Anonym skriver:
Skriver lidt i håb om nogen måske har siddet i sådan en situation eller har en ide om hvad der kan være galt. Sagen er den min søn på 7 år altid været en følsom gut men også det mest omsorgsfulde lille væsen Jeg kender kys og kram og han siger tit han elsker mig. Jeg er skilt fra deres far stifter ny familie vi skal have en lille søster her i april. Han har en lillebror på 4 år også vi er lige flytte sammen med min kæreste og der kommer som sagt en baby om lidt. Vi kører 7/7 ordning og vi føler selv det vare fungere 100 procent mellem mig og deres far
Vi har været ramt af sygdom/ børnesår influenza i en uge nu og havde idaf skolehjem samtale bliver enige mig og min eksmand om han tager mødet og jeg bliver hjemme med de syge drenge og han så facetimer mig efter mødet og fortæller hvordan det er gået.
Ren skolemæssigt ingenting at komme efter men læren fortæller min eks han virker meget vred på mig og hans lillebror og har sagt nogle ting om mig og lillebror som min eks ikke engang vil nævne og måske os meget godt for en hormonel kvinde her ikke vide alt i detaljer for jeg ved jo han elsker mig og jeg elsker ham.
Mig og min eks bliver hurtige enige om han kommer først og vi selvfølgelig skal finde den bedste løsning for ham her og nu og han måske i en periode skal være mere hos far end mig lige nu men tanken om skille ham og hans lillebror ad gør mig så ondt også. Og hvorfor han er vred på os ved Jeg ikke måske det hele er for meget for ham og han bare har brug for ro i en periode
Nogle af jer der har delebørn hvor den ene er mere hos far eller mor og hvordan fungere det ? Jeg har så svært ved takle det hele lige nu
vil selvfølgelig gøre det bedste for min søn så han ikke går og er vred indeni.
Jeg ville først og fremmest kontakte læreren og bede om at høre nærmere. Hvis det er et stort problem, som påvirker din søns trivsel, så kan jeg simpelthen ikke forstå, at det først bliver taget op til en skole-hjem-samtale, som du end ikke deltager i. I mine øjne er det uprofessionelt at “sprænge bomber” til skole-hjem-samtalerne - som lærere bør/skal vi kontakte forældrene ved svære og alvorlige emner og ikke vente, til vi alligevel mødes til en samtale.
Jeg synes heller ikke, det er okay, at det bliver sagt til din eksmand, så han skal referere det for dig, når det nu er relationen mellem dig og din søn, det omhandler. Og jeg kan faktisk ikke forstå, at du vil affinde dig med ikke at kende detaljerne. Hormoner eller ej, så bør du da vide, hvad der konkret er tale om.
Jeg har intet belæg for at tro, at din eksmands referat ikke er helt sandfærdigt. Men han kan jo altså have opfattet det sagte mere alvorligt, end der er belæg for.
Før du tyr til nogle drastiske tiltag som at ændre på samværet - hvilket i øvrigt også kan få den effekt, at din søn vil føle sig kasseret/svigtet af dig - skal du da kende til det, læreren har fortalt, til bunds. Det er ikke sikkert, at det er en dårlig løsning at lade ham være mere hos sin far, men grundlaget for den beslutning skal være baseret på, at I begge kender hele historien. Så bed læreren om en snak.