Sååå træt af 1818

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2023

JRC

Profilbillede for JRC
Kastanje skriver:

Hvorfor forventer du at de kører ud..? 
Jeg har ikke havde en læge der kom ud siden jeg selv var barn med ørebetændelse..? Hvis du ikke har bil må du jo så indregne taxa kørsel en gang imellem til et sygehus. .. de gange det er nødvendigt. Giver da ingen mening at vente i telefonen med et grædende barn … i den tid hvor du faktisk kunne være på vej.

God bedring - og find en anden løsning til næste gang. Det er ikke sidste gang formentlig. 

Og med tre børn i et sted hvor det offentlige ikke fungerer så godt som i kbh fx. ville jeg måske kigge på en billig bil (hvis økonomi er et issue) Der må da være mange situationer med hente/bring og fritidsinteresser, indkøb osv hvor det ville lette din hverdag. 

Vagtlæger kører fortsat ud til folk hvis de vurdere der er behov for de og de har ressourcerne til det den pågældende vagt. Så hun kan sagtens forsøge at spørge om det kan lade sig gøre. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2023

Soonmom

Hvis du ikke har nogen i dit netværk som kan hjælpe, må du jo tage en taxa , hvis det er akut, det kan da op ingen måder være lægevagtens opgave at sørge for at du kan komme til lægevagt , i din situation findes der løsninger 

Da min mor var faldet og brækkede et ben og der andet var slemt forslået måtte jeg fragte hende ud til min bil, små 200-250 meter , men var nærmest umuligt. Da min mor er væsentlig tungere end mig, men vi kom da ud til bilen på en times tid, hvordan spørger jeg stadig om

Man er nødt til at være løsningsorienteret

Anmeld Citér

4. marts 2023

123nn

Profilbillede for 123nn

Kære trådstarter.

jeg tænker det du havde brug for var et kram og et hold kæft hvor er det benhårdt at være alene med tre børn i den situation. 
jeg håber den lille snart får det bedre.

kæmpe kram fra mig og vid at du er bensej!

god bedring

Anmeld Citér

4. marts 2023

Hanspige

Kæmpe kram til dig

Det er så stressende og 1818 bør møde en ned empati. Håber det gik og den lille har det bedre

Anmeld Citér

5. marts 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Kæmpe kram til dig

Det er så stressende og 1818 bør møde en ned empati. Håber det gik og den lille har det bedre

har ALDRIG haft dårlig oplevelse med 1813. De er søde, rare, omsorgsfulde,  kan endda tilse via videotelefon for at vurdere hvor alvorligt barnet har det.

Hvorfan filan kan det blive aluttelefonens medarbejderes ansvar at finde en transport til dem der ringer ind? De stakkels mennesker der sidder der skal lægge øre til alt muligt crap fra folk der ringer ind. Og deres job er blot at vurdere symptomer og ikke planlægge logistik. 

ja det er benhårdt når man er bekymret for sit barn, men det kan dælme aldrig blive 1813s skyld at man selv er nødt til at finde transport. Danskere tror efterhånden  at de er et totalt særligt individ som er selvskrevet til særbehandling - og det kommer til syne i både køen i netto men også når det kommer til telefonhjælp af en eller anden art.  

Er situationen livstruende kan man ringe efter en ambulance. 

Anmeld Citér

5. marts 2023

Hanspige

Minime2018 skriver:

har ALDRIG haft dårlig oplevelse med 1813. De er søde, rare, omsorgsfulde,  kan endda tilse via videotelefon for at vurdere hvor alvorligt barnet har det.

Hvorfan filan kan det blive aluttelefonens medarbejderes ansvar at finde en transport til dem der ringer ind? De stakkels mennesker der sidder der skal lægge øre til alt muligt crap fra folk der ringer ind. Og deres job er blot at vurdere symptomer og ikke planlægge logistik. 

ja det er benhårdt når man er bekymret for sit barn, men det kan dælme aldrig blive 1813s skyld at man selv er nødt til at finde transport. Danskere tror efterhånden  at de er et totalt særligt individ som er selvskrevet til særbehandling - og det kommer til syne i både køen i netto men også når det kommer til telefonhjælp af en eller anden art.  

Derfor møder man som sundhedsfaglig stadig folk med empati og omsorg.

Jeg har slet ikke skrevet noget om transport,  så jeg ved ikke hvad du hidser dig op over

Anmeld Citér

5. marts 2023

Mor78

Profilbillede for Mor78
Minime2018 skriver:

Jeg finder det sjovt at flere tolker at det er transporten ts er træt af hun ikke får hjælp til. Hvor læser du at det er det der er problemet?? 

hun ville bare gerne have en tid, så hun kunne nå at benytte den. Det kan jeg da sagtens forstå hun er mega træt af. 
desuden er det da ikke sikkert at ts har økonomi til en taxa, eller har folk omkring sig som kan hjælpe. 
hvis hun skriver hun må med offentlig transport, så har hun nok gjort sig tanker om det og undersøgt de muligheder hun har.

Jeg oplever virkelig mange gange at folk ikke får læst opslagene korrekt,så får folk ellers voksen skæld ud, eller bliver irettesat. Det er lige før jeg nogen gange kan mærke på egen krop, hvor ydmygende og følelsen af at være forkert når man får sådanne beskeder tilbage.

Anmeld Citér

5. marts 2023

fehår

Nogle gange får jeg en følelse af, at vores samfund er blevet hårdere og hårdere, og at vi i alt for høj grad taler ned til folk, som ikke gør præcist som os selv. Denne følelse bliver ofte forstærket, når jeg læser tråde herinde, for hold op, hvor kan der være en mangel på empati! Og nogle gange føles det som om, visse personer bare gerne  vil finde noget at være forargede over. "Spark aldrig en person, der ligger ned" er jeg opdraget med, men tonen herinde er alt for ofte det modsatte. Det er så ærgerligt!

TS, jeg har oplevet lignende før. Jeg bor 30 minutters kørsel væk fra sygehuset og fik en tid 30 minutter senere, selvom jeg også skulle nå at gøre børnene klar først. Da jeg sagde, jeg ikke kunne nå det, var svaret: jo, hvis du gør dig umage!  

Jeg håber, du fik tilset barnet, og at der er ro på i familien igen.

Anmeld Citér

5. marts 2023

Timf

Profilbillede for Timf

Som skrevet så det ikke transporten jeg brokker mig over �� denne måned er jeg lige uheldig med at jeg lige har betalt et kæmpe indskud så taxa var der ikke lige til igår, min mor og hendes mand var ude og se på deres nye barnebarn og min farmor har brækket armen så min far kunne ikke kører fra hende.

Jeg talte med en super sød dame i 1818 som forstod min situation og gav mig en senere tid da vi på ingen måde havde andet transport end det offentlige lige dennegang.

Vi blev indlagt over natten med falsk strubehoste og influenza og fik binyrebarkhormon til at udvidde luftvejene og nu vi sendt hjem på åben indlæggelse ( transport er ordnet hvis det går galt i aften ) 

Mit øv opslag var udelukkende stemplet på at når man siger man ikke kan nå det er det rigtig øv at få fat i en der er ligeglad, hun kunne jo bare have givet mig en senere tid ��

Tak til dem som læste mit opslag og så at det præcis var det at emnet handlede om og ikke brok over min transport i må have en fantastisk solskinsdag

Anmeld Citér

5. marts 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Timf skriver:

Som skrevet så det ikke transporten jeg brokker mig over �� denne måned er jeg lige uheldig med at jeg lige har betalt et kæmpe indskud så taxa var der ikke lige til igår, min mor og hendes mand var ude og se på deres nye barnebarn og min farmor har brækket armen så min far kunne ikke kører fra hende.

Jeg talte med en super sød dame i 1818 som forstod min situation og gav mig en senere tid da vi på ingen måde havde andet transport end det offentlige lige dennegang.

Vi blev indlagt over natten med falsk strubehoste og influenza og fik binyrebarkhormon til at udvidde luftvejene og nu vi sendt hjem på åben indlæggelse ( transport er ordnet hvis det går galt i aften ) 

Mit øv opslag var udelukkende stemplet på at når man siger man ikke kan nå det er det rigtig øv at få fat i en der er ligeglad, hun kunne jo bare have givet mig en senere tid ��

Tak til dem som læste mit opslag og så at det præcis var det at emnet handlede om og ikke brok over min transport i må have en fantastisk solskinsdag

God bedring med hende.. Det er da godt nok noget af en omgang for sådan et lille barn!!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.