Mine forældre blev skilt da jeg var 8. Det der betød noget for mig var, at min mor (og os tre piger) flyttede lidt længere ned af vejen fra hvor min far boede.
Vi kunne derfor løbe mellem husene som vi ville, og selv om mine forældre helt sikkert ikke var de bedste venner, så var det aldrig tydeligt for mig. De kom stadig hos hinanden. Min far kom og spiste, vi holde fødselsdage sammen og der gik et par år, før vi fejrede to juleaftener.
Det er så vigtigt, at I kan tale sammen, og at I taler ordentligt om hinanden. At I stadig kan være i hinandens selskab, og at børnene føler sig trygge ved at tale om den anden forælder.
jeg havde nogle gange en følelse af, at det var synd for min far, fordi han så os så lidt, men hvis han var hjemme, så løb vi bare over til ham og var det er par timer. Jeg tror, man skal passe på med at lade det være for opdelt i starten og høre på, hvad barnet synes. Måske vil de gerne være mest hos mor, måske både hos mor og far, måske vil de gerne over til far et par timer en hverdag osv. Tal med hinanden, så skal det nok gå.
Anmeld
Citér