Update fra mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2023

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Lpdy skriver:

Hvor dejligt! Håber der er lidt ro på igen nu

Tusind tak.

ja håber også at vi nu kan slappe lidt af. Det har været en meget hård uge.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Love Angel skriver:

Tusind tak 

Og hun målt til at jeg var 6+5 men hun sagde også at jeg måske er en smule også længere henne. Men det lidt svært at måle når det så lille. 
både lægevagten og gynækologen vil haft en tisse prøve. Men jeg kunne slet ikke tisse. Så igår tænkte jeg selv at jeg tar urin til egen læge så de kan teste mig for blærebetændelse. Men hun sagde det så fint ud. Så det heller ikke det smerterne skyldes. Jeg har idag meget meget lidt menstruationssmerter foran nederst i maven og bagved i mit lænd. 
har aldrig haft bækkenløsning (altså ved godt alle kvinder får bækkenløsning under graviditet) men jeg mener i  høj grad hvor man kan ha svært ved at lave ret meget eller være stående ret længe mm. Det kender jeg jo ikke til fra mine 3 graviditeter. Men ved ikke om det er det jeg har nu. Eller om min krop reagerer på at det er 2 graviditer oveni hinanden. Jeg ved det ikke. Hmmm

Jeg tænker at det er usandsynligt at få bækkenløsning så tidligt. Da jeg havde det i 2. graviditet var det heller ikke sådan at det gjorde ondt spontant, kun ved bevægelse. Det er ikke bare almindelig murren pga at det hele udvider sig? 

Anmeld Citér

13. marts 2023

Love Angel

Mor til 4

Jeg tænker at det er usandsynligt at få bækkenløsning så tidligt. Da jeg havde det i 2. graviditet var det heller ikke sådan at det gjorde ondt spontant, kun ved bevægelse. Det er ikke bare almindelig murren pga at det hele udvider sig? 

Nogle gange kan det føles som murren men for det meste har jeg ondt som menstruationssmerter hvor det skifter nogle gange foran og nogle gange i lænd og nogle gange begge steder samtidig. Og okay. 
og kan man ikke hvis man lige har haft 2 graviditeter oven i hinanden tænker jeg. 
og jeg slet ikke i tvivl at det ligesom menstruationssmerter. Og nogle gange stråler det ned i mit højere ben og nogle gange kan det også stråle ned i mit Venstre balle.og det i underlivet kan nogle gange direkte gør lidt ondt når jeg faktisk skal sidde den stilling når man skal på wc.

Anmeld Citér

13. marts 2023

Panther

Profilbillede for Panther
Love Angel skriver:

Nogle gange kan det føles som murren men for det meste har jeg ondt som menstruationssmerter hvor det skifter nogle gange foran og nogle gange i lænd og nogle gange begge steder samtidig. Og okay. 
og kan man ikke hvis man lige har haft 2 graviditeter oven i hinanden tænker jeg. 
og jeg slet ikke i tvivl at det ligesom menstruationssmerter. Og nogle gange stråler det ned i mit højere ben og nogle gange kan det også stråle ned i mit Venstre balle.og det i underlivet kan nogle gange direkte gør lidt ondt når jeg faktisk skal sidde den stilling når man skal på wc.

Men er det ikke bare almindelige ligamentsmerter?

Anmeld Citér

13. marts 2023

Love Angel

Mor til 4
Panther skriver:

Men er det ikke bare almindelige ligamentsmerter?

Det kan det også være. Det nævnt gynækologen også, at det kan være. 
Ved ikke om det er forskelig grad man kan ha. Men jeg har aldrig oplevet ligamentsmerter på den måde. i alle de andre 3 gange jeg har været gravid. I de andre graviditeter, der var det sådan at hvis jeg gik for hurtig op eller ikke med samlet ben så kunne jeg få ondt i en af siderne i højst 5-10 sekunder også forsvinder det ikke. 
med det her så har jeg næsten konstant menstruationssmerter artig og gør ondt når jeg lige skal til at sidde på wc. Og kan af og til få stik i underlivet. Og er nød til at rejse mig stille og roligt og sætte mig ligeså stille og gå ligeså stille, da jeg er bange for at det vil belæste min krop og det vil gøre mere ondt hvis jeg gå i mit normale tempo. Og føler at sådan en tyngde fornemmelse når jeg skal rejse mig fra en stol. 

Anmeld Citér

13. marts 2023

Darling

Det her er min anden graviditet jeg fødte for 6 måneder siden og jeg har også ufattelig ondt i starten, jeg troede faktisk jeg har gravid udenfor livmoderen i starten fordi jeg havde så ondt det kommer lidt i perioder, men er blevet lidt bedre jo længere jeg er kommet hen

Anmeld Citér

13. marts 2023

Panther

Profilbillede for Panther
Love Angel skriver:

Det kan det også være. Det nævnt gynækologen også, at det kan være. 
Ved ikke om det er forskelig grad man kan ha. Men jeg har aldrig oplevet ligamentsmerter på den måde. i alle de andre 3 gange jeg har været gravid. I de andre graviditeter, der var det sådan at hvis jeg gik for hurtig op eller ikke med samlet ben så kunne jeg få ondt i en af siderne i højst 5-10 sekunder også forsvinder det ikke. 
med det her så har jeg næsten konstant menstruationssmerter artig og gør ondt når jeg lige skal til at sidde på wc. Og kan af og til få stik i underlivet. Og er nød til at rejse mig stille og roligt og sætte mig ligeså stille og gå ligeså stille, da jeg er bange for at det vil belæste min krop og det vil gøre mere ondt hvis jeg gå i mit normale tempo. Og føler at sådan en tyngde fornemmelse når jeg skal rejse mig fra en stol. 

Ok. Jeg havde menstruationslignende smerter hele tiden i starten af mine graviditeter, og det forstod jeg var helt normalt. Det kan sikkert også skyldes hormoner.

Måske du kan træne lidt? Fx noget pilates eller let yoga til stræk og bevægelse?

Alt det bedste til dig og din graviditet.

Anmeld Citér

13. marts 2023

Love Angel

Mor til 4
Darling skriver:

Det her er min anden graviditet jeg fødte for 6 måneder siden og jeg har også ufattelig ondt i starten, jeg troede faktisk jeg har gravid udenfor livmoderen i starten fordi jeg havde så ondt det kommer lidt i perioder, men er blevet lidt bedre jo længere jeg er kommet hen

Tillykke med den lille ny. Og tillykke med den nye graviditet. 
og okay hvor langt er du henne nu? Og ved du hvad det kan skyldes?

Anmeld Citér

13. marts 2023

Love Angel

Mor til 4
Panther skriver:

Ok. Jeg havde menstruationslignende smerter hele tiden i starten af mine graviditeter, og det forstod jeg var helt normalt. Det kan sikkert også skyldes hormoner.

Måske du kan træne lidt? Fx noget pilates eller let yoga til stræk og bevægelse?

Alt det bedste til dig og din graviditet.

Okay. Uanset om det bare er menstruationlignende smerter eller ligamentsmerter eller bækkenløsning. Så det fint for mig. Jeg ved bare heldigvis nu at det er ikke noget farligt og at jeg ikke er gravid uden for livmoderen. Men det kunne være lidt rart at vise præcis hvad det er. Og forresten jeg få ondt når jeg hoster.

ligenu er jeg bange for rigtig at lave noget overhovedet. Selv gå mit normale tempo og generelt bevæger mig normalt er jeg bange for at gøre.

men tusind tak. 

Anmeld Citér

14. marts 2023

Darling

Love Angel skriver:

Tillykke med den lille ny. Og tillykke med den nye graviditet. 
og okay hvor langt er du henne nu? Og ved du hvad det kan skyldes?

Tak i lige måde. Jeg er 8+0 i dag og nej men jeg tror bare det er ligamentsmerter

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.