Sååå træt af 1818

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.125 visninger
19 svar
69 synes godt om
4. marts 2023

Timf

Profilbillede for Timf

Hold nu op hvor jeg træt af lægevagten.

Jeg er alenemor til tre børn hvor den yngste er 5 måneder, det er så hende der nu er syg med feber, hoster som en søløve og man kan direkte mærke på ryggen at der er noget med lungerne.

Får fat i en dame der sige de ikke kører ud mere, fair nok forklarer hende at jeg ikke har bil og ikke mulighed for kørsel og bor i Sorø kommune og så vil hun sende mig til Kalundborg! Og har knapt en time til at nå det i og herfra hvor jeg bor tager det over to timer med offentlig transport. Da hun lagde på var jeg helt grædefærdig for føler jeg på ingen måde kan komme til lægevagten med mit lille barn som græder nonstop.

Nu har jeg så siddet i kø i en halv time nu for at ringe tilbage og sige jeg ikke kan nå det og bede om en senere tid i Slagelse så jeg i det mindste kan have en realistisk chance for at nå der op med tre børn på slæb.

Havde lige brug for at brokke mig lidt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2023

Kastanje

Taxa..

Håber det gik. 

Anmeld Citér

4. marts 2023

Kastanje

Hvorfor forventer du at de kører ud..? 
Jeg har ikke havde en læge der kom ud siden jeg selv var barn med ørebetændelse..? Hvis du ikke har bil må du jo så indregne taxa kørsel en gang imellem til et sygehus. .. de gange det er nødvendigt. Giver da ingen mening at vente i telefonen med et grædende barn … i den tid hvor du faktisk kunne være på vej.

God bedring - og find en anden løsning til næste gang. Det er ikke sidste gang formentlig. 

Og med tre børn i et sted hvor det offentlige ikke fungerer så godt som i kbh fx. ville jeg måske kigge på en billig bil (hvis økonomi er et issue) Der må da være mange situationer med hente/bring og fritidsinteresser, indkøb osv hvor det ville lette din hverdag. 

Anmeld Citér

4. marts 2023

Timf

Profilbillede for Timf
Kastanje skriver:

Hvorfor forventer du at de kører ud..? 
Jeg har ikke havde en læge der kom ud siden jeg selv var barn med ørebetændelse..? Hvis du ikke har bil må du jo så indregne taxa kørsel en gang imellem til et sygehus. .. de gange det er nødvendigt. Giver da ingen mening at vente i telefonen med et grædende barn … i den tid hvor du faktisk kunne være på vej.

God bedring - og find en anden løsning til næste gang. Det er ikke sidste gang formentlig. 

Og med tre børn i et sted hvor det offentlige ikke fungerer så godt som i kbh fx. ville jeg måske kigge på en billig bil (hvis økonomi er et issue) Der må da være mange situationer med hente/bring og fritidsinteresser, indkøb osv hvor det ville lette din hverdag. 

Som jeg skriver er det jo fair at de er stoppet med det, det jeg syntes er irreterende er at jeg direkte siger til hende jeg ikke kan nå det hvorpå hun er ret så ligeglad, hun kunne jo give mig en senere tid. Fik fat i en anden som selvfølgelig gav mig en ny tid hun kunne godt se jeg på ingen måde havde ville kunne nå det.

Anmeld Citér

4. marts 2023

Kastanje

Timf skriver:

Som jeg skriver er det jo fair at de er stoppet med det, det jeg syntes er irreterende er at jeg direkte siger til hende jeg ikke kan nå det hvorpå hun er ret så ligeglad, hun kunne jo give mig en senere tid. Fik fat i en anden som selvfølgelig gav mig en ny tid hun kunne godt se jeg på ingen måde havde ville kunne nå det.

Min pointe er st jeg nok ikke ville slæbe syg lille baby med det offentlige og to andre børn… dit barn bliver jo mere dårlig i den tid du er i telefonen og undervejs. Det logiske er da en taxa.

Anmeld Citér

4. marts 2023

Nomnom

Jeg kan virkelig godt forstå det må have været frustrerende. Jeg har ikke selv kørekort og havde jeg ikke haft min mand som har det og dermed har kunnet køre afsted med ungerne når de skulle på hospitalet, ville jeg også være en kende presset.

Jeg mener man kan få et Falck abonnement som netop giver kørsel til hospital ved akut opstået sygdom. Det kunne måske være en ide fremadrettet? Så slipper du for stressen over at kunne nå det - oveni du i forvejen er presset over grædende sygt barn. Jeg tror i hvert fald det ville give mig lidt ro i maven.

Anmeld Citér

4. marts 2023

123nn

Profilbillede for 123nn
Kastanje skriver:

Min pointe er st jeg nok ikke ville slæbe syg lille baby med det offentlige og to andre børn… dit barn bliver jo mere dårlig i den tid du er i telefonen og undervejs. Det logiske er da en taxa.

Din virkelighed og logik er jo ikke nødvendigvis en virkelighed eller en logik der passer på alle? Det er meget sort/hvidt at anskue verdenen sådan

Anmeld Citér

4. marts 2023

Kastanje

123nn skriver:

Din virkelighed og logik er jo ikke nødvendigvis en virkelighed eller en logik der passer på alle? Det er meget sort/hvidt at anskue verdenen sådan

Med et barn det bliver dårligere og dårligere … jeg siger blot at jeg ikke ville vente. Jeg har selv bil, men hvis jeg ikke havde ville jeg da finde en løsning hvis jeg ikke skulle med det offentlige med så lille baby og to andre børn og først blive tilset en del senere. 

Anmeld Citér

4. marts 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Har du ikke en i dit netværk som kan køre dig eventuelt - en nabo eller et familiemedlem eller ven? Ellers ja, en taxa. Det nytter ikke at bli sur på 1813 de gør bare deres arbejde. 

God bedring til barnet. 

Anmeld Citér

4. marts 2023

Baby.mamma

123nn skriver:

Det er ikke første gang fra de kanter, men at tale lidt pænere til folk har man svært ved. Bliver bare træt af at se det gang på gang, og også i situationer, hvor tonen er MEGET sårende. Så jeg er enig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.