Stemmer i hovedet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18.553 visninger
21 svar
16 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. marts 2023

Anonym trådstarter

Hej 

Min kæreste har en 8 årige med nogle behov. Hun har svært ved at fortælle hvad der sker og svarer normalt det ved jeg ikke. Hun er begyndt i noget tid at fortælle hvad der sker og hen over den sidste 1 - 2 måneder blevet voldelig i skolen og slår andre børn flere gange om ugen, og begynder hun ikke ved hvorfor. 

Nu har hun er til aften nævnt det er stemmerne i hovedet der siger hun skal. Moren til baren vil bare se tiden an og se om hun siger det igen, ellers vil hun ikke gøre noget. Min kæreste ville have bedt om hjælp, men efter han har snakket med moren, skal vi bare vente. Hvad ville i gøre

Jeg mener hjælp for at få hende til at have det godt. Men de mener det stempler hende for livet hvis der så ikke er noget i det og da jeg ikke kan skrive under på en garanti over at det ikke har påvirkning over en evt kommende arbejde skal der ikke gøres noget længere 

Hvad tænker i

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2023

Anonym

Tænker du skal lytte til forældrene. De har besluttet at se, om hun oplever det igen (det kan jo være, at det, at hun har sagt det højt, gør, at det ikke sker igen? Who knows) 

Se det an, og så bør forældrene, som de selv har valgt, derefter kontakte de relevante, hvis det sker igen.

Anmeld Citér

29. marts 2023

Anonym trådstarter

Så hvis hun ikke siger stemmerne siger hun skal slå men stadig gør det. Så længe hun ikke ytre det tænker du ikke der er noget forkert at man hører stemmer der siger man skal gøre andre ondt? 

Anmeld Citér

29. marts 2023

Anonym

Så hvis hun ikke siger stemmerne siger hun skal slå men stadig gør det. Så længe hun ikke ytre det tænker du ikke der er noget forkert at man hører stemmer der siger man skal gøre andre ondt? 

Hvis barnet ellers trives, så synes jeg, at man lige skal trække vejret.

Og igen forældrene kender deres barn bedst, synes du skal acceptere deres beslutning.

Anmeld Citér

29. marts 2023

Anonym trådstarter

Ja hvisbhun trives ville jeg heller ikke tænke så meget 

Men det er flere gange ugentligt nogen gange dagligt hun slår andre i skolen. Og der er flere andre ting også. De skal have ekstra lærer i klassen nu for at se om de kan nå at stoppe det. Hun går 10 meter uden for og kaster kaster en drikkedunk i hovedet på en anden dreng uden at vide hvorfor 

Anmeld Citér

30. marts 2023

Anonym

Anonym skriver:

Men det er flere gange ugentligt nogen gange dagligt hun slår andre i skolen. Og der er flere andre ting også. De skal have ekstra lærer i klassen nu for at se om de kan nå at stoppe det. Hun går 10 meter uden for og kaster kaster en drikkedunk i hovedet på en anden dreng uden at vide hvorfor 

Jeg tænker også, du skal lade forældre være forældre, og "blande dig udenom", sagt i bedste mening. Forældre, skole og kommune skal nok gøre, hvad der bør gøres, hvis. 

Anmeld Citér

30. marts 2023

Anonym

Anonym skriver:

Hej 

Min kæreste har en 8 årige med nogle behov. Hun har svært ved at fortælle hvad der sker og svarer normalt det ved jeg ikke. Hun er begyndt i noget tid at fortælle hvad der sker og hen over den sidste 1 - 2 måneder blevet voldelig i skolen og slår andre børn flere gange om ugen, og begynder hun ikke ved hvorfor. 

Nu har hun er til aften nævnt det er stemmerne i hovedet der siger hun skal. Moren til baren vil bare se tiden an og se om hun siger det igen, ellers vil hun ikke gøre noget. Min kæreste ville have bedt om hjælp, men efter han har snakket med moren, skal vi bare vente. Hvad ville i gøre

Jeg mener hjælp for at få hende til at have det godt. Men de mener det stempler hende for livet hvis der så ikke er noget i det og da jeg ikke kan skrive under på en garanti over at det ikke har påvirkning over en evt kommende arbejde skal der ikke gøres noget længere 

Hvad tænker i

Det er svært når du er bonusmor. 

Jeg er dog fuldstændig lodret uenig med alle andre i denne tråd. At høre stemmer og ikke vide hvorfor man gør voldelig ting kan være tegn på en alvorlig psykisk lidelse, bla. skizofreni. 
Hun har kastet med en vandflaske…den er måske ikke så tung. Hvad hvis stemmen næste gang siger “smid en mursten i hoved på Mathias fra toppen af legehuset”, “skub Liva ned af trappen”. Eller noget selvskadende “gå ud foran bilen…” Hun kan selv eller andre kan komme til skade…?!?  Det er noget I er nødt til at få kigget på… jeg vil dog heller ikke tror at skolen bare sidder på hænderne - de er jo allerede obs på hende. 
At hun nævner stemmerne for jer er godt - det er et tillidstegn…: men også et gigantisk RÅB om hjælp. 
få noget hjælp til hende - børnepsykiater. At få hjælp tidligt er altafgørende for, hvordan hun klarer en psykisk sygdom (hvis det er i den alvorlige ende).

Og er det ingenting … så er det jo ingenting. Men det lyder bestemt som “noget”.
Ift. jobmuligheder m.m. - hun får måske slet ikke et arbejde,  hvis hun ikke behandles hurtigt, så det er ikke dårligt at få en diagnose og blive behandlet…. Hvis det er alvorligt skal man bekymre sig om/ have fokus på behandling og ikke det “stempel” man kan få. 

Vis gerne forældrene denne tekst. 

hilsen en psykolog 

Anmeld Citér

30. marts 2023

Anonym trådstarter

Tak for ikke at få mig til at føre som en idiot. 

Faren siger at han vil bebrejde mig resten af livet hvis han går videre og der ikke er noget. Men jeg vil bare gerne have hun kan få så velfungerende et liv som muligt

Han siger hvis vi siger de og de siger det ikke er noget, hun så en dag slår en ned i byen, så vil de de tilbage på at hun en gang har sagt det.

Jeg mener ikke en arbejdsgiver går tilbage i en sundhedsjournal ser nå hun har en gang saht hun hører stemmer men lægerne siger der ikke er noget, så hende ansætter jeg ikke. 

Men for han blander jeg mig i for meget nu med hende, fordi kommunen ikke mener hendes 10 årige storesøster er et problem. Hende på 8 kommer tidligt i seng fordi hun har behov for meget søvn, så derfor skal hun styre tv og have alt opmærksomhed til hun sover ( han skal sidde ved hende til hun sover) så før den time hun skal bruge på at falde i søvn og sove før han kan gå har hun 2 - 2,5 time plus en time til spisning sammen. 

Men jeg mener ikke det er sundt for en der lige er fyldt 10at lærer hun kun kan bruges når hendes søster ikke længere er der. Eller er jeg den eneste der tænker hun for et had og ønske om ikke at være her hvis det fortsætter når hun er ældre

Anmeld Citér

30. marts 2023

321

Anonym skriver:

Er det kun på grund af hende at de sætter en ekstra lærer på ? 
for I så fald er det jo voldsomt, hvis en skole vælger at sætte en ekstra lærer på. Specielt i disse tider hvor der er ressourcemangel. Så er det jo ikke noget de gør fordi det er småting. 

så har skolen jo allerede igangsat noget. Men tænker nok at I får en tilbagemelding fra skolen når de har gjort deres observationer. 

Anmeld Citér

30. marts 2023

KommendeMor88

Profilbillede for KommendeMor88

Jeg forstår forældrene, jeg forstår dig. Begge sidder er reelle, det samme er bekymringerne.

Stemmehøring kan være problematisk. Bemærk kan. Mange lever nemlig fint med stemmer. Psykiatrien går til det som sygdom der skal medicineres væk. Vil man have en mere holistisk (men bevist) tilgang tjek “stemmehører netværket”. Det er ikke hokus pokus men bliver langsomt en del af især social psykiatrien

Jeg kan henvise dig til de rigtige mennesker, hvis der er behov. De vil kunne tage en snak med jer uden at tænke diagnoser.

Som teenager fik jeg diagnosen skizofreni og blev vurderet til at skulle have en førtidspension. Min redning blev stemmehører netværket. Jeg endte med at forstå mig selv (og dermed stemmerne). Jeg har været rask i mange år nu og sidder som konsulent med en phd i rygsækken. Så stemmer behøver ikke at være et stempel for livstid men realiteten er at det bliver det for mange, ofte pga dårlig behandlingsmuligheder. Så jeg forstår godt forældrene

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.