Min graviditet gik helt galt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2023

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Kram til dig

Det er bare mega hårdt at miste en graviditet, har selv prøvet det 4 gange

Jeg håber at de forklarede dig at man også kan blive gravid med én æggeleder Og hvis du er i tvivl om noget med en ny graviditet, så få snakket med lægen så snart der er overskud igen. Så der kan komme noget afklaring oppe i hovedet. Når det hele står på, så virker det hele håbløst

Tak

ked af også at du mistet så mange gange.

og har selv læst at ens scanse bliver halveret med en æggeleder. Men på hospitalet sagde de at mange tror det, men at man har større scanse med en æggeleder. Hvordan det er muligt aner jeg ikke.

men det er da altid noget at man kan blive gravid med en æggeleder. Men ja uanset hvad så at tænke på ny graviditet, den tanke kommer først til at opstår hos mig nok tidligst sidst i det her år. Ligenu vil jeg bruge mange måneder på at opbygge min krop igen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2023

Esj

Profilbillede for Esj

Det er simpelthen så skide uretfærdigt. Stod selv i samme situation sidste år :/ 

Fandt de endnu en graviditet? både en i livmoderen og i æggelederen?  For synes at mindes du havde set hjerteblink ? 

Anmeld Citér

24. marts 2023

Love Angel

Mor til 4
Esj skriver:

Det er simpelthen så skide uretfærdigt. Stod selv i samme situation sidste år :/ 

Fandt de endnu en graviditet? både en i livmoderen og i æggelederen?  For synes at mindes du havde set hjerteblink ? 

Var din også udenfor livmoderen? Og fik du fjernet en af dine æggeleder eller var du heldig at de kunne fjerne kun graviditet? 

og bliv scannet i uge 6 hvor hende der scannet mig sagde at det ser fint ud at forster er inde i livmoderen og vi hørte hjerte lyd, min mand og jeg. Men for at komme til en anden der scannet mig i onsdags hvor hun så siger at fosters hjerte slå ikke og at jeg har en graviditet uden for livmoderen så jeg straks skal indlægges og blive operer og at som regel ligger graviditet i æggeledere så de skal fjerne min æggeleder.

Anmeld Citér

24. marts 2023

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Åhh hvor jeg føler med dig, jeg var nøjagtig det samme igennem med akut operation i uge 9+3 da jeg havde blod i hele bughulen og var meget dårlig tilsidst. Jeg fik også fjernet min ene æggeleder, desværre... tænker på dig og sig endelig til hvis du har brug for at snakke eller vil vide noget

God bedring...

Anmeld Citér

24. marts 2023

Love Angel

Mor til 4
Mette Larsen skriver:

Åhh hvor jeg føler med dig, jeg var nøjagtig det samme igennem med akut operation i uge 9+3 da jeg havde blod i hele bughulen og var meget dårlig tilsidst. Jeg fik også fjernet min ene æggeleder, desværre... tænker på dig og sig endelig til hvis du har brug for at snakke eller vil vide noget

God bedring...

Årh det jeg ked af at du også har været igennem så forfærdelig et forløb og ked af du også har fået fjernet din ene æggeleder.
ja det vildt hårdt at gå igennem sådan noget.

og tak, jeg kommer nok til at have en del spørgsmål når jeg lige kommer mig lidt over alt det her. 

Anmeld Citér

24. marts 2023

Esj

Profilbillede for Esj
Love Angel skriver:

Var din også udenfor livmoderen? Og fik du fjernet en af dine æggeleder eller var du heldig at de kunne fjerne kun graviditet? 

og bliv scannet i uge 6 hvor hende der scannet mig sagde at det ser fint ud at forster er inde i livmoderen og vi hørte hjerte lyd, min mand og jeg. Men for at komme til en anden der scannet mig i onsdags hvor hun så siger at fosters hjerte slå ikke og at jeg har en graviditet uden for livmoderen så jeg straks skal indlægges og blive operer og at som regel ligger graviditet i æggeledere så de skal fjerne min æggeleder.

Jeps jeg fik også fjernet højre æggeleder, havde en "stor" som der står beskrevet graviditet der sad der og voksede var i uge 9 . Blev hentet af en ambulance tidlig morgen . Blod i hele bughulen over blæren og leveren :/ 

Hvordan hulan har de kunne måle et foster med hjerte aktivitet? Når den sad i æggelederen? Det jo ikke muligt . Men mindre der er tale om 2 æg placeret 2 forskellige steder ? 

Anmeld Citér

24. marts 2023

Love Angel

Mor til 4
Esj skriver:

Jeps jeg fik også fjernet højre æggeleder, havde en "stor" som der står beskrevet graviditet der sad der og voksede var i uge 9 . Blev hentet af en ambulance tidlig morgen . Blod i hele bughulen over blæren og leveren :/ 

Hvordan hulan har de kunne måle et foster med hjerte aktivitet? Når den sad i æggelederen? Det jo ikke muligt . Men mindre der er tale om 2 æg placeret 2 forskellige steder ? 

Årh din historie er jo mere skrækkeligt. Hvor har jeg så ondt af dig at du skulle igennem noget så skrækkeligt. jeg ved ikke hvad jeg skal sige, er helt mundlam. Hvordan kan det når at komme så galt uden at de opdager det noget før????

og det aner jeg virkelig ikke. Jeg troede at uanset hvad så kan de se og måle graviditet uanset hvor den er henne, så længe man scanner en. Når man kan se alt med når man bliver scannet, hvorfor skulle man ikke kunne se en graviditet udenfor livmoderen?

Anmeld Citér

24. marts 2023

Esj

Profilbillede for Esj
Love Angel skriver:

Årh din historie er jo mere skrækkeligt. Hvor har jeg så ondt af dig at du skulle igennem noget så skrækkeligt. jeg ved ikke hvad jeg skal sige, er helt mundlam. Hvordan kan det når at komme så galt uden at de opdager det noget før????

og det aner jeg virkelig ikke. Jeg troede at uanset hvad så kan de se og måle graviditet uanset hvor den er henne, så længe man scanner en. Når man kan se alt med når man bliver scannet, hvorfor skulle man ikke kunne se en graviditet udenfor livmoderen?

Grunden til det kan gå så galt er , at det kan være rigtigt svært at lokalisere en graviditet udenfor livmoderen ( æggelederen) før det har en vis størrelse.  

Nej man vil aldrig nogensinde scanne dig og finde et fuldstændigt normalt foster med hjerte aktivitet osv i en æggeleder ,  sådan en graviditet er livstruende for moren og skal altid fjernes enten kirurgisk eller med injektion som gør af fosteret går til grunde .

Derfor jeg undre mig hvor i har set hjerteblik ?

Anmeld Citér

24. marts 2023

Love Angel

Mor til 4
Esj skriver:

Grunden til det kan gå så galt er , at det kan være rigtigt svært at lokalisere en graviditet udenfor livmoderen ( æggelederen) før det har en vis størrelse.  

Nej man vil aldrig nogensinde scanne dig og finde et fuldstændigt normalt foster med hjerte aktivitet osv i en æggeleder ,  sådan en graviditet er livstruende for moren og skal altid fjernes enten kirurgisk eller med injektion som gør af fosteret går til grunde .

Derfor jeg undre mig hvor i har set hjerteblik ?

Hmm det da underligt. Vi var på hospitalet og det var en kvindelig læge. Og hun scannet mig da jeg ca var 6 uger henne og vi kunne alle se foster og kunne høre hjertelyd.

også i onsdags hvor jeg var 8+1 så havde jeg en tid til scaning igen pga jeg blødte rigtig meget og havde smerter om mandagen. Og da hun scanner mig i noget tid så kalder hun på sin kollega og hun scanner og scanner også til sidst siger hun at det er udenfor livmoderen.

Anmeld Citér

24. marts 2023

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Ja godt spørgsmål omkring det med hvordan de kan se foster og hjertelyd for så må de jo kunne se det har ligget forkert?

Anyway da jeg efterfølgende læste min sygejournal på sundhed.dk stod der at de havde fjernet et foster svarende til uge 7... (blev akut opereret i uge 9+3) så det havde jo udviklet sig, men det havde jo ikke sat sig fast, kan det mon "vandre" hvis det ikke sætter sig fast... eller hvordan dælen kan de have set hjerteblink i et sted som ikke virkede forkert? For de scanner jo netop for at tjekke foster ligger rigtigt... for da jeg blev scannet FLERE gange kunne de slet ikke finde foster hverken i uge 6, 7 eller 8 og heller ikke i uge 9... men der kunne de jo så regne ud det lå forkert og opererede mig akut. Jeg kunne slet ikke gå tilsidst, var ligbleg i hovedet og var helt væk.....

Anyway det tænker jeg at det er noget du kan spørge om på et senere tidspunkt, nu skal du bare koncentrere dig om at få det godt. Det som hjalp mest for mig var at snakke en masse om det og så anerkende og bearbejde den sorg det er at miste en graviditet... Du skal nok komme over på den anden side, men det satte sig virkelig nogle spor i mig, at miste på den måde ... jeg har mistet siden, men det har slet ikke været i samme kaliber

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.