Anonym skriver:
Tak for ikke at få mig til at føre som en idiot.
Faren siger at han vil bebrejde mig resten af livet hvis han går videre og der ikke er noget. Men jeg vil bare gerne have hun kan få så velfungerende et liv som muligt
Han siger hvis vi siger de og de siger det ikke er noget, hun så en dag slår en ned i byen, så vil de de tilbage på at hun en gang har sagt det.
Jeg mener ikke en arbejdsgiver går tilbage i en sundhedsjournal ser nå hun har en gang saht hun hører stemmer men lægerne siger der ikke er noget, så hende ansætter jeg ikke.
Men for han blander jeg mig i for meget nu med hende, fordi kommunen ikke mener hendes 10 årige storesøster er et problem. Hende på 8 kommer tidligt i seng fordi hun har behov for meget søvn, så derfor skal hun styre tv og have alt opmærksomhed til hun sover ( han skal sidde ved hende til hun sover) så før den time hun skal bruge på at falde i søvn og sove før han kan gå har hun 2 - 2,5 time plus en time til spisning sammen.
Men jeg mener ikke det er sundt for en der lige er fyldt 10at lærer hun kun kan bruges når hendes søster ikke længere er der. Eller er jeg den eneste der tænker hun for et had og ønske om ikke at være her hvis det fortsætter når hun er ældre
Når hun er voldelig så ofte, mener jeg heller ikke, at man bare kan se tiden an. Uanset om det er stemmer eller noget andet, så tyder vold så ofte fra en 8-årig på, at der er noget galt. Det virker dog til at skolen er opmærksom på hende, så de gør noget, men jeg ville som forælder også selv reagere.
Hvis man går videre, og det viser sig, at der ikke er noget, så er det da en god ting. Det giver da ikke noget stempel, at man som 8 årig har været undersøgt og især ikke, hvis undersøgelsen konkluderer, at der ikke er noget.
Hvis han er bange for stempler, så skulle han måske overveje, at andre forældre til børnene i klassen og dem som volden går ud over, formentlig allerede stempler jeres familie. Selv om de ikke burde gøre det, vil jeg gætte på, at der allerede er snak i krogene om, at der må være noget galt i jeres familie og, at hun måske oplever vold derhjemme. Det kan jeg i hvert fald se, at de sker på vores skole, hvor der er 2 drenge, der laver noget ballade og det er slet ikke så slemt, som det du beskriver.
I forhold til et kommende arbejde vil det også være bedre at reagere nu. Arbejdsgiver har ikke adgang til medarbejdernes og ansøgeres sundhedsdata, så denne vil aldrig finde ud af, at hun som 8 årig har hørt stemmer medmindre hun selv vil dele det. Jeg sidder bl.a. med databeskyttelse i mit job, så jeg ved, at vi ikke må bede om sundhedsoplysninger på vores medarbejdere og ansøgere.
Det vil være langt værre for hendes muligheder for at få arbejde, hvis volden ikke stoppes, da det kan ende med en plet på straffeattesten, når hun når den kriminelle lavalder, og arbejdsgiver må gerne bede om se ansøgeres straffeattest.