Skal/ skal ikke- farmor og farfar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.073 visninger
22 svar
0 synes godt om
1. november 2009

BetonSlotsPrinsesserne

Jah jeg er blevet i tvivl..
Jeg er jo alene mor til min datter Astrid. Men nu nærme det sig jul og om lige snart skal man jo til at sende julekort. Og for første gang i mit liv kan jeg sende julekort med min egen datter på- Det glæder jeg mig til..
Men hver dag tænker jeg på at selvom Astrid's far ikke vil erkende at han er hendes far tænker jeg stadig på at sende et julekort til ham. Men nu er jeg jo så kommet i tvivl om jeg nu altså ikke også ska sende et brev hvor i jeg fortæller Astrid's farmor og farfar er blevet bedsteforældre igen. Men er rigtig meget i tvivl. Også i hensyn til at få Astrid's far på nakken. Men tænk- De ved jo slet ikke noget.. Og jeg aner ikke hvad jeg skal..
Nogen der ved hvad eller ligefrem har prøvet det??
Knus fra Louise som tvivler meget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2009

LouiseNielsen

Hejsa!

Min søns far vil heller ikke have noget med min søn at gøre, så tro mig tanken om at hans farfar og farmor måske ikke ved noget har også strejfet mig rigtig tit.....

Jeg er kommet frem til at jeg ikke vil kontakte dem. Det er ikke mit job, og din datters far har taget en beslutning og det må du acceptere, selvom det er utrolig svært. Og såecielt ved højtiderne, ville man ønske de viste noget....

Jeg syntes helt klart ikke du skal foretage dig noget, du kan lave rigtig meget rav i den, og syntes jeg ikke du skal...

Kram

Anmeld

1. november 2009

Mathilde & Frederikkesmor

Hvor må det være en svær beslutning

Jeg vil dog samtidig mene, at selvom dit barns far ikke vil vedkende sig barnet og har fralagt sig al ansvar, så mener jeg stadig at hans forældre, som jo er dit barns bedsteforældre har retten til selv at vælge om, de vil se deres barnebarn eller ej! Det kan ikke passe, at han alene skal afgøre den beslutning. Så hvis jeg var dig, så tror jeg faktisk at jeg ville sende dem et julekort, også selvom faderen ikke synes om ideen.

Anmeld

1. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Mathildesmor skriver:

Jeg vil dog samtidig mene, at selvom dit barns far ikke vil vedkende sig barnet og har fralagt sig al ansvar, så mener jeg stadig at hans forældre, som jo er dit barns bedsteforældre har retten til selv at vælge om, de vil se deres barnebarn eller ej! Det kan ikke passe, at han alene skal afgøre den beslutning. Så hvis jeg var dig, så tror jeg faktisk at jeg ville sende dem et julekort, også selvom faderen ikke synes om ideen.

Jeg er enig i at farmor og farfar selv skal have lov at vælge - men om den rigtige måde så lige er et julekort ud af det blå er jeg ikke sikker på...

Anmeld

1. november 2009

Mathilde & Frederikkesmor

Rosa, det ved jeg heller ikke præcist om jeg selv ville gøre, hvis jeg stod i den situation. Men da det var et af dilemmaerne, synes jeg hun skal gøre det, hvis hun føler for det. En ting er ihvert fald sikkert; faderen skal ikke have lov at kører rundt med både mor, datter og bedsteforældre

Anmeld

1. november 2009

qp

Mathildesmor skriver:

Helt enig med dig i de ting du skriver. Dog synes jeg, hun bør skrive et brev til dem i første omgang så de ik får et chok når de åbner kortet - et julekort er jo ikke just hvad man forbinder med sådan en nyhed (ik i forhold til trådstarters situation ihvertfald)

Anmeld

1. november 2009

BetonSlotsPrinsesserne

Har nok udtrygt mig forkert. men der står at julekortet vil blive sent til faren og brev til bedteforældrene..

Jeg er stadig ret meget i 7-sind. for er det bedsteforældre der vil gøre krav på at se min datter eller nogen der vil se hende en gang imellem. Vil ikke midste min datter på det.
Men overvejer at skrive til dem og se hvad de vælger. Så kan jeg jo tage alt andet som det kommer..
Men tror endeligt at jeg faktisk er lidt bange for faren..

Anmeld

1. november 2009

Mor.sander

Astrids-mor skriver:

Jah jeg er blevet i tvivl..
Jeg er jo alene mor til min datter Astrid. Men nu nærme det sig jul og om lige snart skal man jo til at sende julekort. Og for første gang i mit liv kan jeg sende julekort med min egen datter på- Det glæder jeg mig til..
Men hver dag tænker jeg på at selvom Astrid's far ikke vil erkende at han er hendes far tænker jeg stadig på at sende et julekort til ham. Men nu er jeg jo så kommet i tvivl om jeg nu altså ikke også ska sende et brev hvor i jeg fortæller Astrid's farmor og farfar er blevet bedsteforældre igen. Men er rigtig meget i tvivl. Også i hensyn til at få Astrid's far på nakken. Men tænk- De ved jo slet ikke noget.. Og jeg aner ikke hvad jeg skal..
Nogen der ved hvad eller ligefrem har prøvet det??
Knus fra Louise som tvivler meget

Jeg ville nok personligt give farmor og farfar en chance for at lære deres barnebarn at kende, de er jo ikke deres søn. Og hvem ved det kan være at farmor og farfar, måske slet ikke ved at de har et barnebarn derude  eller måske ved de det godt men ikke tør tage kontakt, pågrund af frygten for at blive afvist, fordi deres søn har nægtet alt kendeskab til hende

Sæt dig ned og skriv et langt brev, hvor du bekriver dine tanker omkring dit ønske om at de gerne måtte være en del af din datters live og ja, så er resten jo op til dem!

Du har intet at tabe, men datter har en masse af vinde

Held og Lykke

Anmeld

1. november 2009

qp

Astrids-mor skriver:

Har nok udtrygt mig forkert. men der står at julekortet vil blive sent til faren og brev til bedteforældrene..

Jeg er stadig ret meget i 7-sind. for er det bedsteforældre der vil gøre krav på at se min datter eller nogen der vil se hende en gang imellem. Vil ikke midste min datter på det.
Men overvejer at skrive til dem og se hvad de vælger. Så kan jeg jo tage alt andet som det kommer..
Men tror endeligt at jeg faktisk er lidt bange for faren..

Du skal slet ikke lade dit liv eller de valg du træffer afhænge af ham... Han har jo valgt fra dermed skal du ikke stå til ansvar overfor ham mht noget som helst. Lad være med, at holde dig tilbage pga et uansvarligt røvhul.........

Anmeld

1. november 2009

qp

Mor.sander skriver:

Du har intet at tabe, men datter har en masse af vinde

Netop!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.