Min graviditet gik helt galt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2023

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen
Love Angel skriver:

Okay. Troede at selv fertilitetslægerne vil ikke kunne hjælpe en, hvis ikke man mindst har en æggeleder. Altså selvom man ikke har nogen æggeleder, bare man har æggestok og livmoder så kan man få hjælp også kan man blive gravid?!

Jeg er også efterfølgende blevet gravid via IVF (har ikke kunne blive naturligt gravid selvom jeg kun havde en æggeleder og har prøvet ihærdigt i flere år efter min GUL)

Der er mange som får hjælp via IVF når de kun har 1 æggeleder eller ingen, så der er hjælp at søge i det offentlige hvis det er Jeres første barn og I har prøvet uden held og du er under 39 (mener jeg)

Der er heldigvis mange der godt kan blive gravid med kun 1 æggeleder... jeg fik afvide så snart jeg blev gravid, så skulle jeg kontakte min læge så de kunne henvise mig og få tjekket en kommende graviditet lå rigtigt dvs. i livmoderen og ikke i æggelederen. Det ved jeg ikke om du blev informeret om?

Ønsker det bedste for dig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2023

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Mette Larsen skriver:

Jeg er også efterfølgende blevet gravid via IVF (har ikke kunne blive naturligt gravid selvom jeg kun havde en æggeleder og har prøvet ihærdigt i flere år efter min GUL)

Der er mange som får hjælp via IVF når de kun har 1 æggeleder eller ingen, så der er hjælp at søge i det offentlige hvis det er Jeres første barn og I har prøvet uden held og du er under 39 (mener jeg)

Der er heldigvis mange der godt kan blive gravid med kun 1 æggeleder... jeg fik afvide så snart jeg blev gravid, så skulle jeg kontakte min læge så de kunne henvise mig og få tjekket en kommende graviditet lå rigtigt dvs. i livmoderen og ikke i æggelederen. Det ved jeg ikke om du blev informeret om?

Ønsker det bedste for dig

Nej det bliv jeg ikke informeret om. Men kun at man godt kan blive gravid med 1 æggeleder.

hvad skyldes at du ikke kunne blive gravid med 1 æggeleder? Hvis jeg må spørger, og hvor gammel var du?

Anmeld Citér

28. marts 2023

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen
Love Angel skriver:

Nej det bliv jeg ikke informeret om. Men kun at man godt kan blive gravid med 1 æggeleder.

hvad skyldes at du ikke kunne blive gravid med 1 æggeleder? Hvis jeg må spørger, og hvor gammel var du?

Jeg var 36 og blev rigtig nemt gravid da jeg fik GUL, da de fjernede min æggeleder har vi prøvet i 5 år siden både naturligt og med IVF. Det lykkedes aldrig naturligt selvom jeg har tracket ægløsning, men blev gravid med IVF.

Heldigvis er der mange som er mere heldige end mig hvor det lykkedes naturligt.

Men min anbefaling er, nu ved jeg jo ikke hvor gammel du er, men hvis det er svært at blive gravid og det ikke lykkedes indenfor et år, så ville jeg kontakte lægen og blive henvist til behandling. 

Anmeld Citér

28. marts 2023

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Mette Larsen skriver:

Jeg var 36 og blev rigtig nemt gravid da jeg fik GUL, da de fjernede min æggeleder har vi prøvet i 5 år siden både naturligt og med IVF. Det lykkedes aldrig naturligt selvom jeg har tracket ægløsning, men blev gravid med IVF.

Heldigvis er der mange som er mere heldige end mig hvor det lykkedes naturligt.

Men min anbefaling er, nu ved jeg jo ikke hvor gammel du er, men hvis det er svært at blive gravid og det ikke lykkedes indenfor et år, så ville jeg kontakte lægen og blive henvist til behandling. 

Okay. Er du gravid nu eller har du født fornyelig eller længe siden eller? 

jeg er 34 år og i år sidst næsten på året fylder jeg 35 år. Så jeg meget opmærksom på mit alder når det gælder graviditet. Jeg jo ikke 30 mere.  

hvis jeg på et tidspunkt bliver gravid igen og jeg er så uheldig at jeg mister min sidste æggeleder. Så tror jeg desværre at vi bare stopper der og siger at vi har heldigvis to dejlige og raske piger, og at min skæbne skulle ende med at resten af mit liv skal leve med at vores sidste barn var dødfødt ( der snakker jeg om vores lille dreng som var dødfødt og fødte ham der jeg var 41+5)  

vi kommer ikke til at være i behandlings verden. Det vil vi helt sikkert ha været hvis det var første barn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.