liv eller ikke.. så jeg ville bare ønske at han ville få de5t sagt.. men tror jeg sender nogle billeder på mail til ham og så skriver at de er til at han kan vise sin mor.. så må vi se om han fatter den..  mænd!!!!

Hehe ja lige præcis. Altså Nicolaj har haft mange undskyldninger for ikke at fortælle sin familie det.... Den bedste var: Jeg kan pt. ikke være mere for hende end jeg allerede ER!!! (Han er så ikke engang begyndt at betale bp, men har nu fået det ordnet gennem kommunen)

Det er en deal. Og jeg forstår udmærket det med vente position, Nikita og Malucca er jo lige gamle, så de kære "fædre" har haft RIGELIGT med tid

Desværre kan jeg ikke sende mail, da Nicolaj har lukket sin mailadresse. Så jeg kan kun fange ham på fb. (Altså der har han jo også slettet mig som ven) Men de gange jeg har skrevet til ham har jeg også skiftet profil foto, med Malucca på. Thihi.

Anmeld

3. november 2009

N&J

malucca09 skriver:

Hehe ja lige præcis. Altså Nicolaj har haft mange undskyldninger for ikke at fortælle sin familie det.... Den bedste var: Jeg kan pt. ikke være mere for hende end jeg allerede ER!!! (Han er så ikke engang begyndt at betale bp, men har nu fået det ordnet gennem kommunen)

Det er en deal. Og jeg forstår udmærket det med vente position, Nikita og Malucca er jo lige gamle, så de kære "fædre" har haft RIGELIGT med tid

Desværre kan jeg ikke sende mail, da Nicolaj har lukket sin mailadresse. Så jeg kan kun fange ham på fb. (Altså der har han jo også slettet mig som ven) Men de gange jeg har skrevet til ham har jeg også skiftet profil foto, med Malucca på. Thihi.

hehe.. ja den er god, Tue har blokeret mig på facebook, men ved han læser mine mails nu, tror der var en overgang hvor han ikke gjorde, så da nikita var blevet født havde jeg købt et simkort til taletid og så sendte jeg et billeder og besked derfra så jeg var sikker på at han så det.. hehe

Anmeld

9. november 2009

@spire

Det er en rigtig svær situation, sidder selv og bakser med det samme.. Mit barns far siger så han gerne vil være der for det, og han har også sagt til sin mor at han skal være far, men hun er en meget spøjs kvinde hans mor, og lige umiddelbart tror hun ikke på ham..? -Det får jo også mig til at tænke på hvor god en farmor hun egentlig vil være for mit barn, og om hun kunne finde på at kræve at se hende mere end jeg har lyst til osv osv?

På den anden side tænker man på sin egen barndom, og hvor hyggeligt det var at se farmor, og man vil gerne unde sit barn det samme, men hvad hvis det ikke kan blive det samme?

hvorfor kan mænd ikke bare nosse sig sammen til at tage ansvar for deres handlinger..? Har SÅ mange venner der siger og mener 'hvis jeg voksen nok til at stikke pikken i hende er jeg også voksen nok til at tage ansvar for det der kan komme ud af det' Hvor tit har jeg dog ikke ønsket Peter var af den holdning..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.