shit. Jeg er blevet gravid. Igen.
vi har en dejlig dreng på 4 år. Og jeg tror hele tiden, vi har tænkt, at hvis vi skulle have endnu en, så skulle det være inden førstebassen blev for gammel. Men første gang vi har sex tæt på ægløsningen er den der bare. To streger. Jeg begyndte at tude. Kunne pludselig slet ikke rumme det.
Første gang var jeg i tvivl. Men jeg fortryder intet. Vores dreng har seriøst været den nemmeste. Sovet igennem altid. Været glad for vuggestue og børnehave. Været god til at blive passet. Virkelig et drømmescenarie.
Jeg har simpelthen så svært ved at se hvad der er rigtigt lige nu. Timingen er dårlig. Jeg har ikke noget arbejde og jeg er i begyndelsen af min karriere. På den anden side - timingen er jo altid dårlig. Men jeg har simpelthen nogle dage hvor jeg tænker “selvfølgelig skal vi have en til!” Og andre dage, hvor jeg tænker “fuck, nej!”. Og så er jeg simpelthen så pisse træt. Det gør det måske også svært at overskue. Jeg har aldrig været så meget i tvivl om noget.
i forvejen er jeg slet ikke særligt børneagtig. Jeg hader at være på legeplads eller at lege med Paw Patrol (det er seriøst fanden, der har skabt det lort). Altså, det er ikke fordi jeg ikke er nærværende. Kan bare meget bedre lide at lave ting, der også stimulerer mig. Fx tegne, læse bøger, lave mad sammen, gå i teater. (Altså alt sammen med mit barn).
Nå, men altså. Jeg ved jo godt, I ikke kan svare på, hvad der er det rigtige. Men har I nogensinde stået med følelsen af, at I ikke ved, om I bliver en bedre eller en dårligere forældre af at få et barn til?
Ej, og så i øvrigt sagde min mor i går, at nu kunne vi da godt sælge vores puslebord. Den ramte mig faktisk ret hårdt. Selv min mor tror ikke, jeg skal have flere børn. 
Anmeld
Citér