Bryllup med baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.320 visninger
11 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. marts 2023

ØstenForSolen

Bryllup med baby?

Jeg har brug for andre mødres råd her. Vi er inviteret til bryllup hos en gammel ven som vi ikke har set i flere år. Bruden har vi aldrig mødt. Baby vil være 6 mdr på det tidspunkt og altså stadig næsten fuldammes. Jeg har svært ved at pumpe ud og har egentlig ikke lyst til at give baby flaske.

Jeg er derfor meget i tvivl om jeg skal tage med, da jeg kun kan forestille mig at det bliver noget bøvl at sidde med en baby på armen en hel aften/i vikle (ved ikke om vi må/kan få barnevogn med ind) og så gå tidligt fordi hun skal sove.

Vi skal overnatte på hotellet hvor festen er, men baby alarm rækker næppe fra værelse og til festsal. 

Hvad ville i gøre. Blive hjemme eller slæbe baby med? Og hvordan bliver det så en god fest både for mig og baby?

Hvis det var nær familie eller ven havde jeg måske været mere villig til at tage en bøvlet aften ude med baby, men vi har ikke set vennen særlig meget de sidste år, og Vi kommer næppe til at ses med vennen fremtidigt heller, da vi bor forskellige steder i landet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2023

Anonym

Jeg var ikke taget med, så havde jeg ladet fat tage selv afsted

Anmeld Citér

22. marts 2023

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg havde ikke taget baby med. Hvis der er et lokale i nærheden evt. en hotelværelse ville jeg få baby og mormor/farmor/veninde til, at passe baby og gå derop når baby skulle ammes. Alternativt ville jeg blive hjemme

Anmeld Citér

22. marts 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Der er også den del med at det kan være træls (undskyld) for bordplanen at der er en mor med så lille barn med. For der er meget renderi og tit en Tom plads ved bordet. Har du spurgt brudeparret? For måske de slet ikke vil have babyer med til deres bryllupsfest. 

Anmeld Citér

22. marts 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Hvis brudeparret var fine med at baby var med så ville jeg tage afsted med baby ligesom til andre arrangementer og aktiviteter - måske ikke helt så meget for babys skyld men for at få en dejlig aften med min partner og ude blandt andre mennesker. Baby kan vikles eller sove i barnevogn i nærheden indtil den ene forældre er klar til at gå i seng og så kan den anden jo danse og feste lidt videre alt efter lyst

Anmeld Citér

22. marts 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Minime2018 skriver:

Der er også den del med at det kan være træls (undskyld) for bordplanen at der er en mor med så lille barn med. For der er meget renderi og tit en Tom plads ved bordet. Har du spurgt brudeparret? For måske de slet ikke vil have babyer med til deres bryllupsfest. 

Det lyder som en god ide at afklare med brudeparret om de synes det er ok med så lille et barn. Det er jo forskelligt. Men jeg havde nok ikke selv ønsket det, da vi blev gift.

Anmeld Citér

22. marts 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
StortOgSmåt skriver:

Hvis brudeparret var fine med at baby var med så ville jeg tage afsted med baby ligesom til andre arrangementer og aktiviteter - måske ikke helt så meget for babys skyld men for at få en dejlig aften med min partner og ude blandt andre mennesker. Baby kan vikles eller sove i barnevogn i nærheden indtil den ene forældre er klar til at gå i seng og så kan den anden jo danse og feste lidt videre alt efter lyst

Ikke alle babyer kan sove i vikle eller i barnevogn. Mit barn havde ikke. Så tænker det kommer an på, hvordan det konkrete barn "fungerer". Med mit barn havde jeg afgjort ikke fået en dejlig aften

Anmeld Citér

22. marts 2023

321

Profilbillede for 321
ØstenForSolen skriver:

Bryllup med baby?

Jeg har brug for andre mødres råd her. Vi er inviteret til bryllup hos en gammel ven som vi ikke har set i flere år. Bruden har vi aldrig mødt. Baby vil være 6 mdr på det tidspunkt og altså stadig næsten fuldammes. Jeg har svært ved at pumpe ud og har egentlig ikke lyst til at give baby flaske.

Jeg er derfor meget i tvivl om jeg skal tage med, da jeg kun kan forestille mig at det bliver noget bøvl at sidde med en baby på armen en hel aften/i vikle (ved ikke om vi må/kan få barnevogn med ind) og så gå tidligt fordi hun skal sove.

Vi skal overnatte på hotellet hvor festen er, men baby alarm rækker næppe fra værelse og til festsal. 

Hvad ville i gøre. Blive hjemme eller slæbe baby med? Og hvordan bliver det så en god fest både for mig og baby?

Hvis det var nær familie eller ven havde jeg måske været mere villig til at tage en bøvlet aften ude med baby, men vi har ikke set vennen særlig meget de sidste år, og Vi kommer næppe til at ses med vennen fremtidigt heller, da vi bor forskellige steder i landet. 

Hvis det er en ven man ikke har haft kontakt med i mange år, så ville jeg ikke bruge så mange   Ressourcer på det. Medmindre det er en man forventer at se noget mere til fremadrettet. 
Der er jo altid larm og støj til sådan et bryllup. Så det er nok ikke det bedste sted til en baby anyway. 

Anmeld Citér

22. marts 2023

Anja81

Hvis det er ok for brudeparret med babyen, så tag den med.

Anmeld Citér

22. marts 2023

Anonym

Jeg havde 100% blevet hjemme med baby, og så lade babys far tage afsted.. Så kan han repræsentere jer

Vi var til rund fødselsdag for et par uger siden .. Det var noget rod med baby. Hun blev overstimuleret og ville absolut IKKE sove i barnevognen .. Så vi endte med en utrøstelig baby 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.