Min søn er vred på mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2023

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Du har allerede fået nogle meget kompetente og brugbare svar, så her har jeg ikke mere at tilføje, men jeg har et relateret råd. 

Jeg rejser rigtigt meget med mit arbejde, så listen over skole-hjem samtaler, infomøder. mv hvor jeg ikke er hjemme er ganske lang. Hos os løser vi det ofte ved at jeg er med på telefonen, så min mand ringer mig op, sætter mig på medhør og lægger telefonen på bordet. Det er ikke så godt som at være der selv, men det er bedre end ingenting og måske en metode du kunne bruge en anden gang hvis det ikke lige er muligt at være der begge to. 

Ja den tanke har os strejfet mig efterfølgende så man kunne have deltaget.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2023

Anonym trådstarter

RB90 skriver:

Jeg er helt enig i den første besvarelse  og jeg synes det er drastisk at ændre samvær nu.

har selv delebarn og nye søskende med min nuværende kæreste, måske er det sagt i en hurtig vending. Det er også en omvæltning med søskende og han har måske brug for at blive set mere  Jeg tænker det derfor vil have modsatte virkning “at blive skubbet væk” men god ide med en ordentlig snak med læreren

Ja, jeg tænker også tage en snak med læreren først og fremmest

Anmeld Citér

16. marts 2023

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Skriver lidt i håb om nogen måske har siddet i sådan en situation eller har en ide om hvad der kan være galt. Sagen er den min søn på 7 år altid været en følsom gut men også det mest omsorgsfulde lille væsen Jeg kender kys og kram og han siger tit han elsker mig.  Jeg er skilt fra deres far stifter ny familie vi skal have en lille søster her i april. Han har en lillebror på 4 år også vi er lige flytte sammen med min kæreste og der kommer som sagt en baby om lidt.  Vi kører 7/7 ordning og vi føler selv det vare fungere 100 procent mellem mig og deres far 

Vi har været ramt af sygdom/ børnesår influenza i en uge nu og havde idaf skolehjem samtale bliver enige  mig og min eksmand om han tager mødet og jeg bliver hjemme med de syge drenge og han så facetimer mig efter mødet og fortæller hvordan det er gået. 

Ren skolemæssigt ingenting at komme efter men læren fortæller min eks han virker meget vred på mig og hans lillebror og har sagt nogle ting om mig og lillebror som min eks ikke engang vil nævne og måske os meget godt for en hormonel kvinde her ikke vide alt i detaljer for jeg ved jo han elsker mig og jeg elsker ham.  

Mig og min eks bliver hurtige enige om han kommer først og vi selvfølgelig skal finde den bedste løsning for ham her og nu og han måske i en periode skal være mere hos far end mig lige nu men tanken om skille ham og hans lillebror ad gør mig så ondt også. Og hvorfor han er vred på os ved Jeg ikke måske det hele er for meget for ham og han bare har brug for ro i en periode 

Nogle af jer der har delebørn hvor den ene er mere hos far eller mor og hvordan fungere det ? Jeg har så svært ved takle det hele lige nu   vil selvfølgelig gøre det bedste for min søn så han ikke går og er vred indeni.  

Jeg tænker at det er svært at reagere på dit barns vrede mod dig hvis du ikke ved hvad det konkret handler om. Så jeg ville høre læreren hvad det drejer sig om først og fremmest. 

Anmeld Citér

16. marts 2023

Anonym trådstarter

321 skriver:

Jeg tænker at det er svært at reagere på dit barns vrede mod dig hvis du ikke ved hvad det konkret handler om. Så jeg ville høre læreren hvad det drejer sig om først og fremmest. 

Men han virker bestemt ikke vred på nogen måde på mig så måske bare hendes egen indbildning 

Anmeld Citér

16. marts 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men han virker bestemt ikke vred på nogen måde på mig så måske bare hendes egen indbildning 

Og heller ikke på sin lillebror 

Anmeld Citér

16. marts 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Har du lavet en aftale med hende? 

Anmeld Citér

16. marts 2023

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

tja. Det kan også være at lillebror har fået noget mere opmærksomhed nogle morgener og han derfor har følt sig afvist. Det kan være noget banalt han er sur over.

tænker at jeg ville spørge ham på en indirekte måde og uden at nævne at skolen har sagt noget. 

Anmeld Citér

17. marts 2023

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Har du lavet en aftale med hende? 

Har skrevet på aula til hende men intet svar fået 

Anmeld Citér

17. marts 2023

Anonym

Du skriver I lige er flyttet sammen med din kæreste, kan det være han føler sig tilsidesat og samtidig er du gravid, hvilket måske også(ikke nødvendigvis bevist) har taget fra energi og fokus på ham? Og så er det jo nemt at blive sur på mor og lillebror fordi han så også tager af den tid/overskud du har?

Det kan sagtens være at han bevidst ikke fortæller dig/jer hvordan han har det bare fir ikke at gøre dig/jer kede af det. Det har jeg eksempler på at børn helt ned til 3-års alderen gør og ved at zer bestemt er ting mine forældre aldrig fik af vide fordi jeg ikke ville sårge dem.

Hvad med at snakke med læreren og derefter din søn og spørge ham ind til det? Og evt lave en mor-søn dag inden lillesøster kommer hvis det er fordi han føler sig overset. 

Anmeld Citér

18. marts 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du skriver I lige er flyttet sammen med din kæreste, kan det være han føler sig tilsidesat og samtidig er du gravid, hvilket måske også(ikke nødvendigvis bevist) har taget fra energi og fokus på ham? Og så er det jo nemt at blive sur på mor og lillebror fordi han så også tager af den tid/overskud du har?

Det kan sagtens være at han bevidst ikke fortæller dig/jer hvordan han har det bare fir ikke at gøre dig/jer kede af det. Det har jeg eksempler på at børn helt ned til 3-års alderen gør og ved at zer bestemt er ting mine forældre aldrig fik af vide fordi jeg ikke ville sårge dem.

Hvad med at snakke med læreren og derefter din søn og spørge ham ind til det? Og evt lave en mor-søn dag inden lillesøster kommer hvis det er fordi han føler sig overset. 

Prøver selv have enorm meget fokus på have tid til dem begge, men han lillebror fylder meget og gør meget krav på mig har aftalt med min kæreste han næste gang vi har børnene han tager sig lidt mere af lillebror og jeg evt kan lave noget med storebror og så har jeg aftalt med hans far vi en periode prøver en gang om måneden at have ham en weekend alene på skift så må vi se om det hjælper. Har talt med ham og han siger selv han er glad for nye hus og han har det godt, men det nok et eller andet han ikke kan sætte helt ord på endnu tænker jeg

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.